• 1
  • 2
2012-05-01, 20:11
Medlem
När det kommer till drog/dopingtest av en arbetsgivare, är det någon som vet vad dagsaktuella spårtider för vanliga preparat (Testo E, Dianabol, Anavar osv...) ligger på?

Saken är den, att jag som anställd kan begäras lämna ett random prov till arbetsgivaren, oannonserat, och det är antingen ett vanligt pissprov eller en s.k salivsticka.

För att komma till skott; Är det överhuvudtaget möjligt att gå en lättare kur (inga tävlingsplaner direkt...) om man lever under risk att åka på ett sådant test? Finns det rent av folk här på forumet som gör det?
Jag förstår att det inte kan göras närsomhelst under tiden man jobbar fulltid varje vecka, men ponera att man under en period kombinerar semester/föräldraledighet/annan ledighet och får loss ett fönster på låt säga 3mån, är detta en tillräcklig tid för en lättare kur (tex 250-500mg Testo E e5d, lågdos Dianabol, eller andra förslag?) eller är det bara ett stort slöseri?

Kan nämnas att jag tränat regelbundet senaste 6-7åren, sköter kost och periodisering väl, 25år+ och när man närmar sig sitt genetiska max så kommer självklart ökningarna långsammare som ren, så min tanke är i princip att genom en "nybörjarkur" få en extra skjuts, och sedan via smart PCT och fortsatt livstil etablera en högre nivå som annars tagit x antal år att uppnå.

Alla åsikter/förslag uppskattas, även eventuella idiotförklaringar eller tillrättavisningar sålänge det understryks om hur jag tänker fel
Citera
2012-05-01, 20:13
Medlem
ClasseEks avatar
Här kan du läsa om spårtider https://www.flashback.org/t506140
Samt sällan dom begär att dem ska kolla efter aas eftersom dom testerna är mycket dyrare så brukar endast vara droger.

Mvh
Citera
2012-05-01, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClasseEk
Här kan du läsa om spårtider https://www.flashback.org/t506140
Samt sällan dom begär att dem ska kolla efter aas eftersom dom testerna är mycket dyrare så brukar endast vara droger.

Mvh

Så dessa spårtider är det som gäller fortfarande trots att inlägget har närmare 5år på nacken? Inga nya tekniker som kommit fram värt att känna till?

Jag är tämligen säker på att jag vid anställningens början fick lämna ett pissprov där AAS var med på en av testpunkterna. Kanske var ett mer omfattande test jämfört med hur det är med de oannonserade, vad vet jag.

Någon som vet mer hur det ligger till med sådana där salivstickor, kan de upptäcka ASS överhuvudtaget, eller är det endast droger de hittar?
Citera
2012-05-01, 20:38
Medlem
ClasseEks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edorro
Så dessa spårtider är det som gäller fortfarande trots att inlägget har närmare 5år på nacken? Inga nya tekniker som kommit fram värt att känna till?

Jag är tämligen säker på att jag vid anställningens början fick lämna ett pissprov där AAS var med på en av testpunkterna. Kanske var ett mer omfattande test jämfört med hur det är med de oannonserade, vad vet jag.

Någon som vet mer hur det ligger till med sådana där salivstickor, kan de upptäcka ASS överhuvudtaget, eller är det endast droger de hittar?

Ja det finns med på lappen att välja, men det är sällan företagen väljer att kryssa i det eftersom det kostar så pass mycket mer.
Citera
2012-05-01, 20:43
Medlem
Eisbrechers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edorro

Du kan utgå från att spårtiderna är mer eller mindre korrekta.
Citera
2012-05-01, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClasseEk
Ja det finns med på lappen att välja, men det är sällan företagen väljer att kryssa i det eftersom det kostar så pass mycket mer.

Okej, sällan låter bra men utan att älta det för mycket kan nämnas att denna var ikryssad den gången. Nåväl...

Sett rent praktiskt, med listan om spårtider som hänvisning, så skulle tex en 10/60-kur på dianabol kräva i runda slängar 8½v (själva kuren) +5v (spårtiden) = ca 14v för att känna sig safe från ett eventuellt test (om vi utgår från att ASS är med som testpunkt...)

Någon som ser ovanstående som ett rimligt alternativt, sett till min målsättning, eller rekommenderas andra alternativ?
Återigen, alla förlag uppskattas.
Citera
2012-05-01, 21:15
Medlem
bomzs avatar
Är du orolig för spårtider så är ju testo P ganska bekvämt.
Enligt mig i alla fall.
Citera
2012-05-01, 21:52
Medlem
Är du orolig för tester så ska du ju inte ens fundera på att kura.
Citera
2012-05-01, 22:01
Medlem
Stor-Franks avatar
Jag torskade på deca över ett halvår efter avslutad kur på arbetsgivarens drogtest för 10år sen.
Fattar inte varför dom kryssa i AAS för... Har ju oftast ingen betydelse för arbetet...
Citera
2012-05-01, 22:15
Medlem
ClasseEks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Frank
Jag torskade på deca över ett halvår efter avslutad kur på arbetsgivarens drogtest för 10år sen.
Fattar inte varför dom kryssa i AAS för... Har ju oftast ingen betydelse för arbetet...

Hur gick det med jobbet då? Påföljder?
Citera
2012-05-01, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bomz
Är du orolig för spårtider så är ju testo P ganska bekvämt.
Enligt mig i alla fall.

Låter som ett alternativ.
Någon som på rak hand vågar sig på en jämförelse mellan Testo P och lågdos orala?

Citat:
Ursprungligen postat av Dashivas
Är du orolig för tester så ska du ju inte ens fundera på att kura.

De tankarna finns såklart, och jag är beredd att bara släppa alla tankar och strunta i det hela, men tänkte att man lika bra kan kolla med de som har mer koll.

Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Frank

Tråkigt att höra, och jag håller med dig. Drogtest kan man förstå då sådana preparat spelar i en helt annan liga vad gäller påverkan på psyket, men, det är väl bara att acceptera som läget är.
Citera
2012-05-01, 22:59
Medlem
Borde ganska enkelt kunna skyllas på kosttillskott som man antigen köpt i sverige eller utomlands.

Annars brukar företagen skita i just aas om det kommer fram, de flesta brukar ha mer i skallen än att bara läsa blint från analysen, hur de upplevde dig som person osv har oftast större betydelse.

Mvh
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in