Citat:
Ursprungligen postat av DarthNicke
Älskar det faktum att allt är om sport i många städer.
Annars tycker jag USA är äckligt.
Vill tillägga deras extrema skuld och dåliga sjukvård.
Äckligt? Okey...
Extrem skuld? Nej inte direkt va? Den är t.ex. mycket mindre än den som England har.
Hela argumentet kring USAs skuld är att den är stor räknat i dollar, men USA är också som alla vet världens största ekonomi så sett till BNP/Skuld så är det inte så farligt.
Dålig sjukvård? Den är bäst i världen.
Citat:
Ursprungligen postat av baloo12
Kan hålla med om att skolidrotterna är väldigt fördelaktigt, men någon sport på college nivå blir det inte tal om för de flesta (du är inte tillräckligt bra).
En av anledningarna som talar mot livet i USA är dels att du är mer eller mindre helt frihetsberövad fram tills 18 års ålder, det är utgångsförbud utfärdat av städerna, 10 på vardagar, 12 på helger, är du ute efter detta så riskerar du böter. De flesta amerikanska familjer tillåter inte heller att vara ute längre.
Att dejta är det för de flesta ungdomar 16 årsgräns på, familjer tycker det inte är lämpligt innan.
Sen är det sjukt mycket droger i skolan, något som inte jag uppskattar iallafall.
Detta har väl kanske hänt ett par gånger under åren när det har varit mycket gängbråk, men annars är det fan inte tal om något utegångsförbud. Snackar skit är vad du gör.
"De flesta amerikanska familjer tillåter inte heller att vara ute längre.
Att dejta är det för de flesta ungdomar 16 årsgräns på, familjer tycker det inte är lämpligt innan."
Det är väl för fan upp till varje familj? Precis som att det finns massa konstiga muslimer som inte gillar att deras barn dejtar folk i Sverige så finns det massa kristna i USA, detta är ju långt ifrån något som är "det vanliga".
Citat:
Ursprungligen postat av cozy-cow
skolgången i övrigt är väl slappare i USA
Det är nog lättare att få poäng, men kriterierna är högre satta så det tar ut varandra tycker jag.