2012-05-01, 23:44
Medlem
Dawlishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Herbert

Finns det hopp?

Kommer det att vara "normala" fester. Det vill säga man är på en plats/lokal hemma hos någon och lyssnar på musik, (äter) och super? Alltså normala fester utan en massa jävla sekterisikt mongjumbo? Tumanhand liksom?

Kommer man bli bjuden till dessa fester för att man står på klasslistan. Eller är det dom som kommit nära på lekarna som spontanfestar ihop? Gemensamma pubbesök osv??

Tips?

Så jag önskar tips från Er som har/har haft sociala handikapp /samt Er som avstått från spexet, kom ni med i gänget ändå?

Det är svårt att svara på då man inte vet vilken stad du kommer att studera i. Men överlag, min uppfattning av nollningen är det är aldrig någon som tvingar en till något. Man är med i precis den mån man vill vara, man gör det man tycker är rimligt. Det finns inga konstiga ritualer eller något annat som man måste delta i. Overaller är ganska frivilligt det också, och brukar inte förekomma dem två första veckorna, just på nollorna.
Ja man festar mycket, det är lite studentaktiviteter, lekar och sånt, men återigen så är allt alltid frivilligt, och det står ALLTID ett gäng och bara tittar på istället för att vara med.

Jag skulle inte oroa mig om jag var du.
Citera
2012-05-02, 00:01
Medlem
robomans avatar
Jag tycker att ts ska hålla sig till de sittningar lär anordna till helgerna under nollningen, och att hänga med om det är något mer pubhäng med klassen. Oavsett var ts ska plugga lär sådant förekomma, om det nu finns nollning över huvud taget. Och till er som tyckte 23 var gammalt för att gå på nollning, svaret är nej. Du kan vara 27 också utan att det är konstigt, men när du börjar passera 30 kommer folk kolla snett på den som springer runt i overall. Nollning kan man gå på även om man är över 30, över 40 också för den delen.
Citera
2012-05-02, 04:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ecli
Sen angående overalls frågan så får man inte det i Linköping förens efter nolle-p och det är frivilligt att köpa. Men sen kan jag inte förstå varför man inte vill ha en, är ju i princip det bästa plagget som finns.

Kan du utveckla det här?
Citera
2012-05-02, 06:44
Medlem
refrs avatar
Försök hitta en vettig person som du känner att du kan funka någorlunda med och gilla som vän, ta sedan han på sidan om kort efter att ni har etablerat kontakt och förklara dina problem i sociala situationer.

Om denna person är vettig och förstår så kan denna kanske med ditt godtagande medla detta till andra personer och få i vilket fall hjälpa dig in i hans umgängeskräts som troligen är mer liksinnad som han är.

Skulle han inte förstå ditt problem och se ner på dig eller andra negativa intryck så är det nog ingen person du vill lägga ner möda på ändå.

Benso kan funka bra för att komma över dom största sociala barriärer och kan vara bra att använda när du etablerar den första kontakten så att du kan förmedla det du vill säga lättare och på ett bättre sätt.
Citera
2012-05-02, 08:25
Medlem
Tack för fantastiskt många bra svar, samt en del mindre bra (Alltid svårt att ge bra svar om man inte läser trådens första inlägg )

Ang benzo, så känner jag inte för att börja knarka på ålderns höst. Men betablockare ska jag fundera på, samt ett jämt lagomt intag av öl.

Blir nog som följer. Jag kommer gå på middagar, föreläsningar och diverse organiserade pubhäng. Resten är helt uteslutet.
Citera
2012-05-02, 08:53
Medlem
YouAgains avatar
Säg bara att du måste jobba, det köper de flesta.

Så var det i alla fall när jag pluggade och jag var inte på med någon nollning och ändå lärde jag känna alla fort genom andra fester och brännboll osv...
Citera
2012-05-02, 10:49
Medlem
Sockermissbrukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ecli
På LiTH (Linköping) är det så att det är varannan dag alkoholfri och alla lekar är totalt frivilliga och inget tvång på något. Sen "sups" det inte speciellt mycket, utan vi har så hårda regler från kåren.
Så det är mer så att det är två veckor med bara trevligheter.

Sen angående overalls frågan så får man inte det i Linköping förens efter nolle-p och det är frivilligt att köpa. Men sen kan jag inte förstå varför man inte vill ha en, är ju i princip det bästa plagget som finns.

Mycket intressant att höra. Jag själv pluggar på högskolan i Jönköping och hos oss får nollorna köpa sin overall redan första dagen och använda den under hela insparken. Finns även chans att köpa lite märken om de känner för det. Hur kommer det sig att era nollor inte får ha overall under er nollning.

För övrigt håller jag med dig om overallen, ett av de bästa plagg man införskaffat sig
Citera
2012-05-02, 10:58
Medlem
Garneringsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Herbert
Blir nog som följer. Jag kommer gå på middagar, föreläsningar och diverse organiserade pubhäng. Resten är helt uteslutet.

Precis så var min introduktion på högskolan. Skit i det andra och gå in för att lära känna folk. Din studietid kommer bli så mycket roligare om du har lite folk runt omkring dig att tjöta med. Om du sedan känner för att hitta på aktiviteter tycker jag inte du ska dra dig för att föreslå det till andra. Folk sluter upp kring en "fixare av aktiviteter".

Kom igen nu Britt-Marie, kör för fan!
Citera
2012-05-02, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockermissbrukare
Mycket intressant att höra. Jag själv pluggar på högskolan i Jönköping och hos oss får nollorna köpa sin overall redan första dagen och använda den under hela insparken. Finns även chans att köpa lite märken om de känner för det. Hur kommer det sig att era nollor inte får ha overall under er nollning.

För övrigt håller jag med dig om overallen, ett av de bästa plagg man införskaffat sig

Jönköping framstår verkligen som sämre och sämre ju mer man läser lol
Citera
2012-05-02, 13:16
Medlem
Lillknoddens avatar
Försök häng på något tidigt dagsevent precis i början och se om du hittar några andra som känner som du, det finns ju folk som inte är med på eventen och tyvärr ses dem ofta som tråkiga om de bara dyker upp på kvällsfesterna inte är med i spexxen/pubrundor/klär ut sig eller vad de nu kan vara på kvällen också. Du har väl helt enkelt inget att göra med de flesta som är under 25 eftersom 95 % enligt min erfarenhet tycker det är rätt kul att klä ut sig lite iaf..
Citera
2012-05-02, 13:25
Medlem
Rätt svar i fel tråd.
Citera
2012-05-02, 17:06
Medlem
Sockermissbrukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heston123
Jönköping framstår verkligen som sämre och sämre ju mer man läser lol

Jaså? Varför det? Vad grundar du detta på? Jag tycker inte att jag läst något negativt om jönköping i denna tråd. Det är väl såklart din uppfattning efter att ha läst mina inlägg som kanske skrämt dig Jönköping skulle jag vilja säga är en av Sveriges bästa studentstäder. Studenter här är nog några av Sveriges mest städade och mognaste studenter. Sittningarna håller väldigt hög klass och även kåren är fräsch och fin. Jönköping är en väldigt bra stad att studera i helt enkelt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in