2012-05-03, 18:38
Medlem
SamRothsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janssonkarl
Text.

Vi har från 8.20 till någon gång efter 10 om jag minns rätt.

Citat:
Ursprungligen postat av kingluii33
Här är hela häftet iaf!

Kung! Jag tog mig friheten att lägga alla bilder på imgur så man slipper 7 tabbar, skönare imo!

http://imgur.com/a/r5uv2
Citera
2012-05-03, 18:39
Medlem
Vi får ha dator med på provet. Snacka om att jag kommer styra trådlöst Wi-Fi med mobilen och sitta och på diverse nät-artiklar
Citera
2012-05-03, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SamRothstein
Kung! Jag tog mig friheten att lägga alla bilder på imgur så man slipper 7 tabbar, skönare imo!

Absolut! Helt lugnt! Men blev resolutionen tillräckligt bra så man kan läsa då?
Aja, skit samma! Nu finns de uppe iaf! Haha!
Citera
2012-05-03, 19:23
Medlem
chevones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SamRothstein

Schysst!

Citat:
Ursprungligen postat av Autodidis
Vi får ha dator med på provet. Snacka om att jag kommer styra trådlöst Wi-Fi med mobilen och sitta och på diverse nät-artiklar
Lär dig engelska istället?
Citera
2012-05-03, 19:25
Medlem
MackaN^s avatar
Tycker det där provet låter sjukt lätt, bara att tänka lite logiskt om vad som händer om man överkonsumerar.

Tänker dom mycket på stavfel när de rättar?
Citera
2012-05-03, 19:37
Medlem
Dexter007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MackaN^
Tycker det där provet låter sjukt lätt, bara att tänka lite logiskt om vad som händer om man överkonsumerar.

Tänker dom mycket på stavfel när de rättar?

Ja det är ju en fakta uppsats. Du ska ju använda lite svårare ord och självklart stava rätt
Citera
2012-05-03, 19:38
Medlem
Citat:

Lär dig engelska istället?
Är extremt skicklig på engelska men det skadar ju aldrig att läsa en rapport om consumerism på komplicerad engelska
Citera
2012-05-03, 19:40
Medlem
datoriprograms avatar
Usch jag blir lite nervös å era vägnar, trots att jag har fått det överstökat väl. Jag kan väl bara säga att språker är betydligt viktigare än att ha en klockren diskussion om ämnet. Jag minns att jag inte riktigt hade tid att tänka på vad jag kunde skriva, men tack vare bra språk och strukturerad argumentation var det inte alltför svårt att få högsta betyg. Lycka till, och tänk på flyt i språket.

edit: Och stressa inte! Finns gott om tid. Minns att jag skrev två uppsatser i Svenska B nationella (ungefär samma tid antar jag), ty jag var inte nöjd med ämnet och diskussionen på den första.
Senast redigerad av datoriprogram 2012-05-03 kl. 19:45.
Citera
2012-05-03, 19:42
Medlem
congentis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autodidis

Dator? Fan vad lyxigt! Vi andra kommer väl sitta med kramp i händerna som vanligt när det blir dags för de nationella.

Själva valet av ämne är jag väl ganska kritisk mot, lite väl vinklat. Dock så känner jag ingen större oro inför provet, det viktiga är som sagt att inte stressa över provet, det finns gott om tid. Hoppas man kan få va lite kritisk mot texterna. Det blir nog bra, nationella i engelska a gick ju utan problem, trots det var så otroligt tråkigt.
Citera
2012-05-03, 19:45
Medlem
lakkshooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bubblegum1
Hej!

Jag liksom alla andra Engelska B:are ska ha nationella prov writing den 4 Maj.
Årets tema är Consumerism.

Jag tänkte att vi alla kunde disskutera lite kring innehållet och frågorna i häftet.

1. What is consumerism?
2. What is the main point of each text?
3. What theme do most of the texts have on common?
4. What effects of consumerism can be seen?
5. What is the possible conflict between economic growth and protection of the environment?
6. Are there any views expressed in any of the texts that you don't agree with or find provocative?
7. In what way/s/ is consumerism a global issue?
8. What can we do about the problems described in the texts?

(Jag hoppas att jag lagt detta på rätt ställe, kunde inte hitta en liknande tråd)

Sett framsidan av proven, det står "Making a change" så det kommer troligtvis vara något åt de hållet.
Citera
2012-05-03, 19:51
Medlem
janssonkarls avatar
men man ska alltså kunna allt som står i häftet? man måste väl få lite mer info om detta? de kan ju inte kräva att man ska sitta och kunna allt?

MVH JK
Citera
2012-05-03, 19:51
Medlem
[quote=bubblegum1]Hej!

4. What effects of consumerism can be seen?
5. What is the possible conflict between economic growth and protection of the environment?

Kan någon hjäälpa mig med dessa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in