2012-05-01, 04:49
Medlem
PastorPrimariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iathsathath
r du svensk s kan jag bara beklaga att du har en dlig kvinnosyn. Hoppas du ndrar dig i framtiden.

Jag tycker ocks att albanska kvinnor ska f vlja sjlva vem de ska gifta sig med. Men oftast i "traditionella" samhllen som i Albanien s har kvinnan inte mycket att sga till om. Pongen r ju att kvinnorna i Albanien inte har mycket till val, mnnen bestmmer!
Ja, jag som svensk menar att bde mn och kvinnor kan vlja vem de vill gifta sig med utifrn vilka krav de sjlva vill.
Om detta sticker dig i gonen mste ju alla svenskar ha en usel kvinnosyn.
Citera
2012-05-01, 09:56
Medlem
Typ det serberna sa innan man utfrde europas vrsta massaker sedan andra vrldskriget

Citat:
Ursprungligen postat av Jelena93
Religionens fel..

Min sikt.

Det bsta skulle vara att inte slppa in krigsfrbrytare och sdant pack in till landet. Som sagt, det var bara nn mnad sen dem dmde en serb i Sverige fr en massaker i Kosovo
Citat:
Det bsta r att inte slppa in folk med s frnedrande kvinnosyn i landet fr att rdda de kvinnor som bor hr frn dessa ckel.

Inte viktigt? Det r viktigt i alla kulturer, ta tex filmen pretty woman, dr hela filmen handlar om att en prostituerad kvinna och en vanlig man inte r acceptabelt, men den filmen r skert gjord av ngon muslim

Dessa kvinnor som utfr dessa ingrep r mestadels gjort av f.d prostituerade som vill ha ett normalt liv. Jag tycker mera synd om mannen som blivit sjukt lurad.
Citat:
Sen r det helt oviktigt hur ofta kvinnor knullar och om de e slampor eller inte vad gller denna frga.
Citera
2012-05-01, 15:12
Medlem
Mr_benis avatar
Hur kan Sverige tillta kns ingrepp d det sker dussintals ingrepp per r, n? O du gnller p Albanien dr 3 fall rapporteras. Shiit du har tappat det helt.

Angende Frtryck, Frtryck existerar ver hela vrlden. Ja tyvrr existerar det i viss mn bland albanska bergsbyar dr man har bevarat urgamla seder. Observera att det har inte bara med islam att gra d mnga byar som bevarat gamla seder r ven kristna.

Man kan frga sig varfr Sverige har frndras s mycket?. Jag menar nr jag gick i hgstadiet hr i Gteborg. Fr ca 15 r sedan, s pratade man knappt om kuk/fitta o man svor inte lika ofta sex hade man inte s ofta d mnga flickor inte lg runt, iallafall var det inte lika ltt som det r idag.. Idag ligger 14 15 ringar runt som aldrig frr. Vad beror detta p? Internet? Media? Tv?.

Interneten median tv -program osv. Har kanske inte nt albanska byar n?. Kan det bero p drfr man har kunnat bevara den gamla mentaliteten? En tanke bara.

Iallafall nr jag var singel s njt jag i Albanien. Hade massa brudar lg runt festade loss. Brudarna hade sex som aldrig frr, ingen hindrade och det blev inga konsekvenser de lever n idag. S jag kper inte riktigt eran bild utav albanien.

Mnniskan har aldrig varit perfekt allt pga. Mnniskans oliktnkande.

Ni frsker mla Albanien som ett land dr alla br sljor ingen vgar bada i bikini samt att tjejer inte fr g ut och festa.

http://www.youtube.com/watch?v=0F0KErR3lg0
http://www.youtube.com/watch?v=CF--G...eature=related
http://www.youtube.com/watch?v=Xm-R5...eature=related
http://www.youtube.com/watch?v=oYP0_...eature=related
http://www.youtube.com/watch?v=GPTbK0nSxAE
http://www.youtube.com/watch?v=dp-ckHwAQKg
http://www.youtube.com/watch?v=lUdug9uiTMo

Det som r s positivt r att fr kanske 30 40 r sedan skulle man ltt bli ddad om man lg runt Idag sker ytters sllan mord fall pga. ligger runt. Det kallar jag att utvecklingen gr framt. Tack vare internet och tv eller hur?.-. Glm inte att Albaniens grnser ppnades brjan p 90 talet ven utlndska tv-kanaler brjade d sndas. samt kontakt med grannar. s Albanien har inte haft samma frutsttningar som vst.
Senast redigerad av Mr_beni 2012-05-01 kl. 15:41.
Citera
2012-05-01, 19:21
Medlem
Jelena93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serios_
Typ det serberna sa innan man utfrde europas vrsta massaker sedan andra vrldskriget

Det bsta skulle vara att inte slppa in krigsfrbrytare och sdant pack in till landet. Som sagt, det var bara nn mnad sen dem dmde en serb i Sverige fr en massaker i Kosovo

Inte viktigt? Det r viktigt i alla kulturer, ta tex filmen pretty woman, dr hela filmen handlar om att en prostituerad kvinna och en vanlig man inte r acceptabelt, men den filmen r skert gjord av ngon muslim

Dessa kvinnor som utfr dessa ingrep r mestadels gjort av f.d prostituerade som vill ha ett normalt liv. Jag tycker mera synd om mannen som blivit sjukt lurad.

Serberna kommer inte hit och ska hlla p och f hela Sverige ortodoxt och inte heller utfr vi massaker p Svenskar hr heller
Jag ser inga problem dr med att ta in krigsfrbrytare s lnge de fljer svenska regler/lagar, dremot ser jag problem med muslimer som bygger moske runt varje hrn och kastar sina dttrar frn balkongen som i sin tur leder till kostnader fr samhllet. Dom fr ven med sig en negativ syn p kvinnor. Man vgar inte g ut med shorts i frorten dr det r mnga invandrar och muslim fr pltsligt r man en hora.

i filmen Pretty woman ville man sga att det inte r viktigt vad andra tycker och tnker. Han lskade ju henne fr den hon var. Filmen kan vara gjord av ngon som vill visa muslimer hur fel det r att dma mnniskor
Vem bryr sig vad andra tycker? om man sjlv r lycklig. Man kan inte leva fr andra. Det viktigaste r att jag kan leva med mig sjlv och de val jag gjort i livet. Sen finns de alltid folk som har ngot emot dig och vill gra det surt fr dig.

Du kan sga vad du vill om dessa kvinnor men de r som alla andra med en sjl, detta br man respektera. Framfrallt ska man aldrig kalla en kvinna fr hora och liknande, s himla fult. I visa kulturer r det fult att ha sex innan ktenskap och det finns inget du kan sga fr att dlja verkligheten. vi alla vet vilka kulturer de handlar om...

Tyck sjukt synd om mannen fr det r de enda ni kan, synd att en man inte kan lska en kvinna fr den hon r och inte fr den han vill att hon ska vara. vx upp...

Lycka till med att hitta dig en 12 ring som r oskuld som sjlvklart r hel dr nere
...men bara s att du vet r detta olagligt i Sverige..

Ha en bra dag
Citera
2012-05-01, 19:32
Medlem
blackjackks avatar
Lite kul att se hur ni frsker ptvinga er syn p kvinnan p oss som fortfarande har lite vett i huvudet. Ni fr tycka det r fult normalt att era underbara blonda kvinnor ligger runt med Mugambu och Aschmed redan frn 13 rs ldern men ge fan i att frska tvinga oss p er "underbara" kvinnosyn dr kvinnan super skallen av sig frn 13 rs ldern, ligger runt med allt och alla osv. Tycker man inte detta r normalt s har man tydligen en vidrig kvinnosyn.

Jag sjlv vill att min framtida fru ska ta hand om vra barn, vara en frebild fr barnen (bra frebilder era barn har dr era kvinnor i 40 rs ldern ligger runt med 20 ringar), ha sjlvrespekt osv.

Ni fr jttegrna fortstta s som ni gr fr jag personligen bryr mig inte ett skit, jag tror inte Sveriges "Mugambus" och "Aschmeds" klagar p att era kvinnor glatt srar benen fr dom men ge fan i att frska tvinga p oss andra er jvla playboy kvinnosyn.
Citera
2012-05-01, 20:57
Medlem
Inte albanerna heller, religion har aldrig varit vr starka sak, vi respekterar alla oavsett religion.
Ni slaktar inte svenska fr att dem kan frsvara sig, som sagt, ni krigar bara mot folk som inte kan frsvara sig. Om ni tycker att ni fick k*k av Kroaterna s r det inget mot vad Sverige hade gjort mot er.

Dem kommer nog frdriva er, som alla balkan lnder gjorde nr man fick reda p vilka ni var. Bosnien lyckades inte frdriva er helt, men dem slipper bo granne med er iaf.

Citat:
Serberna kommer inte hit och ska hlla p och f hela Sverige ortodoxt och inte heller utfr vi massaker p Svenskar hr heller

Jag frstr det d du r serb, krigsfrbrytare r vardagsmat dr, men jag tror inte Svenskar uppskattar snt. Dem vill inte beblanda sina barn med sdant skrp.
Citat:
Jag ser inga problem dr med att ta in krigsfrbrytare s lnge de fljer svenska regler/lagar

Det som oroar mig mer r dessa serber som ddar Svenska utrikesministrar.
Citat:
Dremot ser jag problem med muslimer som bygger moske runt varje hrn och kastar sina dttrar frn balkongen som i sin tur leder till kostnader fr samhllet.

Jag tror att dem flesta skiter i dig i Sverige, faktiskt s tror jag inte ens du syns i mngden bland svenska tjejer.
Citat:
Dom fr ven med sig en negativ syn p kvinnor. Man vgar inte g ut med shorts i frorten dr det r mnga invandrar och muslim fr pltsligt r man en hora.

Man visar ocks att dem flesta i filmen inte tycker sdant r acceptabelt
Men jag har sett att ni inte har ngon heder, kolla bara p filmen "a serbian film". Dem stter p brodens fru, broderns unge, nyfdda barn osv.
Citat:
i filmen Pretty woman ville man sga att det inte r viktigt vad andra tycker och tnker. Han lskade ju henne fr den hon var. Filmen kan vara gjord av ngon som vill visa muslimer hur fel det r att dma mnniskor

Det r ju kvinnan som gr fel och inte ger mannen sjlv vlja om han vill vara med henne eller inte.
Citat:
Vem bryr sig vad andra tycker? om man sjlv r lycklig. Man kan inte leva fr andra. Det viktigaste r att jag kan leva med mig sjlv och de val jag gjort i livet. Sen finns de alltid folk som har ngot emot dig och vill gra det surt fr dig.

Har jag sagt ntt annat? Dem ska sjlvklart respektera mnnen med, det r ju dem som blir lurade hr.
Citat:
Du kan sga vad du vill om dessa kvinnor men de r som alla andra med en sjl, detta br man respektera. Framfrallt ska man aldrig kalla en kvinna fr hora och liknande, s himla fult.

Du fr grna frklara fr mig vilka kulturer det gller med kllor.
Citat:
I visa kulturer r det fult att ha sex innan ktenskap och det finns inget du kan sga fr att dlja verkligheten. vi alla vet vilka kulturer de handlar om...

Det finns skert mn som accepterar sdant, men kanske inte dem mannen hon vill ha pga. hans vrderingar, om hon blser han s r det ju hon som har gjort sjukt fel? Det r som att en Alban lurar dig att han r serb, skulle du inte tycka att han har gjort fel?
Citat:
Tyck sjukt synd om mannen fr det r de enda ni kan, synd att en man inte kan lska en kvinna fr den hon r och inte fr den han vill att hon ska vara. vx upp...

Desperat av att frska smutsa ner mig? Ntt sdant inte tilltet i Albanien heller, vi r inte pedofiler/vldtktsmn/krigsfrbrytare och allt annat som ni r.
Citat:
Lycka till med att hitta dig en 12 ring som r oskuld som sjlvklart r hel dr nere

Ha en bra dag
Citera
2012-05-01, 21:39
Medlem
Mr_benis avatar
Citat:
Jag ser inga problem dr med att ta in krigsfrbrytare s lnge de fljer svenska regler/lagar, dremot ser jag problem med muslimer som bygger moske runt varje hrn och kastar sina dttrar frn balkongen som i sin tur leder till kostnader fr samhllet. Dom fr ven med sig en negativ syn p kvinnor. Man vgar inte g ut med shorts i frorten dr det r mnga invandrar och muslim fr pltsligt r man en hora.

Du kan sga vad du vill om dessa kvinnor men de r som alla andra med en sjl, detta br man respektera. Framfrallt ska man aldrig kalla en kvinna fr hora och liknande, s himla fult. I visa kulturer r det fult att ha sex innan ktenskap och det finns inget du kan sga fr att dlja verkligheten. vi alla vet vilka kulturer de handlar om...

Ha en bra dag

Det r inte s stor skillnad mellan serbiska och albanska byar. Det sker trakasserier phopp smutskastning i serbiska byar mot de kvinnor/dttrar som ligger runt. Detta sker ver hela Balkan du behver inte mla upp en falsk bild om att alla serber r som i vst allt r s "fint och perfekt". fr vi i Balkan har ganska lik mentalitet.

Balkans landsbyar speciellt sdra delarna har ganska lika vrderingar och levnadsett.
Senast redigerad av Mr_beni 2012-05-01 kl. 21:42.
Citera
2012-05-01, 23:42
Medlem
Jelena93s avatar
Sverige skulle aldrig g i krig och ifall de skulle ske r chansen liten att de skulle vara med Serbien. ondigt att diskutera det. de vore som att diskutera vad vi ska gra med utomjordingar ifall de skulle komma p besk..

Balkankriget r jag inte s insatt i d jag r fdd och uppvxt i Sverige. Ingen i min familj har matat min hjrna med att Kroater eller bosnier r dliga mnniskor och vad som skedde under kriget. Eller fr den delen religion, som mnga muslimer gr med sina barn (min granndotter br slja och r knappt 12 r...) stackars barn som blir tvingade och inte fr vara fria, avslappnade, glada barn.
Jag har sjlv valt ifall jag vill g i kyrkan eller inte. Och jag tror inte p gud eller gr i kyrkan. Mitt eget val.
Jag har sjlv inget stort intresse av krig. De jag vet r att Serberna rensade ordentligt men ven drf fick ta mest skit, kroater och bosnier har inte ftt lika mycket skit fast de var lika delaktiga.

Tydligen beblandar sig grna svenskar med Serber, har en massa svenska vnner bde tjejer och killar och dessa vnners frldrar har inget emot mig alls eller Serbien i sig. De tycker serber r trevliga och mnga Svenskar har Serber som grannar.

Den Serben som ddade Anna var ju sjuk. Serber ddar sllan bara sdr, vist vi rnar banker och har maffior men vi sjunker sllan ner p alban niv som innebr att rna gamla tanter...
Om du vill diskutera sdana fall. Det tycker jag r helt oralevent, vem som gr vad.

HAHAHAHAHA desperat... Du vet ingenting om mig, varken personlighet, utseende eller annat. Hur kan du d pst att de flesta skiter i mig och att jag inte syns i mngden bland svenska tjejer?
Du har ingen aning om hur jag ser ut och hur mina vnner ser ut. Svenska killar klagar inte iaf..

En film r en film, Avatar r amerikansk, betyder det d att alla i USA r bla??
konst i form av portrtt, ljud och bild har inget med folket i landet att gra. Det r en individs syn p ngot. Bara fr ngon gjort en konstig film betyder det inte att alla i landet r knppa.

Krlek handlar inte om att betygstta den andre. Bttre lgga ner fokus p framtiden n de som har varit. Vad spelar det fr roll om hon legat med 1 eller 10 innan dig? Hon r ju samma person vid detta tillfllet nd.

Dessutom ljuger kvinnor som vet att mnnen r trngsynta. Mnga muslimska tjejer uppsker ungdomsmottagning och ber om att f mdomshinnan fixad.

Du vet vilka kulturer jag pratar om annars s r du dum. kllor behvs ej.

Har du sett filmen "Strsljen" Det r just vad som hnder, han lurar henne. Och filmens budskap r inte att han gr fel, saken handlar om det att de inte ska spela ngon roll vad han r ursprungligen frn.
Se p filmen och lr, om du har tid. (tror de finns albansk text) tror filmen e albansk/serbisk/tysk ej sker.

Glm inte att de var du som svarade p mitt inlgg jag har aldrig personligen varit p dig och frskt smutskasta. Jag ger bara min syn p saken. Om du r knslig fr kritik och knner att jag r p dig r forum inget fr dig.

krigsfrbrytare m vi vara men pedofili och vldtkter de lmnar jag ver till er...

trevlig kvll!
Citera
2012-05-02, 00:10
Medlem
Jelena jag frstr inte alls pongen med dina inlgg men jag ska sga dig en sak. Jag hoppas att ni feminist-fittor aldrig fr fotfste i Albanien, Serbien och vriga balkan.

Det lter skert jttekul i teorin att kvinnor ska vara hur fria som helst, men verkligheten har visat annat. Se p Sverige dr en 18-rig kvinna redan haft tio sexpartners. Men vi albaner r jttehemska som hellre fredrar en oskuld framfr Anna-klamydia. De svenska killarna klagar kanske inte nr du srar p benen som du sjlv sger men jag tror du skulle f det svrt att hitta en serbisk kille som skulle gifta sig med dig. Du mste frst att alla inte vill ha "fria" och "moderna" MTV-brudar som tycker det r hftigt att supa skallen av sig och ligga med coola gangsta-niggers. Du kan inte ptvinga din osunda livsstil p andra mnniskor frstr du vl?

Helt rligt, kolla p Sverige dr radikalfeminister har makten. De uppmuntrar till horeri, de menar att kn r socialt konstruerat och de har frstrt den svenska mannen till den grad att blotta synen av de fr invandraren att garva ihjl sig. Jag menar att en blandning av traditionalitet och modernism r bst, precis som det r i balkan idag, och inte ett ultraliberalt sexsamhlle som Sverige dr de omoraliska kvinnorna endast tnker p sig sjlva, r olojala mot sina mn och dr de flesta slutar i skillsmssa fr att kvinnan vill prova p ngot "nytt" (gller inte alla naturligtvis).

Vsteuropa skiljer sig frn steuropa, det r bara acceptera det.
Citera
2012-05-02, 00:27
Medlem
Hugh.Hefners avatar
Jag har varit i Tirana och att jmfra det med Iran r ju bara ljligt.
Tjejer festar och trffar killar utan problem. Albanska tjejer r trevliga och vnliga. De har ingen hederskultur. Om det finns hederstnk s r det vl snarare i norra Albanien (vilket jag inte har s stor erfarenhet av).

Jag r inte alban men givetvis vill jag inte ha en slampa som fru.
Frga en religis hgerkristen amerikan s lr inte han heller vilja att hans dotter knullar runt.

Citat:
Ursprungligen postat av Magnanimity
Frn artikeln:

Det r ju precis samma dubbelmoral som finns ver hela vrlden, ven hr i Sverige. Samma jargong ocks. Om du inte tror mig s r det bara att kika in p Relationer & Samlevnad hr p Flashback. Skillnaden ligger i att albanska mn med ett vsterlndskt pass har strre mjlighet att vlja bland tjejerna i hemlandet.

andra sidan tror jag sannolikheten att hitta en bra tjej r hgre i Albanien n i Sverige. S att snacka om att det r samma moral verallt tror jag inte p.
Citera
2012-05-02, 00:58
Medlem
blackjackks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ominus

Finns massor som vi borde ta efter frn vsteuropa men kvinnosynen r absolut INTE en av dom
Citera
2012-05-02, 01:01
Medlem
Jelena93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ominus
Jelena jag frstr inte alls pongen med dina inlgg men jag ska sga dig en sak. Jag hoppas att ni feminist-fittor aldrig fr fotfste i Albanien, Serbien och vriga balkan.

Det lter skert jttekul i teorin att kvinnor ska vara hur fria som helst, men verkligheten har visat annat. Se p Sverige dr en 18-rig kvinna redan haft tio sexpartners. Men vi albaner r jttehemska som hellre fredrar en oskuld framfr Anna-klamydia. De svenska killarna klagar kanske inte nr du srar p benen som du sjlv sger men jag tror du skulle f det svrt att hitta en serbisk kille som skulle gifta sig med dig. Du mste frst att alla inte vill ha "fria" och "moderna" MTV-brudar som tycker det r hftigt att supa skallen av sig och ligga med coola gangsta-niggers. Du kan inte ptvinga din osunda livsstil p andra mnniskor frstr du vl?

Helt rligt, kolla p Sverige dr radikalfeminister har makten. De uppmuntrar till horeri, de menar att kn r socialt konstruerat och de har frstrt den svenska mannen till den grad att blotta synen av de fr invandraren att garva ihjl sig. Jag menar att en blandning av traditionalitet och modernism r bst, precis som det r i balkan idag, och inte ett ultraliberalt sexsamhlle som Sverige dr de omoraliska kvinnorna endast tnker p sig sjlva, r olojala mot sina mn och dr de flesta slutar i skillsmssa fr att kvinnan vill prova p ngot "nytt" (gller inte alla naturligtvis).

Du r nog den frsta som kallar mig feminist HAHAHAHA
Du kanske tror jag srar p benen varje helt men s r det inte
Du vet ingenting om mig och hur mnga jag legat med eller om jag ens har legat med ngon och br drfr inte sga att jag skert srar p benen hur som helst. Att ingen serb skulle vilja gifta sig med? hur kan du veta det nr du inte alls knner mig?

Det jag vill sga r att alla ska f vlja sjlva att mn som du inte ska sprida sina trngsynta uppfattningar om hur kvinnor br vara.

Visa njuter av att byta sexpartner varje kvll medan andra kan gifta sig tidigt och trivs bttre i fast frhllande. vem r du d att visa vad som r rtt och fel?

Jag har aldrig druckit mig full eller legat med gangster-niggers s som du fint sger det.

De flesta frhllanden skulle jag dessutom inte sga slutar i skilsmssa p grund av att kvinnan knner att hon mste prva ngot "nytt". De festa vxer ifrn varandra d gnistan frsvinner och man blir fr lat och orkar inte bry sig om sin partner.

Mn som du vill bara f kvinnor framst som horor och de som inte r horor har ni kontroll och makt ver.
En kvinna ska vara vara en nickdocka som lyder sin man, blir knullad om kvllarna och fder barn. En perfekt hustru!

S uppfattar jag er syn av en perfekt kvinna.

Det r riktigt f kvinnor runt 18 r som hunnit med 10 sexpartners... verdrivet...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in