Citat:
Ursprungligen postat av Adutrumque
http://www.youtube.com/watch?v=rnkWYr3BNYk&feature=related
Riktigt bra video som förklarar perks och hur spelstilen kommer att förhålla sig i princip.
Fanns perks i dom senare versionerna av wb?
Själva prestandan kommer nog finjusteras - det ska nog bli bra tror jag. m&b hade också lite problem med det i början - stora slag osv - men nu ser det ut att funka perfekt för mb. Bara det att detta har lite mer djup att erbjuda om du frågar mig. Lite mer känsla också för den delen. Känns verkligen som att man befinner sig på 1400 talet.
I warband kändes det ganska tafatt vad gäller arkitekturen och hela miljön.
Plus att detta verkar bli exklusivt för PC - vilket betyder ingen oro för portning vilket också är skönt att ha i bakhuvudet.
Nej, M&B har aldrig haft perks eller statsförbättringar förutom i deras fantastiska dlc napoleonic wars där bla trummslagare och fanbärare ger boosts i olika grejer till resten av trupperna.
Tycker personligen att M&B har mer känsla än Wotr har visat upp ännu, det är inte mycket som slår flera hundra soldater på slagfältet. Jag tycker du borde prova på M&B igen, finns ju några moddar som gör miljöerna riktigt snygga om det är något du irriterar dig på.
Citat:
Ursprungligen postat av Adutrumque
Det kommer vara en besvikelse för många spelare om det är så du skriver - men ska jag vara helt ärlig så personligen tycker jag det bara är bra att dom fullständigt väljer bort det alternativet för spelarna. Blir så jäkla diffust annars och här samlas spelarna på en "plats".
Visserligen var PvK också ett mod men det är i sig ett självständigt spel.
Jag önskar att dom verkligen fortsätter brinna för det här spelet och håller sig inom ramarna för temat.
Jag hoppas på modsupport även om det inte är något de talat om (såvitt jag vet), framför så allt att communityn kan göra egna kartor och så, men jag förväntar mig inte samma modvänlighet som M&B även fast det vore skoj.