Citat:
Ursprungligen postat av Xerber
Hej,
jag har stött på ett problem som jag tänkte att ni kunde hjälpa mig med. Jag håller på att skapa min första iPhone app och har redan fastnat på hur man skall kunna byta min appikon? Hur gör jag detta?
Dessutom har jag stött på ett smärre problem till, jag följer boken iPhone Application for Dummies upplaga 4 och i den står det att jag skall importera filerna i hans mapp som han skapat "RoadTrip Resources". När jag gör detta och det ligger i mitt projekt så kraschar min app hela tiden.
Couldn't register BLBBLA.RoadTrip with the bootstrap server. Error: unknown error code.
This generally means that another instance of this process was already running or is hung in the debugger
Är det meddelandet som jag får. Och det går inte att komma tillbaka, tar jag bort filerna igen så startar fortfarande inte appen, den kraschar med samma utgång som tidigare. Måste ta bort hela projektet och börja om. Tänkte det var lika bra att ta tag i problemet redan innan jag hinner längre och får samma problem... hade varit tråkigt att börja om från början när man väl kommit en bit...
Tack på förhand Flashback,
Mvh
EDIT: Glömde tillägga att "appen" som jag har gjort endast är en tom app. Jag har bara försökt lägga till en ikon. Har inte ändrat något alls i källkoden, och det funkar ju när jag precis har startat det, men efter att jag lagt till en ikon så kraschar det hela tiden utan att jag ändrat något... mer än lagt in filerna såklart. Just ja, jag löste hur man fixade en ikon!
För att ändra icon så gör du en bild som är 57x57 pixlar och döper den till Icon.png. Sedan drar du in och kopierar över den till xcode-projektet. Därefter går du in i blablabla.plist, ligger oftast under Supporting Files och lägger till en ny rad som heter Icon Files. Därförefter lägger du till ännu en rad i den nyligen skapade Icon Files som heter Primary Icon och sedan till sist Icon Files igen. I den listan som kommer upp där kan du nu lägga till dina "icon-filer".
Bild på hur det skall se ut på ett ungefär.
Problemet som uppstår när man får felmeddelandet: "Couldn't register BLBBLA.RoadTrip with the bootstrap server. Error: unknown error code.This generally means that another instance of this process was already running or is hung in the debugger" kan uppstå av en mängd olika anledningar. Oftast beror det dock på att din simulator ligger som en "zombie process". Den här stackoverflow-tråden kanske hjälper dig:
http://stackoverflow.com/questions/7...g-on-simulator