2015-04-10, 17:08
Medlem
elgecys avatar
Vet inte om det är rätt tråd med tanke på moderatormeddelandet innan postning, men i sånt fall får mod gärna flytta inlägget och ber om ursäkt på förhand om det blir fel.

Jag ville bara få något jag misstänker bekräftat. Känns som en så dum fråga att jag knappt vågar ställa den iRL så kör här; om man har en piratkopierad, nedladdad version av sims 4 då kan man inte ta del av uppdateringar, expansion packs och ny grafik som släpps? Right?
Citera
2015-04-14, 13:38
Medlem
PeterNosters avatar
Äntligen har det kommit Story Progression till TS4. Inte från EA givetvis utan med en mod.
Angående moddar generellt så stöder EA det i TS4 och har hjälpt moddarna med detaljer om koden.
Det har gjorts en hel del moddar tack vare det.
Man kan modda spelet med XML-tuning eller med skript. Skriptspråket är Python.

Utan Story Progression fick man ju spela runt på alla tomter och göra barn och ge dem jobb.

En skillnad mot de andra spelen som ingen nämnt i tråden är att simmarna kan göra flera saker samtidigt i TS4.

Med "Dags att jobba" kan man nu bygga källare. Saknas fortfarande diskmaskin, våningssängar och fordon.
Senast redigerad av PeterNoster 2015-04-14 kl. 13:46.
Citera
2015-04-21, 22:39
Medlem
Kan man snabbspola snabbare än ultra? nån mod eller så?
Citera
2015-04-28, 04:06
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timtimtim1
Kan man snabbspola snabbare än ultra? nån mod eller så?

Ja:
http://modthesims.info/d/533752
Citera
2015-04-28, 04:51
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elgecy
Vet inte om det är rätt tråd med tanke på moderatormeddelandet innan postning, men i sånt fall får mod gärna flytta inlägget och ber om ursäkt på förhand om det blir fel.

Jag ville bara få något jag misstänker bekräftat. Känns som en så dum fråga att jag knappt vågar ställa den iRL så kör här; om man har en piratkopierad, nedladdad version av sims 4 då kan man inte ta del av uppdateringar, expansion packs och ny grafik som släpps? Right?

Vissa uppdateringar och expansioner släpps som piratade releaser också.
Men ja, det här är fel forum för detta, se här: (FB) The Sims 4 (Warez-snack)
Citera
2015-04-28, 14:29
Medlem
.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Med "Dags att jobba" kan man nu bygga källare. Saknas fortfarande diskmaskin, våningssängar och fordon.
Dock behöver man inte "Dags att jobba" för källare vilket är nice
Citera
2015-05-20, 17:13
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .C.
Dock behöver man inte "Dags att jobba" för källare vilket är nice

Det har alltid fungerat så i simsspelen att vissa funktioner kommer även till grundspelet med patchen som kommer strax innan expansionspaketet kommer.
Citera
2015-05-23, 17:36
Medlem
J.R.s avatar
Har "testkört" Sims 4 som en piratkopia men har nu inhandlat spelet. Antar att jag blir av med mina skapade simmar eller kan man behålla dom på något sätt? Hade ju varit fantastiskt bra om det hade gått.
Citera
2015-05-24, 03:48
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Har "testkört" Sims 4 som en piratkopia men har nu inhandlat spelet. Antar att jag blir av med mina skapade simmar eller kan man behålla dom på något sätt? Hade ju varit fantastiskt bra om det hade gått.

Borde gå att spara dina saves på nåt sätt. Google?
Citera
2015-05-24, 04:56
Medlem
längat mer till simcity 5 kommer...
Citera
2015-05-24, 05:10
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.

Dina sparade spel ligger i Documents\Electronic Arts\The Sims 4\Saves.

Kan se ut något i denna stilen:
Slot_00000005.save
Slot_00000005.save.ver0
Slot_00000005.save.ver1
Slot_00000005.save.ver2
Slot_00000005.save.ver3
Slot_00000005.save.ver4

Detta är aktuellt spel:
Slot_00000005.save
resten är backuper. Du kan döpa om en backup genom att ta bort .verx. Den fil som har extension .save är den som spelas.
Citera
2015-05-24, 05:12
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesper94
längat mer till simcity 5 kommer...

Simcity 5 har kommit för länge sedan. Vad menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in