• 1
  • 2
2012-05-01, 19:40
Medlem
när jag pendlar med bil mellan olika jobb så blir det ofta att jag kör i områden jag inte känner till. då när dessa skyltar kommer skiter jag i dom.. ja, de är den skylten med en tilläggstavla under " gäller genomfart till sveavägen, etc.. inte fan kan jag som aldrig kört där veta vart sveavägen ligger :S om man någon gång skulle bli stoppad på de, vad händer då ?
Citera
2012-05-01, 19:49
Medlem
toby79s avatar
Det är ju ens egen skyldighet att ta reda på var Sveavägen ligger. Annars skulle man ju kunna slå någon på käften och hävda att man inte visste att det var förbjudet.

Där jag verkar finns det liknande förbudskyltar och jag vill minnas att jag sett i någon artikel eller något att åker du in från ett håll så ska du åka ut samma väg du kom dit. Ska se om jag orkar rota efter detta.
Citera
2012-05-08, 19:46
Medlem
Mr.Scullys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capone
Jag misstänker att de försöker förhindra att man korsar två bostadsområden för att tjäna några meter när man ska in till centrum, men i så fall har de placerat skyltarna ganska galet.

Jag kan tänka mig att det ska ganska mycket otur till för att bli stoppad på en mindre skogsväg, men i mitt fall är det precis i utkanten av centrum och där ligger en hel del villor vilket säkerligen innebär gnällkärringar som ringer dit polisen för att göra kontroller...

Nja, i mitt fall handlar det om en väg som startar vid en större bondgård (Också i utkanten av centrum), samt leder genom ett naturskyddsområde/promenadstråk och slutar vid ett villaområde utanför staden. Så även här finns väl chansen att åka dit, har t.o.m varit insändare i lokaltidningen om buskörning på denna väg.

Men om det som i ditt fall sitter en C2-skylt med tilläggsskylt "Gäller genomfart" är det nog enklare att snacka sig ur situationen än i mitt fall, enbart C3-skylt utan tilläggstavla.
Citera
2012-05-08, 20:34
Medlem
provocative77s avatar
Alla jag känner till på rak arm har en hänvisning till en viss adress eller gata. Står ingen hänvisning bör det gälla till nästa korsning?
Citera
2012-05-11, 09:35
Medlem
Capones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av provocative77
Alla jag känner till på rak arm har en hänvisning till en viss adress eller gata. Står ingen hänvisning bör det gälla till nästa korsning?

Man kan ju tycka det, men jag kan inte hitta någon information som pekar på detta.

Däremot har jag nu fått svar från kommunens trafikingenjör. De ska lägga till information om vilken sträcka det gäller, och även flytta den ena skylten så att man kan köra till mitt "resmål" men inte igenom hela området in till centrum.
Citera
2012-06-14, 21:57
Medlem
Capones avatar
Om någon undrar så har de fixat skyltningen nu, lagt till info om vilket område det gäller och även flyttat skyltarna på ena sidan så att det blir mer logiskt. Det var mitt mail som fick fart på dem, men inte ens ett tack fick man, de verkade mest tycka det var jobbigt att man talade om vad som gått fel...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in