2012-05-01, 18:33
Medlem
Har fått pissa otroligt ofta 4-5 dagar efter jag började med kreatin och magen är upp i helvete

Är det vanliga biverkningar i startfasen?
Senast redigerad av TexZ 2012-05-01 kl. 18:36.
Citera
2012-05-01, 18:39
Medlem
SiSeniors avatar
Du kissar oftare eftersom att du dricker mer vatten än tidigare.
Sen är det absolut inte ovanligt att folk med känslig mage får problem under uppladdningsfasen av kreatin. Ett tips är att hoppa över uppladdningsfasen. Den fyller ändå ingen direkt funktion. 5g/dag fåånr dag 1 ger lika bra resultat i slutändan.
Citera
2012-05-01, 18:51
Medlem
PickyInnDaHouses avatar
FUCK CREATINE

Jag gick på kreatin, och åt en typisk styrketränare diet, tills jag började få extraslag (hjärtklappningar) medan min tarmfunction försämrades. Jag fick Inderal (hjärtmedicin) och Atarax den tillhörande ångest. Nu lider jag av IBS, ångest, och återkommande extraslag. Inga av dessa besvär finns hos min släkt. Jag förstörde hälsa själv och återhämtar mig fotfarande 2 år senare.

Hur länge vill du äta isolerade kemikalier innan du utvecklar någon slags sjukdom? Lägg av nu och må bättre.
Citera
2012-05-01, 19:01
Medlem
Strixezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PickyInnDaHouse
FUCK CREATINE

Jag gick på kreatin, och åt en typisk styrketränare diet, tills jag började få extraslag (hjärtklappningar) medan min tarmfunction försämrades. Jag fick Inderal (hjärtmedicin) och Atarax den tillhörande ångest. Nu lider jag av IBS, ångest, och återkommande extraslag. Inga av dessa besvär finns hos min släkt. Jag förstörde hälsa själv och återhämtar mig fotfarande 2 år senare.

Hur länge vill du äta isolerade kemikalier innan du utvecklar någon slags sjukdom? Lägg av nu och må bättre.
Nej, du har inte fått de biverkningarna av kreatin, sluta ljuga för i helvete.

Iofs är det möjligt att du faktiskt tror det. Då är du inte en lögnare utan bara dum.
Citera
2012-05-01, 19:15
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
FUCK CREATINE

Nu drar du nog lite förhastade slutsatser tror jag. Har du fått det definitivt bevisat hos läkaren att det de facto var kreatinet som gav dig alla dom här problemen? Är man fullt frisk ska/kan man nämligen inte få problemen du beskrev av enbart kreatin.
Citera
2012-05-02, 21:35
Medlem
Avslutade uppladdningsfasen lite tidigare, tror det känns något bättre.
Tror jag nöjer med mig ett glas per dag i fortsättningen
Citera
2012-05-02, 21:43
Medlem
LD50s avatar
Citat:
FUCK CREATINE

Du kanske skall sluta att köpa tunga droger på nätet då?
Citera
2012-05-03, 15:17
Medlem
Jag har ätit Star nutritions kreatin, kissar oftare gör nog alla. Förutom det så kan jag ej dricka öl under de perioderna jag tar kreatin. Min mage fullständigt exploderar då, rätt konstigt men vet inte om det bara är jag som får sådana problem !
Citera
2012-05-03, 15:46
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kartmastarn
Jag har ätit Star nutritions kreatin, kissar oftare gör nog alla. Förutom det så kan jag ej dricka öl under de perioderna jag tar kreatin. Min mage fullständigt exploderar då, rätt konstigt men vet inte om det bara är jag som får sådana problem !

Gäller detta alla alkohol eller bara öl? Första gången jag hör talas om den biverkningen måste jag säga.
Citera
2012-05-03, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Gäller detta alla alkohol eller bara öl? Första gången jag hör talas om den biverkningen måste jag säga.

Reagerar lite på alkohol överhuvudtaget men ren sprit och liknande går att dricka utan några större bekymer. Öl däremot funkar inte för femöre, blir som magsjuk av det. Var och pratade med en läkare eftersom jag inte kopplade problemet med kreatinet från början.

Visade sig så småningom att det var kreatinet som var boven ! Har testat 2 perioder nu och blivit samma reaktion mot öl båda gångerna, nästa test blir att använda en annan typ av kreatin. Har dock inte vågat testa ännu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in