Citat:
Ursprungligen postat av MarxTrollet
Vet du på vilka grunder hon var omhändertagen? Förutom komplott och sammansvärjning?
Ingen har pratat om komplotter och sammansvärjningar. Man behöver inte dikta ihop konspirationsteorier. Sanningen räcker, den är vidrig nog.
När barnen var små lade mamman in sig på sjukhus under en period pga psykisk ohälsa. Frivilligt vad jag förstår. Under denna period hade hon ingen som såg efter barnen så hon bad socialtjänsten om hjälp.
När hon blev utskriven så hade socialnämnden bestämt sig för att behålla barnen.
Det har talats om att Donia led av dyslexi och att det användes som skäl för det omedelbara omhändertagandet. Modern som nu fått insyn i dokumenten (LVU upphör vid dödsfall) har hävdat att socialnämnden har fabulerat ihop en massa lögner i journalerna. Bland annat hävdat att modern var missbrukare. Själv hävdar hon tvärtemot att hon är renlevnadsmänniska och nykterist och alltid varit.
Alla uppgifter kommer från modern och systern och jag kan inte bekräfta dom, Men efter att ha sett vad socialtjänsterna ute i landet är kapabla till i form av lögner och fulspel så finner jag dom högst trovärdiga.
Varken modern Annina eller systern Cecilia är dom som vägrar svara på frågor. Dom enda som vägrar göra det är Attendo och myndigheterna. Visserligen fick vi idag höra en sur motsträvig socialnämndsordförande på nyheterna, men några svar bjöds vi inte på. Det är tur att myndigheterna har sin kära sekretesslag. Utan den hade dom haft det väldigt jobbigt.
Har ni frågor till modern föreslår jag att ni vänder er direkt till henne. Hon heter Annina Karlsson och finns på Facebook.
Kudos också till journalisten på TV4 som i alla fall försökte.