2012-05-03, 19:58
Medlem
Ecozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ffadys
Hej!

4. What effects of consumerism can be seen?
5. What is the possible conflict between economic growth and protection of the environment?

Kan någon hjäälpa mig med dessa?

Hej.
Beträffande faktan utgår jag ifrån att det är högst irrelevant och det som bedöms är snarare ditt/mitt sätt att uttrycka sig i det engelska språket.
Citera
2012-05-03, 20:00
Medlem
[quote=Ffadys]
Citat:
Ursprungligen postat av bubblegum1
Hej!

5. What is the possible conflict between economic growth and protection of the environment?

Följder av den stora konsumtion vi har idag är bla uttömning av råvaror (vi förbrukar mer än vad som är möjligt för att behålla ett hållbart kretslopp) och möjligen miljöeffekterna i form av utsläppen som uppstår när vi förbrukar vår energikälla (olja, kol).

Det ekonomiska systemet idag kräver ständig tillväxt för att hållas stabil, detta blir ju självklart en konflikt med miljön om konsumtionen (som hela tiden ska öka) orsakar de problem som är nämnda ovan.
Citera
2012-05-03, 20:02
Medlem
EnDronts avatar
[quote=Ffadys]
Citat:
Ursprungligen postat av bubblegum1
Hej!

Vill du ha svaret på engelska eller svenska?
4. Växthuseffekten, ständigt nya bilar, ökad tillverkning vilket leder till ökade utsläpp på grund av en ständigt ökande förbrukning. Situationen i U-länder, t.ex. lönenivåerna. Att vi blir materialistiska och giriga, vilket återspeglas i vårt samhälle idag. Där det anses bra att ha en enorm massa onödiga saker. Till slut tar råvarorna som behövs till produktion slut.

5. Att ekonomisk tillväxt baserar sig på produktion och att produktion (nästan) alltid påverkar miljön. Vi måste hitta en balans mellan konsumtion och tillverkning. Annars kommer vi på sikt få stora problem.
Inte precis välformulerat men det räcker för att ge en ungefärlig bild av konsekvenserna.
Citera
2012-05-03, 20:15
Medlem
Något som antagligen som vara en rubrik att skriva om är "vad kan jag göra" någon som har något förslag?
Citera
2012-05-03, 20:21
Bannlyst
Well, we can actually do tons of things to make this world a much better place for both us and our future kids to live in. To be completely honest I’m not a very caring person myself when it comes to the nature and our surroundings in general. I personally think that everyone is like this, like me, and that is the main factor of this serious issue named consumerism. "Serious? How can consumerism possibly be a serious issue?", you might think to yourself etc etc

Bla bla bla... Bara att improvisera. Det är inte själva faktan utan hur man skriver.
Senast redigerad av waicen 2012-05-03 kl. 20:24.
Citera
2012-05-03, 20:26
Medlem
Vet att det handlar om hur man skriver. Men det är jäkligt jobbigt när man sitter på provet och inte får fram ett enda ord. Det som skiljer detta prov till andra är att det brukar inte vara baserat på så mycket fakta. Engelska A, var inte de typ.. skriv om julafton eller nått? Mycket lättare, man kan ju bara babbla på massa skit då.
Citera
2012-05-03, 20:31
Medlem
EdHardys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brandgulstolpe
Vet att det handlar om hur man skriver. Men det är jäkligt jobbigt när man sitter på provet och inte får fram ett enda ord. Det som skiljer detta prov till andra är att det brukar inte vara baserat på så mycket fakta. Engelska A, var inte de typ.. skriv om julafton eller nått? Mycket lättare, man kan ju bara babbla på massa skit då.

Själv ska jag satsa på att ordbajsa. Trycka in så många onödiga ord i en mening som möjligt, gör alltid så på uppsatser och liknande för att få ihop några rader extra.
Citera
2012-05-03, 20:34
Medlem
NeverArounds avatar
Tack till dig som la upp häftet! Självklart har man glömt det i skolan.

Tänkte göra en lista på bra ord som jag ska försöka memorera. Ord som är bra och lite mer komplicerade än de man brukar använda så att man framstår lite "kunnigare". Bra eller anus ni som är lite mer insatta i sådana här skrivningar?
Citera
2012-05-03, 20:37
Medlem
Första sidan i "Preparation Material" står det ett flertal frågor samt några rader att anteckna på och det verkar som dessa är till för när man diskuterar häftet i klassen? Men inte fan har vi gjort det? Har ni? Var dock sjuk några dagar förra veckan
Citera
2012-05-03, 20:47
Medlem
äch, de gjorde vi på lektionen och vi kom inte fram till allt för mycket...

Hur långt tror ni man ska skriva? 1 , 2 , 3 , 4 sidor?
Citera
2012-05-03, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iscarbot
Första sidan i "Preparation Material" står det ett flertal frågor samt några rader att anteckna på och det verkar som dessa är till för när man diskuterar häftet i klassen? Men inte fan har vi gjort det? Har ni? Var dock sjuk några dagar förra veckan

Svar: Vi har bara fått diskutera i 5 minuter, eller ja, diskutera och diskutera, bättre att säga att vi fick dumma svar av vår lärare. Satt själv klockan 8 med panik eftersom jag knappt visste vad vi ska göra imorgon, mer än att babbla skit ungefär. Den här tråden har lugnat mig något...
Jag trodde att man skulle kunna hela häftet ordagrant och kunna ta ut citat och bla bla ( vilket min lärare antydde) men så var det inte, väl?
mohahahah!
Citera
2012-05-03, 20:57
Medlem
Tror att häftet är till för att få en överblick vad vi ska skriva om samt inte sen kunna skylla på " vadå, jag kunde ju inget om detta? "
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in