2012-05-01, 00:10
Bannlyst
War of the Roses

War of the Roses is a new IP that transports players back in time to the battle-ravaged, dynastic civil war era of 15th century England where ownership of the throne of England was brutally fought over between supporters of two rival branches of the Royal House of Plantagenet - the house of Lancaster (the reds) and the house of York (the whites).

Description

Features

Large-scale Multiplayer Battles
Single Player Campaign Mode
Extensive Persistence System

Verkar riktigt lovande! Älskade Pirates and Knights på steam och även Mount and Blade spelen. Fastnade inte lika mycket för Mount and Blade då det var riktigt buggigt på den tiden jag spelade det.
Just nu befinner sig spelet i alpha men jag längtar excentriskt på öppen beta.

Announcement trailer: http://www.youtube.com/watch?v=tlNVSFTNGUk
Hemsida: http://www.paradoxplaza.com/games/war-of-the-roses
Gameplay: http://www.youtube.com/watch?v=EnMkNiU7HTw&feature=related
Yogscast testar: http://www.youtube.com/watch?v=a_zXOQI7qFE&list=UUH-_hzb2ILSCo9ftVSnrCIQ&index=1&feature=plcp
Senast redigerad av Adutrumque 2012-05-01 kl. 00:22.
Citera
2012-05-01, 00:16
Medlem
DarthNickes avatar
Hur utspelar sig spelet? Vad skulle du jämföra det med för andra spel?

Inte gjort någon research med denna fråga, men svara om du så vill.
Citera
2012-05-01, 00:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DarthNicke
Hur utspelar sig spelet? Vad skulle du jämföra det med för andra spel?

Inte gjort någon research med denna fråga, men svara om du så vill.

Jag har inte tillgång till alphan. Men allt annat i min trådstart svarar på dina frågor

Spelet utspelar sig i 1400 (15th Century, det blir rätt där hoppas jag) England.
Skulle jämföra det med mount and blade som också finns med i rubriken.
3:e persons, på häst.

Yogscast säger bl. a i videon att det påminner om CoD ganska mycket, fast mer skill-based.
Dvs du blir bättre ju mer du spelar spelet.

Edit: kan tillägga att det har vissa drag av Age of Conan. I princip finns det liknelser till attacksystemet i AoC - att svänga svärdet åt speciella håll osv.
Senast redigerad av Adutrumque 2012-05-01 kl. 00:37.
Citera
2012-05-01, 00:33
Bannlyst
Hoppas verkligen dom behåller dom brutala delarna. Fan det är riktigt brutalt. Kolla bara på alla execute moves i videon jag länkade.
Kommer med största sannolikhet hamna på en 18+ rating.
Citera
2012-05-01, 00:38
Medlem
ShizzleNizzles avatar
Ser riktigt lovande ut. Kollade inte på hela videon, och har inte läst så mycket om spelet. Men går du upp i level med de olika "klasserna"? Om jag spelar som Longbowman ett tag och tar ihjäl fiender, får jag en bättre båge, fler möjliga attacker, eller är det samma samma hela tiden? Bara gå runt med ett fåtal attacker? Vet du något om detta får du gärna svara. =) Ser bra ut för att vara pre-alpha, minst sagt.
Citera
2012-05-01, 00:40
Bannlyst
Tycker också, nu i efterhand, att det påminner starkt om Red Orchestra: Heroes of Stalingrad 2 där man om man skadas i benet så måste man plåstra om det osv.

Citat:
Ursprungligen postat av ShizzleNizzle
Ser riktigt lovande ut. Kollade inte på hela videon, och har inte läst så mycket om spelet. Men går du upp i level med de olika "klasserna"? Om jag spelar som Longbowman ett tag och tar ihjäl fiender, får jag en bättre båge, fler möjliga attacker, eller är det samma samma hela tiden? Bara gå runt med ett fåtal attacker? Vet du något om detta får du gärna svara. =) Ser bra ut för att vara pre-alpha, minst sagt.

Runt 6:10 i GDC videon så visar dom lite med crossbow bl. a. Dom nämner dock inget om det du undrar över men jag är ganska säker på att man unlockar nyare versioner eller förbättringar. Ska gräva djupare i det. Framgår säkert jättetydligt i Yogscast videon. 2 sec.

Edit: Just nu, i alpha stadiet, unlockar man inte utan allt finns där för en att välja - men som jag skrev tidigare så tror jag att det blir unlocksystem. Det återstår att se. Olika vapen har olika attributer.
Senast redigerad av Adutrumque 2012-05-01 kl. 00:47.
Citera
2012-05-01, 00:43
Medlem
DemocracyNows avatar
Totalbiscuit har gjort en 'WTF is' för War of the Roses: http://www.youtube.com/watch?v=jnNrHdihGSY&feature=plcp
Citera
2012-05-01, 01:18
Medlem
ShizzleNizzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DemocracyNow
Totalbiscuit har gjort en 'WTF is' för War of the Roses: http://www.youtube.com/watch?v=jnNrHdihGSY&feature=plcp

Verkar vara sjukt customizeable(?) med vapnen. Välja vilken fight-stil man ska ha, vilken typ av stål och slipning man vill ha på sina svärd, mm. Detta gör spelet mycket intressant, med tanke på att det finns oändliga antal "setups" som gör det varierande, från spelare till spelare. Vill ha en beta nu! =)
Citera
2012-05-01, 15:21
Bannlyst
Här är en preview i form av en artikel som är läsvärd för den som är intresserad av snabb information.
http://www.strategyinformer.com/pc/waroftheroses/833/preview.html
Citera
2012-05-01, 15:45
Medlem
grithors avatar
Ser fint ut.
Men gillar inte att det är lite instängt och att man inte får gå för långt bort från slagsfältet.
Citera
2012-05-01, 17:25
Medlem
AaFastNees avatar
Såg på totalbiscuits "Wtf is...War of the roses" och är mäkta intresserad av det här spelet.
Citera
2012-05-02, 13:41
Medlem
vallontomtens avatar
Äntligen har någon gjort en tråd om detta spel!

Citat:
Verkar vara sjukt customizeable(?) med vapnen. Välja vilken fight-stil man ska ha, vilken typ av stål och slipning man vill ha på sina svärd, mm. Detta gör spelet mycket intressant, med tanke på att det finns oändliga antal "setups" som gör det varierande, från spelare till spelare. Vill ha en beta nu! =)

Just fight-stil är ju tyvärr bara hur snabbt kontra hårt man slår. Alla hugg utgår ju från 4 riktingar, vänster, höger, upp, ner och samma sak med att parera.

Jag hoppas att de kommer ha lite öppnare och större slagfält som i Mount & Blade, synd att de inte heller klarar av att ha 200 spelare i samma match men det blir nog kul ändå.

Citat:

Uppgraderingar ska det ju finnas en uppsjö av men fler attacker till en pilbåge låter knappast möjligt (vad skulle det möjligtvis kunna vara, en bajonett på pilbågen? ). Just i närstrider har man 4 håll att hugga och parera som jag skrev längre upp, skulle det finnas fler typer skulle det bli för krångligt att hinna parera såvida man inte har en sköld.
Senast redigerad av vallontomten 2012-05-02 kl. 13:45.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in