• 1
  • 2
2005-02-22, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helthemligt
Okej jag ska pröva det, dock har jag svårt att snickra ihop ett schema där muskelgrupper och övningar passar fint in i varandra. Har tagit de flesta råden från Ergo, och modifierat lite till detta:

ÖVERSIKT

1: Bröst, Triceps, mage
2: Ben+vader, Lats, Biceps
3: Rygg, axlar, trapz

PASS DETALJER

Dag 1: Bröst, Triceps, mage (triceps aktiveras fint för mig från bröst)
3* Bänkpress
2* Flyes
2* Hantelbänkpress
2* Sned bänkpress
2* Dips

2* Liggande tricepspress
2* liggande hammer på bänk
2* pushdowns

2* Crunches i kabelmaskin
4* Crunch med vikt

Dag 2: Ben+vader, Lats, Biceps (Lats aktiverar biceps bra för mig)
3* Knäböj
2* Benpress
1* Baksida lår curl
3* Vadövningar (12rep)

3* chins
1* latsdrag framför
1* latsdrag bakom

2* Skivstång bicepscurl stående
2* Hammercurl
2* Hantelcurl

Dag 3: Rygg, axlar, trapz(Rygg aktiverar axlar som aktiverar trapz fint för mig)
2* Marklyft
2* Skivstångsrodd
2* Chins på fri stång
2* Sittande rodd

2* Stående militärpress skivstång
2* Hantellyft åt sidan
2* Sittande hantelmilitärpress
2* Cabledrag åt sidan
2* Hantellyft sidan/uppåt när jag står lutad mot marken (skuldra och bakaxlar)

2* skivstångshrugs
3* hantelshrugs

2* Underarmskivstångcurls

Kommentarer tack. Som sagt ser pass 3 väldigt hårt ut med många övningar .. Men med axlar och rygg tillsammans blir det många övningar. Flyttade lats från pass 3 till pass 2, och byggde in biceps efter det eftersom lats tar rätt bra på biceps. Vad tycks ?

3 dagar i veckan är inget jag rekomenderar helt fel schema enligt mig! låt oss säja att du pumpar ben + vader det tar minst 1.15 minuter hur fan ska du orka med lats o biceps när du inte har nån kraft i dig? kan skriva upp ett schema som kommer funka för dig med 98 %

Dag 1
bröst,triceps
2
lår,vader
3
rygg,biceps
4
axlar,traps

varför just axlar,traps tex är för att när du kör axlar så tas det på traps också,så de bara och köra för att undvika överträning.
Citera
2005-02-23, 00:12
Medlem
helthemligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gonda
3 dagar i veckan är inget jag rekomenderar helt fel schema enligt mig! låt oss säja att du pumpar ben + vader det tar minst 1.15 minuter hur fan ska du orka med lats o biceps när du inte har nån kraft i dig? kan skriva upp ett schema som kommer funka för dig med 98 %

Dag 1
bröst,triceps
2
lår,vader
3
rygg,biceps
4
axlar,traps

varför just axlar,traps tex är för att när du kör axlar så tas det på traps också,så de bara och köra för att undvika överträning.

Gonda:

Mitt gamla schema såg exakt ut sådär. Och det funkade ruskigt bra uppdelat på 4 pass, sant sant! Men kan du förvandla detta till 3 pass istället ?
Trapzen kör jag ju i samband med axlar som du ser på dag 3.

Jo saken är den att jag har ruskigt mycket energi på passen, når nästan aldrig tröttgränsen, och detta beror på att jag äter som en häst och dricker dextro under passets gång för att fylla glykogenlagret. Därför känns 1,15h mer optimerat för mig än 45 min. Kuren spelar roll också.

Finns dock risk för att jag sker ner på set/övningar om jag känner att kroppen inte räcker till. Är jättenoga med att lyssna på kroppen.
Citera
2005-02-23, 09:16
Medlem
Exempel...

Dag 1: Bröst, Axlar, Triceps.

Dag 2: Rygg, Biceps, Mage.

Dag 3: Ben, Vader.

Gör om ordningen beroende på vad du prioriterar.
Citera
2005-02-23, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helthemligt
Gonda:

Mitt gamla schema såg exakt ut sådär. Och det funkade ruskigt bra uppdelat på 4 pass, sant sant! Men kan du förvandla detta till 3 pass istället ?
Trapzen kör jag ju i samband med axlar som du ser på dag 3.

Jo saken är den att jag har ruskigt mycket energi på passen, når nästan aldrig tröttgränsen, och detta beror på att jag äter som en häst och dricker dextro under passets gång för att fylla glykogenlagret. Därför känns 1,15h mer optimerat för mig än 45 min. Kuren spelar roll också.

Finns dock risk för att jag sker ner på set/övningar om jag känner att kroppen inte räcker till. Är jättenoga med att lyssna på kroppen.

varför ska du förvandla det till 3 pass ? okey om du drev ett företag,inget ja rekomenderar men du gör som du vill!

dag 1
Bröst,triceps,axlar
2
rygg,biceps,mage
3
lår,vader,traps
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto