Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-06-10, 22:03
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwedishMilkmaid


Vala hade jag inga större problem med, men jag kan förstå dom som hade det. Nu kommer jag inte på vad hon heter men jag älskade hennes rollfigur i Farscape så jag antar att det följde med till Stargate.

Claudia Black heter hon och jag älskade också hennes karaktär Aeryn Sun i Farscape. Hon hade en härlig kemi ihop med John Chrichton (Ben Browder) som även han var med i Stargate SG1 som Lt. Colonel Cameron Mitchell!
Citera
2012-06-21, 13:46
  #26
Medlem
I vilket avsnitt hittar de en stol i Antarktis?
Citera
2012-06-24, 01:38
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
I vilket avsnitt hittar de en stol i Antarktis?

Ingen som vet? Tyvärr kan jag inte beskriva avsnittet bättre då jag aldrig sett det.
Citera
2012-06-24, 01:47
  #28
Medlem
Benkkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Ingen som vet? Tyvärr kan jag inte beskriva avsnittet bättre då jag aldrig sett det.

Atlantis börjar väll även med en stol i Antarktis, så säsong 7-8 är väll inte allt för illa gissat?
Citera
2012-06-24, 01:57
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benkke
Atlantis börjar väll även med en stol i Antarktis, så säsong 7-8 är väll inte allt för illa gissat?

Jag har aldrig sett Atlantis mer än enstaka avsnitt. Men jag har ett vagt minne av SG-1 avsnittet att det är ungefär samtidigt som de hittar den andra porten, eller tänker jag helt tokigt?
Citera
2012-06-24, 01:57
  #30
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Ingen som vet? Tyvärr kan jag inte beskriva avsnittet bättre då jag aldrig sett det.

En stol på Antarktis? Det finns ju ett avsnitt då de fastnar på Antarktis (snarare i ) pga någon störning som gör att de hamnar vid den andra porten på jorden som finns på Antarktis. Men den flyttas väl efter det avsnittet eller har jag fel för mig?

Efter lite googling så uppenbarligen är det möjligt att det är Säsong 7, avsnitt 22 som den dyker upp i. Lost City part 2, kan ha fel också är dags att gå och lägga sig, kan kolla närmare på det imorgon.

http://www.stargate-sg1-solutions.co..._Episode_Guide
Citera
2012-06-24, 04:51
  #31
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov
En stol på Antarktis? Det finns ju ett avsnitt då de fastnar på Antarktis (snarare i ) pga någon störning som gör att de hamnar vid den andra porten på jorden som finns på Antarktis. Men den flyttas väl efter det avsnittet eller har jag fel för mig?

Efter lite googling så uppenbarligen är det möjligt att det är Säsong 7, avsnitt 22 som den dyker upp i. Lost City part 2, kan ha fel också är dags att gå och lägga sig, kan kolla närmare på det imorgon.

http://www.stargate-sg1-solutions.co..._Episode_Guide
Det är s7e22, lost city pt2, som de använder stolen på Antarktis.
Citera
2012-06-24, 12:01
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackMetal
Det är s7e22, lost city pt2, som de använder stolen på Antarktis.

Tack så mycket. Är det också i pt2 som de hittar den?
Citera
2012-06-24, 14:54
  #33
Medlem
Trustys avatar
Någon annan som gillar Jack O'Neill humor? Världsklass på den.
Citera
2012-06-24, 16:07
  #34
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Tack så mycket. Är det också i pt2 som de hittar den?
Kommer inte ihåg om det är just i pt2 eller pt1 (men de brukar väl sitta ihop som ett stort dubbelavsnitt ändå). I vilket fall som helst så får de reda på att den finns där någonstans i dubbelavsnittet.
Citera
2012-06-24, 16:52
  #35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trusty
Någon annan som gillar Jack O'Neill humor? Världsklass på den.

Han är bra, utan honom vore serien ingenting.

Citat:
Ursprungligen postat av BlackMetal
Kommer inte ihåg om det är just i pt2 eller pt1 (men de brukar väl sitta ihop som ett stort dubbelavsnitt ändå). I vilket fall som helst så får de reda på att den finns där någonstans i dubbelavsnittet.

Jo, det brukar ju vara så med uppdelade avsnitt. Ska kika närmare på det ikväll.
Citera
2012-06-24, 18:00
  #36
Medlem
At-Your-Funerals avatar
Jag gillar också Stargate har kollat igenom SG1 och SGA, SGU sög imo så den sket jag i. Jag har även träffat och fått autografer av Joe Flanigan och Michael Shanks.

Mitt favorit avsnitt är utan tvekan "The fifth race", då de stöter på Asgard för första gången.

Är mycket nyfiken av nyheten om stargate som ska avslöjas på Comic con det här året som någon länkade tidigare i tråden. Om det är en ny tv-serie så hoppas jag att de håller sig till SG1 stilen och inte SGU.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback