Citat:
Ursprungligen postat av Agamantum
USA är ett land på dekis. Våldtäkter, misshandel, dödsskjutningar. Finns mer eller mindre fredade områden där människor mår bra, som delar av Florida, som är fantastiskt rikt. Men du är avundsjuk på den lilla procenten som råkade födas där människor har det bra, vilket är lite patetiskt och infantilt. Fördjupa dig i problemen och du upptäcker snart att kaninhålet blir avgrundsdjupt. Skulle du födas i delstater som Michigan, eller i städer som Detroit eller Newark, så hade du haft en helt annan åsikt.
Kom i kontakt med en i sin bransch känd rättsmedicinare som arbetat både i USA och Europa säger att det är en enorm skillnad på våldet. I USA är våldet 10 gånger grövre enligt honom.
Tror det är fler än 10 miljoner som har det bra i USA iaf..
Bortsett från politiken och våldet så tycker jag landet är hur underbart som helst, och alla som man träffar som varit där tycker oftast samma.. Oftast är det folk som aldrig varit där som ogillar landet mest
Varit i USA några gånger innan jag fyllde 18 och även efter.. Hade aldrig några problem med utegångsförbud i Florida/NYC och dejting osv.. Var ganska laidback.. Man får en annan syn om man känner folk där och verkligen är inne i umgänget än om man kommer dit som turist i någon vecka.
Kommer om jag får välja själv bosätta mig något eller några år i USA.. Men blir ju tyvärr inte alltid som man tänkt sig!
Föresten.. En sak som jag tänkt på.. Ett land som har så sjukt mycket våld, varför finns inga huliganer? Är alltid så jävla städat och "glad" stämning i idrottssammanhang.