2012-04-30, 14:10
Avslutad
[Har postat detta inlägg i den officiella 6-APB tråden, dock ville jag att flera skulle se detta som en liten hint fall ni själv går på SSRI/Benso och är intresserade av den här drogen. Detta kanske inte är riktigt en tripprapport men tror ändå det är en nyttig läsning för er intresserade av mixen]

Jag och en vän bestämde oss för att köra 6-APB igår, vi hade 4x 100mg att dela på och började dagen med att ta 100 vars runt 17.00.

Min vän äter läkardoserad benso samt SSRI, vilket är lite skeptiskt med denna substans. Gav det ett försök och allt var bra fram till runt 20.00 då vi bestämde oss för att ta den andra, vi fortsätta våra roande intensiva konversationer och tiden bara flög iväg. Runt 02.00 började min vän sluddra i slutet av sina meningar, detta var något som vi båda ansåg rätt komiskt tills det vid 04.30 blev en aning värre.
Han kunde då knappt prata och hans käke fick små korta ryck emellanåt, inte den vanliga käkspänningen. Han gick för att hämta vatten i mitt kök men hamnade tydligen i soffan vid TV:n, jag hörde några konstiga ljud och sprang fort dit för att kolla läget.

Jag är själv rätt van och erfaren inom drogvägen och detta var hans första CS. Jag såg då att han låg med helöppen mun och ögonen rullade runt, han gjorde ifrån sig ljud att han knappt kunde andas. Jag fick lite panik men försökte snabbt lugna mig för att hjälpa honom, kollade fort så att han ej svalt tungan, tog hans puls etc - Det verkar okej. Tryckte då relativt hårt på käkamusklerna för att få dem att ge med sig så han stängde sin mun sakta, vände honom om och drog upp honom i soffan (Han hade glidit ner på golvet). Jag visade att jag var där genom att ständigt prata med honom och att hålla hans armar etc för närhet och trygghet, sedan gav jag det ett försök att få ur honom genom att skaka väldigt lätt och han öppnade sina ögon lite grann. Vilken jävla lättnad, lyckades få honom att öppna ögonen helt och såg att han var halvt tillbaka.

Han stirrade rakt in i mina ögon men det såg ut som han inte var där, som att han såg genom mig. Mumlade och sluddrade massa obegripliga saker och ord som ej hörde ihop. Fortsatte att prata med honom och tillslut svarade han mig, han drack vatten och var rätt skakig av händelsen. Det tog lite tid innan han var helt tillbaka och då tog vi festen vidare till sovrummet där vi drack mängder med vatten och tvingade i oss något att äta, han fick två tegretol (Kramplösande) av mig som förhoppningsvis skulle förebygga om han fick ännu ett utbrott. Han mådde inte alls bra, det såg jag på honom, han klagade på huvudvärk att det inte kändes verkligt.

Efter 5-6 glas vatten så piggnade han till en aning och huvudvärken försvann, vi båda var skärrade av händelsen och bestämde oss för att det var lite av slutet på kvällen. Kändes väldigt lättande att det slutade okej ändå, även om det var väldigt otäckt

Jag själv hade under torsdagen kört ensam och inte fått en blund sömn tills fredagen, också den ända av oss som drack alkohol under tiden - Därför satte vi förklaringen att det måste varit hans medicinering. Jag ville bara berätta det som en liten varning till er där ute, använd gärna något kramplösande för att slippa detta. Det är absolut inte kul att krampa på droger, de som gjort det vet vad jag pratar om! - Knarka lugnt!
Citera
2012-04-30, 14:29
Medlem
Stormorfars avatar
Jag fick riktigt dålig effekt av typ 250mg 6-apb när jag käkade mirtazapin 30-60mg o 75-150mg venlafaxin. Men jag tror det var min dagliga dos benzo som dödade trippen mest trots att jag bara käkar ca 10mg stesolid om dagen. Detta provades 2 ggr med samma dos när jag hade uppehåll från venlafaxinet nån dag med samma effekt, blev speedad inte mer.
Citera
2012-04-30, 14:52
Medlem
complexs avatar
TS: Vilken SSRI handlar det om?, bara nyfiken

mvh
Citera
2012-04-30, 14:57
Avslutad
Sertralin
Citera
2012-05-01, 16:23
Medlem
SadCats avatar
Var jag som körde med Lebensgefahr1. Mediciner jag tar:

Xanor Depot 1mg/dag
Xanor Depot 1mg/kväll
Citalopram 40mg/dag
Mirtazapin 45mg/dag
Lyrica 75mg/kväll och morgon
Imovane 7,5mg/kväll
Xanor 0,5mg/3ggr per dag.

Efter den fösta dosen av 6-APB(100mg) så var allt frid och fröjd. Jag mådde extremt jävla bra. Man vart helt tom i huvudet, ångesten var som bortblåst.

Efter den andra dosen på 200mg så blev det för mycket för mig. Började svamla och fick knappt fram en hel mening. Slutade med att jag gick in i ett annat rum och började kolla på tv. SVT 2 tidigt på morgonen är ju ingen hit direkt. Men lyckades läsa "Ishockey, Sverige - Ryssland" sen känner jag ett enormt tryck i hela mitt huvud och käken låser sig. 1 sekund senare så svimmer jag. Vet inte hur men min polare hörde detta och la mig på rak rygg och tryckte på mina käkar. Om inte han hade funnits i lägenheten så hade jag förmodligen varit död....
Citera
2012-05-01, 17:41
Medlem
låter som grand mal, inte ovanligt att man sluddrar som ett cp efteråt. Det är lite som att vissa delar av hjärnan är där men andra inte. Inte ett dugg smart att blanda ssri med en starkt serotonerg drog. Ett riktigt stort no-no. Hoppas att ni mådde bra iallafall.
Citera
2012-05-01, 18:40
Medlem
SadCats avatar
Mjo. Har fått stor respekt för 6-APB, speciellt då jag går på en del mediciner. Saken är den att jag kände mig helt okej efter det första intaget på 100mg. Mådde riktigt jävla bra.

Det var när vi körde 100mg till som det slog slint för mig(Slöddrande som senare ledde till ett krampanfall...)
Tror jag hade varit död min polare hade hittat mig senare....

Nästa gång jag kör 6-APB(Ja, jag kommer köra det med) så kommer jag börja med 50mg och eventuellt höja med 50mg till. Tror det räcker för mig.
Citera
2012-05-05, 23:27
Medlem
käkat olika anti deppresiva mediciner i 10 år och blandat med flesta drogerna,,, me man vet alddrig
Citera
2012-05-06, 10:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WTSweden
käkat olika anti deppresiva mediciner i 10 år och blandat med flesta drogerna,,, me man vet alddrig

Alla får olika, skrev bara som en varning så folk har det i åtanke
Citera
2012-05-06, 10:26
Medlem
SadCats avatar
Ja. Allt är ju helt individuellt. Somliga kan käka SSRI och benso och ta 400mg 6-APB medans andra kanske krampar eller liknande på 50mg.

Har iaf fått en stor respekt för droger (CS-droger iaf).
Citera
2012-05-06, 22:27
Medlem
SadCats avatar
Sen fick jag aldrig några "peakar" heller. Var på en stabil gladhet hela tiden. Min polare sa att han peakade hela tiden
Citera
2012-05-07, 16:44
Medlem
ssri + något som utsöndrar serotonin ? smart drag där!

1/100 pellets
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in