• 1
  • 2
2012-04-30, 11:50
Medlem
Hej! Jag och min flickvän har bestämmt oss för att resa i sommar, men pga ekonomi. Verkar det bli svårt...

Vi har då som mål att resa till cypern,

hittills har vi fått ihop 2250 kr och idag får vi våra studiebidrag så även där blir 2000 kr, sen får vi studiebidrag en gång till så det blir 2000 kr till, sammanlagt är vi då uppe i 6250 kr,

Hon är 17 och jag är 19, jag tar även studenten nu till sommar och ska ha fest, som mina föräldrr ordnar, även pengarna därrifrån ska jag spara till resan. Och jag tror jag kommer få in runt 4000 kr där, och då har vi ju runt 10.000 kr.

Resan kommer hamna på 12000-15000 men vi behöver ju självklart fickpengar också,

Ni får gärna komma med tipps om billigare resemål!
Gärna något exotiskt som är varmt, vi har som mål att resa runt den 8 juli om det har någon betydelse

eftersom ingen av oss lyckats få sommarjobb så får vi ordna pengar på annat sätt...

Eftersom hon är sångerska och har skivkontrakt, så har vi hängt ut lappar om att hon sjunger på brölopp och dop, vilket hon har gjort innan, jag är duktig med datorer, så även det har vi hängt ut lappar om, på tex ica, netto biblioteket osv,
Vi har även hängt ut lappar där vi skriver att vi har en resa på gång och vill samla ihop pengar så vi går med på det mesta i arbetsväg, så som klippa gräset, handla, diska, damsuga trägårdsarbete osv.

Jag har även körkort..

Eftersom båda bor hemma så har vi inga större utgifter... Så kommer ni på något sätt vi kan tjäna några slantar på, så säg gärna till, vi går med på i princip allt!

vi är tacksamma för svar!

Inga oseriösa svar som "sälja sig själva eller köpa trisslotter, sälja knark "osv tack!
Lagliga vägar föredras!

Om tråden är felplacerad ber jag om ursäkt, modd får gärna flytta rätt den.
Citera
2012-04-30, 11:53
Medlem
Turkiet, Alanya brukar vara ganska billigt.

http://www.solresor.se/resa-till/tur...ya/hotel-remi/
Ganska billig har jag för mig, all inclusive också.
Citera
2012-04-30, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sooley

Sa nyss det till flickvännen och hon hade varit där innan, ingen höjdaretycker hon, men det är ett alternativ vi ska ha i åtanke, har vi inte råd med cypern får det bli något billigare ju
Citera
2012-04-30, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sooley

en snabb sökning på det du länkade gav 13590 kr.

nu ger jag ett svar som du definitivt inte vill höra men spara pengar till nästa år och res då.
Att ha råd till biljett och hotell är en sak men det går mer än vad man tror på saker runt omkring. Att snåla och leva på så lite som möjligt är ingen semester. Antar ni vill göra någon form av utflykt så där går en hel del.

Total kostnad för 2 pers utomlands skulle jag nog vilja påstå kommer gå på 20k+ för att man ska ha det trevligt och gott.

en vild chansning som spar er pengar är sista-minuten. Akta er dock för ospecat. Kan bli en dålig semester.(även bra om man har tur)
Citera
2012-04-30, 12:05
Medlem
Zoxxys avatar
Kolla på Ving.se efter resmål, jag och en vän åkte för ca 1 månad sedan till Egypten, 4 stjärnigt hotell, all inklusive, 4800:-(hade kostat 4000:- med bara frukost)/Person (ink buss till och från flyg m.m) Så jag tycker att 15k till Cypern låter vansinnigt dyrt... Kolla upp bättre alternativ så kommer nu lätt ner till iaf 10k, mer ska det inte behöva kosta!
Citera
2012-04-30, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr-laff
en snabb sökning på det du länkade gav 13590 kr.

nu ger jag ett svar som du definitivt inte vill höra men spara pengar till nästa år och res då.
Att ha råd till biljett och hotell är en sak men det går mer än vad man tror på saker runt omkring. Att snåla och leva på så lite som möjligt är ingen semester. Antar ni vill göra någon form av utflykt så där går en hel del.

Total kostnad för 2 pers utomlands skulle jag nog vilja påstå kommer gå på 20k+ för att man ska ha det trevligt och gott.

en vild chansning som spar er pengar är sista-minuten. Akta er dock för ospecat. Kan bli en dålig semester.(även bra om man har tur)

Går det absolut inte att resa så går det inte, då får det bli nästa sommar ju...

Citat:
Ursprungligen postat av Zoxxy
Kolla på Ving.se efter resmål, jag och en vän åkte för ca 1 månad sedan till Egypten, 4 stjärnigt hotell, all inklusive, 4800:-(hade kostat 4000:- med bara frukost)/Person (ink buss till och från flyg m.m) Så jag tycker att 15k till Cypern låter vansinnigt dyrt... Kolla upp bättre alternativ så kommer nu lätt ner till iaf 10k, mer ska det inte behöva kosta!

Ja vi ska ju kolla vidare på olika sidor ochså, förhoppningsvis kommer någon rabatt eller något framm emot somaren, eller något erbjudande, tror våra föräldrar sponsrar oss med någon tusenlapp vars som fickpengar... Får vi ihop till resan och maten, så fattas ju bara fickpengar, och vi lär inte åka utan ett par tusen kr i fickpengar vars för att vara säkra liksom...

Annars får t bli något billigare resemål om vi har råd med något...

Ni vet inget vi kan göra för att få ihop mer pengar då??

Är jätte tacksam för råd!
Citera
2012-04-30, 13:16
Medlem
langben1s avatar
www.blocket.se -> Tjänster
http://www.blocket.se/stockholm?q=&c...a=11&l=0&md=th
Citera
2012-04-30, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av langben1
www.blocket.se -> Tjänster
http://www.blocket.se/stockholm?q=&c...a=11&l=0&md=th

Tack men hur många kommeR låta oss hjälpa till med något??
Citera
2012-04-30, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av demonic92
Sa nyss det till flickvännen och hon hade varit där innan, ingen höjdaretycker hon, men det är ett alternativ vi ska ha i åtanke, har vi inte råd med cypern får det bli något billigare ju

Du borde tänka över vad det är för flickvän du har, hon har alltså varit på tjejresa i Alanya. Hon är rejält använd kan jag lova, tjejresa i Alanya betyder bara en sak.

Att hon inte vill åka dit igen är såklart eftersom hon har ingått vilda sexlekar med alla turkar på alla krogar.
Citera
2012-04-30, 19:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av privateinterest
Du borde tänka över vad det är för flickvän du har, hon har alltså varit på tjejresa i Alanya. Hon är rejält använd kan jag lova, tjejresa i Alanya betyder bara en sak.

Att hon inte vill åka dit igen är såklart eftersom hon har ingått vilda sexlekar med alla turkar på alla krogar.
Citera
2012-04-30, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av privateinterest

Din mamma kanske varit där?

Smuts, kan du inte komma med något vettigt bör du inte komma med något alls!

I övrigt var hon där med familjen!

För ett par år sedan! Då var hon fortfarande liten
Citera
2012-04-30, 22:16
Bannlyst
Är ni etniska svenskar? Isåfall borde ni ha råd med resa !

Ni har ju redan en villa och all möjligt!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in