2012-05-02, 14:36
Medlem
ShizzleNizzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallontomten
Äntligen har någon gjort en tråd om detta spel!

Just fight-stil är ju tyvärr bara hur snabbt kontra hårt man slår. Alla hugg utgår ju från 4 riktingar, vänster, höger, upp, ner och samma sak med att parera.

Jag hoppas att de kommer ha lite öppnare och större slagfält som i Mount & Blade, synd att de inte heller klarar av att ha 200 spelare i samma match men det blir nog kul ändå.

Uppgraderingar ska det ju finnas en uppsjö av men fler attacker till en pilbåge låter knappast möjligt (vad skulle det möjligtvis kunna vara, en bajonett på pilbågen? ). Just i närstrider har man 4 håll att hugga och parera som jag skrev längre upp, skulle det finnas fler typer skulle det bli för krångligt att hinna parera såvida man inte har en sköld.

Jag har lirat för många olika MMO spel och de flesta har ju minst sagt sjuka attacker. Dra iväg 3 pilar samtidigt, skjuta pilar som en K-Pist, dock hoppas jag sånt uteblir då det förmodligen bara skulle förstöra. men känns ändå som att det borde bli rätt tråkigt om man inte kan specificera sig på just svärd, eller båge, eller vad man nu vill köra med. Känns som att om man lirar archer vill man kunna arbeta sig uppåt och få bonusar som increased attackspeed, till exempel. Snabbare recovery på dina pilar osv. Annars känns det som ett spel man tröttnar på efter 2-3 dagars spelande. :/
Citera
2012-05-02, 15:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ShizzleNizzle
Jag har lirat för många olika MMO spel och de flesta har ju minst sagt sjuka attacker. Dra iväg 3 pilar samtidigt, skjuta pilar som en K-Pist, dock hoppas jag sånt uteblir då det förmodligen bara skulle förstöra. men känns ändå som att det borde bli rätt tråkigt om man inte kan specificera sig på just svärd, eller båge, eller vad man nu vill köra med. Känns som att om man lirar archer vill man kunna arbeta sig uppåt och få bonusar som increased attackspeed, till exempel. Snabbare recovery på dina pilar osv. Annars känns det som ett spel man tröttnar på efter 2-3 dagars spelande. :/

Tror du syftar på perks? Det kommer finnas garanterat - och reglerat enligt nedanstående påstående.
F.ö tror jag det kommer bli att man unlockar uppgraderingar både hos svärd/pilbåge/harlem/hillebard osv.. Du kommer säkert kunna inhandla "stenar" eller vad det nu blir i slutet som du kan använda till att skärpa attacken på dina svärd (slipa asså).
Citera
2012-05-02, 15:54
Medlem
vallontomtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShizzleNizzle

Haha, ja i mmo spel kan man ju göra de mest galna saker, men WotR satsar ju mer på historisk korrekthet vad det verkar, så några värstingattacker tror jag det inte blir tal om. Vad det verkar som angående perksen är att man får en bonus på något men en svaghet på något annat.

Angående att man måste få belöningar hela tiden för att inte tröttna håller jag inte med om. Mount & Blade är ett spel jag gillat väldigt länge för striderna alltid blir intressanta men man får inga levels eller liknande. I en shooter 1 mot 1 är striden över på 2 sekunder, men när man slåss med svärd så kan striden pågå väldigt länge om båda är skickliga på att parera, även bågskyttar kan överlistas om man använder sin sköld ordentligt men bågskytten kan såklart få in en perfekt träff sekunden innan en riddare trampar över honom med sin häst. När alla dessa spelstilar samlas blir det ett betydligt mer komplicerat och långlivat än när alla springer omkring med automatgevär och dödar varandra på några skott.
Citera
2012-05-03, 14:11
Medlem
vallontomtens avatar
För att bumpa tråden lite så får ni här en länk till deras officiella trailer: http://www.youtube.com/watch?v=peG7-GKRcWE
Citera
2012-05-03, 14:12
Medlem
Imirons avatar
Som mount and blade fan har jag haft ögonen på spelet ett tag, men jag är lite skeptisk. Visst, det är snyggt (vilket förmodligen skapar problem när det kommer till större fältslag) men vad erbjuder det i sig som slår m&b? Vi får hoppas på att spelmotorn klarar av mycket så att moddarna kan få större friheter än i M&B
Citera
2012-05-03, 14:21
Bannlyst
http://www.youtube.com/watch?v=rnkWYr3BNYk&feature=related

Riktigt bra video som förklarar perks och hur spelstilen kommer att förhålla sig i princip.

Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
Som mount and blade fan har jag haft ögonen på spelet ett tag, men jag är lite skeptisk. Visst, det är snyggt (vilket förmodligen skapar problem när det kommer till större fältslag) men vad erbjuder det i sig som slår m&b? Vi får hoppas på att spelmotorn klarar av mycket så att moddarna kan få större friheter än i M&B

Fanns perks i dom senare versionerna av wb?
Själva prestandan kommer nog finjusteras - det ska nog bli bra tror jag. m&b hade också lite problem med det i början - stora slag osv - men nu ser det ut att funka perfekt för mb. Bara det att detta har lite mer djup att erbjuda om du frågar mig. Lite mer känsla också för den delen. Känns verkligen som att man befinner sig på 1400 talet.
I warband kändes det ganska tafatt vad gäller arkitekturen och hela miljön.
Plus att detta verkar bli exklusivt för PC - vilket betyder ingen oro för portning vilket också är skönt att ha i bakhuvudet.
Senast redigerad av Adutrumque 2012-05-03 kl. 14:24.
Citera
2012-05-03, 14:24
Medlem
vallontomtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imiron

Den stora skillnaden mot M&B lär väl vara perks och att man kan detaljstyra all sin utrustning väldigt mycket.

Jag har en känsla av att detta inte kommer ha lika bra modsupport som M&B tyvärr, M&B har ju varit ett spel som i stort sett är gjort för att moddas.
Citera
2012-05-03, 14:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vallontomten
Den stora skillnaden mot M&B lär väl vara perks och att man kan detaljstyra all sin utrustning väldigt mycket.

Jag har en känsla av att detta inte kommer ha lika bra modsupport som M&B tyvärr, M&B har ju varit ett spel som i stort sett är gjort för att moddas.

Det kommer vara en besvikelse för många spelare om det är så du skriver - men ska jag vara helt ärlig så personligen tycker jag det bara är bra att dom fullständigt väljer bort det alternativet för spelarna. Blir så jäkla diffust annars och här samlas spelarna på en "plats".
Visserligen var PvK också ett mod men det är i sig ett självständigt spel.
Jag önskar att dom verkligen fortsätter brinna för det här spelet och håller sig inom ramarna för temat.
Citera
2012-05-03, 14:34
Medlem
vallontomtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adutrumque
http://www.youtube.com/watch?v=rnkWYr3BNYk&feature=related

Riktigt bra video som förklarar perks och hur spelstilen kommer att förhålla sig i princip.

Fanns perks i dom senare versionerna av wb?
Själva prestandan kommer nog finjusteras - det ska nog bli bra tror jag. m&b hade också lite problem med det i början - stora slag osv - men nu ser det ut att funka perfekt för mb. Bara det att detta har lite mer djup att erbjuda om du frågar mig. Lite mer känsla också för den delen. Känns verkligen som att man befinner sig på 1400 talet.
I warband kändes det ganska tafatt vad gäller arkitekturen och hela miljön.
Plus att detta verkar bli exklusivt för PC - vilket betyder ingen oro för portning vilket också är skönt att ha i bakhuvudet.

Nej, M&B har aldrig haft perks eller statsförbättringar förutom i deras fantastiska dlc napoleonic wars där bla trummslagare och fanbärare ger boosts i olika grejer till resten av trupperna.

Tycker personligen att M&B har mer känsla än Wotr har visat upp ännu, det är inte mycket som slår flera hundra soldater på slagfältet. Jag tycker du borde prova på M&B igen, finns ju några moddar som gör miljöerna riktigt snygga om det är något du irriterar dig på.

Citat:
Ursprungligen postat av Adutrumque
Det kommer vara en besvikelse för många spelare om det är så du skriver - men ska jag vara helt ärlig så personligen tycker jag det bara är bra att dom fullständigt väljer bort det alternativet för spelarna. Blir så jäkla diffust annars och här samlas spelarna på en "plats".
Visserligen var PvK också ett mod men det är i sig ett självständigt spel.
Jag önskar att dom verkligen fortsätter brinna för det här spelet och håller sig inom ramarna för temat.

Jag hoppas på modsupport även om det inte är något de talat om (såvitt jag vet), framför så allt att communityn kan göra egna kartor och så, men jag förväntar mig inte samma modvänlighet som M&B även fast det vore skoj.
Citera
2012-05-04, 11:29
Medlem
gottmospahedens avatar
Det ser bra ut, men varför har de perks, squadspawn och execution modes? Helt onödigt!
Senast redigerad av gottmospaheden 2012-05-04 kl. 11:31. Anledning: tillägg
Citera
2012-05-04, 11:44
Medlem
vallontomtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gottmospaheden
Det ser bra ut, men varför har de perks, squadspawn och execution modes? Helt onödigt!

Perks kan vara småkul om de inte gör någon stor skillnad i striderna, själva modifieringen av utrustning är grym enligt mig. Squadspawn är faktiskt riktigt bra när man spelar med kompisar så man snabbt kan kriga tillsammans igen utan att behöva leta upp varandra. Avrättningar passar in riktigt bra här tycker jag, det är sällan en riddare i full rustning dör förrän någon sätter sig över denna och lyckas sätta en kniv eller liknande i en glipa, sen så dör man direkt av vissa attacker såsom att få en lans i huvudet. Däremot kan jag hålla med om att det ser lite lustigt ut när en pilbågsskytt med rustning av tyg tar emot ett svärdshugg i halsen för att senare kunna resa sig igen.
Citera
2012-05-06, 22:21
Bannlyst
PAX East
http://www.youtube.com/watch?v=XWswuxyEwIU

Okej!
Så vi kommer få se 32 spelarläge (än så länge)
och när det kommer till release date så siktar dom på slutet av sommaren, runt slutet av augusti.
Senast redigerad av Adutrumque 2012-05-06 kl. 22:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in