Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Herbert
Finns det hopp?
Kommer det att vara "normala" fester. Det vill säga man är på en plats/lokal hemma hos någon och lyssnar på musik, (äter) och super? Alltså normala fester utan en massa jävla sekterisikt mongjumbo? Tumanhand liksom?
Kommer man bli bjuden till dessa fester för att man står på klasslistan. Eller är det dom som kommit nära på lekarna som spontanfestar ihop? Gemensamma pubbesök osv??
Tips?
Så jag önskar tips från Er som har/har haft sociala handikapp /samt Er som avstått från spexet, kom ni med i gänget ändå?
Det är svårt att svara på då man inte vet vilken stad du kommer att studera i. Men överlag, min uppfattning av nollningen är det är aldrig någon som tvingar en till något. Man är med i precis den mån man vill vara, man gör det man tycker är rimligt. Det finns inga konstiga ritualer eller något annat som man måste delta i. Overaller är ganska frivilligt det också, och brukar inte förekomma dem två första veckorna, just på nollorna.
Ja man festar mycket, det är lite studentaktiviteter, lekar och sånt, men återigen så är allt alltid frivilligt, och det står ALLTID ett gäng och bara tittar på istället för att vara med.
Jag skulle inte oroa mig om jag var du.