• 1
  • 2
2012-05-01, 20:07
Medlem
Miless avatar
Har haft problem ett tag nu att någon som jag inte vill ser mina sms som jag skickat, alltså inte texten utan bara till vilket nummer jag skickat. Jag kan skicka ett sms till en person, och 4-5 timmar senare så får jag ett sms av "denne" att varför har du smsat med den. Har hänt flera gånger nu. I alla fall så finns det inte en chans att någon vet att jag smsat och till vem. Har kollat med min mobiloperatör och där loggas allt automatiskt när någon använder kundsystemen. Har även kollat mitt 3 tjänsten och ingen har använt den. Det är heller ingen som haft tillgång till min mobil så den biten är helt utesluten.
Detta har skapat lite problem för mig och jag är väldigt nära att göra en polisanmälan om ofredande då denna personen lägger sig i saker samt sprider en massa skit om mig. Mobiloperatören jag har är 3. Numret som skickar är ett kontantkort hos telenor.
Någon som har erfarenhet av detta och har någon aning om vart "läckan" kan ligga? Hållerp å att bli galen på detta.

Är det någon som jobbar på telenor så får den gärna pma mig
Citera
2012-05-01, 20:11
Medlem
Det kan inte vara så att den du skickar sms till helt enkelt skvallrar vidare till "denne" och berättar att ni messar med varandra?

Speciellt om det är två tjejer som du försöker hålla i sär. Det är omöjligt de skvallrar alltid med varandra.
Citera
2012-05-01, 20:11
Medlem
flashbackdanis avatar
Måste ju va att personen du smsar med har berättat/känner personen etc?
Citera
2012-05-01, 20:49
Medlem
Miless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan09
Det kan inte vara så att den du skickar sms till helt enkelt skvallrar vidare till "denne" och berättar att ni messar med varandra?

Speciellt om det är två tjejer som du försöker hålla i sär. Det är omöjligt de skvallrar alltid med varandra.

Inte det heller, den biten är utesluten, finns inte en chans att dom känner varandra. ca 4-5 personer som jag brukar smsa har blivit kontaktad utav denna person och ingen av dessa känner varandra heller
Citera
2012-05-02, 01:40
Medlem
stelexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miles
Inte det heller, den biten är utesluten, finns inte en chans att dom känner varandra. ca 4-5 personer som jag brukar smsa har blivit kontaktad utav denna person och ingen av dessa känner varandra heller
Byt lösen på "Mitt3" och din email
Citera
2012-05-02, 02:00
Medlem
Låter ändå som att du skickar sms till person A och person A berättar det för person B som är stalkern.
Citera
2012-05-02, 02:08
Medlem
stelexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilltre
Låter ändå som att du skickar sms till person A och person A berättar det för person B som är stalkern.
Om inte mitt råd är lösningen så har du nog rätt om inte jägaren jobbar på 3´s Kundtjänst

Men jag hade bytt lösen direkt, garanterat lösningen.
Citera
2012-05-02, 13:03
Medlem
UncaScroogies avatar
Citat:
Någon som har erfarenhet av detta och har någon aning om vart "läckan" kan ligga? Hållerp å att bli galen på detta.

Du kanske har ett litet fult spionprogram som ligger och sänder kopior till ett specifikt nummer.
Citera
2012-05-02, 14:23
Medlem
lorebfs avatar
Om det är ett spionprogram så är det väl olagligt? Ungefär samma som dataintrång.

Vad är det för mobiltelefon?
Citera
2012-05-02, 21:07
Medlem
Miless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lorebf
Om det är ett spionprogram så är det väl olagligt? Ungefär samma som dataintrång.

Vad är det för mobiltelefon?

Har en sgs2, hur vet man om det är ett spionprogram inlagd? Ingen förutom jag har använt mobilen, har bra koll på den biten
Citera
2012-05-02, 21:08
Medlem
Miless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stelex
Byt lösen på "Mitt3" och din email

Verkar som att samtalslistor enbart syns på skrivna fakturor på mitt 3?. Så i sånna fall är det inte mitt 3 som är läckan
Citera
2012-05-03, 21:02
Medlem
lorebfs avatar
Citat:
Har en sgs2, hur vet man om det är ett spionprogram inlagd? Ingen förutom jag har använt mobilen, har bra koll på den biten
Det går att lägga in program genom google play om man har ditt lösenord och login..
Men personligen så hade jag lagt in ett program som tankar över alla dina SMS oxå

Gå in i inställningar och kolla hämtade appar. Om det inte finns några konstiga appar där du inte installerat så är det helt klart någon som läcker till stalkern..

Polisanmäl händelsen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in