• 3
  • 4
2012-05-02, 01:56
Medlem
Jag frstr inte vart problemet ligger i denna diskussion, frutom en serb som frsker mla p en icke existerande bild.

Det r vl fritt fr en man att vilja fredra oskulder? Vart ligger problemet i detta frutom i promiskusa tjejers gon la Jelena93.

Ifall tjejerna knullar runt och sedan vxer upp d man frsttt att en normal man i Albanien inte kommer fredra hennes historik, hur ska detta beskyllas p mannen? Partnerpreferenserna r vl fria?

Ifall hon sedan bestmmer sig fr att operera sitt kn och lura sin framtida man att hon r oskuld, r detta mannens fel? Eller r det tjejens fel?

Mnnen r helt och hllet felfria i dessa scenarion, kvinnorna r att beskylla - fr allt.
Detta r en hgst sund och realistisk syn.
Citera
2012-05-02, 02:37
Medlem
blackjackks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GuX
Jag frstr inte vart problemet ligger i denna diskussion, frutom en serb som frsker mla p en icke existerande bild.

Det r vl fritt fr en man att vilja fredra oskulder? Vart ligger problemet i detta frutom i promiskusa tjejers gon la Jelena93.

Ifall tjejerna knullar runt och sedan vxer upp d man frsttt att en normal man i Albanien inte kommer fredra hennes historik, hur ska detta beskyllas p mannen? Partnerpreferenserna r vl fria?

Ifall hon sedan bestmmer sig fr att operera sitt kn och lura sin framtida man att hon r oskuld, r detta mannens fel? Eller r det tjejens fel?

Mnnen r helt och hllet felfria i dessa scenarion, kvinnorna r att beskylla - fr allt.
Detta r en hgst sund och realistisk syn.

Mycket bra skrivet, det verkar vara frbjudet att vilja gifta sig med en oskuld tjej nufrtiden utan att bli beskylld fr dlig kvinnosyn.
Citera
2012-05-02, 11:27
Medlem
Iathsathaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PastorPrimarius
Ja, jag som svensk menar att bde mn och kvinnor kan vlja vem de vill gifta sig med utifrn vilka krav de sjlva vill.
Om detta sticker dig i gonen mste ju alla svenskar ha en usel kvinnosyn.

Du verkar inte ha frsttt vad jag har skrivit. Du kanske ska lsa igenom det igen?

Det som stack i mina gon var att du anvnde frasen "hora runt".
Citera
2012-05-11, 21:17
Medlem
TKD_1337s avatar
Den hr trden handlar inte om Serbien. Fokus r Albanien och albaner. /MOD
Citera
2012-05-12, 16:31
Medlem
Europas iran r snarare lnder som Malta, Irland, Polen, Vatikanstaten etc. Underska grna nrmare kvinnornas rttigheter i dessa lnder. P Malta var det frra ret man folkomrstade om folk skulle f skilja sig eller ej. Har fr mig att de fick igenom det, dock med villkoret att makarna mste leva tskilda i fyra r innan skilsmssan trder i kraft. Ngot sdant. Dr har ni europas Iran. Albanien r rena HBT-stugan jmfrt med ovannmnda lnder.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in