Citat:
Ursprungligen postat av
SamusAran
Det känns som jag är den enda Sims nörden som ogillar Story Progression. Jag hatade hur simmar skaffade familjer, adopterade barn, flyttade ur staden hursomhelst. Dock så testade jag modden Nraas Story Progression som var mycket bättre än EA's. Men tycker fortfarande bättre om att själv fixa och pilla med simmarna. Jag tror inte att EA kommer att lägga in story progression alls, men det kommer säkert moddar till det.

På sätt och vis håller jag med dig. Jag tycker inte heller om att simmarna "byts ut" hela tiden, vilket är väldigt tydligt om man kör på normal livslängd, och är fé eller liknande. Dina simmar lever då onödigt länge, vilket såklart inte grannarna gör.
Personligen önskar jag att det fanns två typer av hushåll, de som åldras och de som inte gör det. Det är rent av patetiskt att EA inte tänkt på det. Jag vill ha vissa familjer som jag kan lära känna, utan att något händer dessa. Sen vill jag ha massa randoms, som byts ut för skojs skull.
Citat:
Ursprungligen postat av
brattalatta
Fan vad du överdriver.

De ska ju inte ta bort story progression, bara göra om det lite. Visst kommer inte andra simmar kunna göra barn när du inte är de men byt till den familjen och pöka på och byt tillbaka så ska du se att det funkar.

DLCS kommer åtgärda detta längre fram eftersom annars klagar folk som har kassa datorer, många tjejer har ju bara dåliga 4000kr hp laptops osv. Ingen blir ju någonsin nöjd. Förstår du hur jag menar?
Nu får du väl ändå ta och tänka till lite. Det är ju precis det som story progression handlar om. Att grannarna skaffar barn, trots att du inte tvingar dem att göra det. Spelet blir med andra ord som The Sims 2 nu, ett spel som enligt mig är betydligt roligare än The Sims 3. Problemet som det är nu är inte att story progression segar ner spelet, problemet är hur jävla dåligt gjort The Sims 3 är. Det finns skräckisar om personer med i7, 16 gig ram, etc som ändå upplever lag i The Sims 3, bara för att:
1. Världarna är dåligt gjorda. Speciellt Island Paradise eller vad den skiten heter
2. Hissarna går sönder, trots att de inte ska kunna göra det. Simmar fastnar då, och slukar ram
3. Det finns inga som helst inbyggda system för att släppa lös simmar som fastnat.
4. EA använder en antik motor
De har redan gått ut med att The Sims 4 kommer kunna köras bättre på likvärdig hårdvara som The Sims 3, eftersom EA skärpt till sig med bloat den här gången. Självklart skär de bort lite också, för att kunna sälja EPs. Småbarn och simbassänger? Vem behöver det egentligen?