2012-04-29, 23:52
Medlem
Hej! Det är så att jag fick polarens gamla Iphone 3GS men den var bunden till Telenor och jag har Tele2 så jag var tvungen att låsa upp den. Jag började med att jailbreaka den för att sedan låsa upp den. Jag har nu jailbreakat den men hittar inte på något sätt hur jag ska låsa upp den!
Skall jag använda mig av någon annan jailbreak? I sådant fall hur tar jag bort den nuvarande, jag har hört att telefonen slutar fungera om man uppdaterar när den är jailbreakad och när jag klickar på återställ på Itunes så börjar den leta efter programuppdatering. Stämmer detta?
Här är filmen jag använde för att jailbreaka: http://www.youtube.com/watch?v=0rwpZr-IzeE
Kan någon vara snäll och hjälpa mig till en bra jailbreak och upplåsning för 3GS Version 5.1 och Modemfirmware 05.16.05.
Ps. Programmet jag använde för jailbreak heter redsn0w_win_0.9.10b6.

Väldigt tacksam för hjälp och råd
Senast redigerad av emphas 2012-04-29 kl. 23:53. Anledning: Fel rubrik
Citera
2012-04-29, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emphas
Hej! Det är så att jag fick polarens gamla Iphone 3GS men den var bunden till Telenor och jag har Tele2 så jag var tvungen att låsa upp den. Jag började med att jailbreaka den för att sedan låsa upp den. Jag har nu jailbreakat den men hittar inte på något sätt hur jag ska låsa upp den!
Skall jag använda mig av någon annan jailbreak? I sådant fall hur tar jag bort den nuvarande, jag har hört att telefonen slutar fungera om man uppdaterar när den är jailbreakad och när jag klickar på återställ på Itunes så börjar den leta efter programuppdatering. Stämmer detta?
Här är filmen jag använde för att jailbreaka: http://www.youtube.com/watch?v=0rwpZr-IzeE
Kan någon vara snäll och hjälpa mig till en bra jailbreak och upplåsning för 3GS Version 5.1 och Modemfirmware 05.16.05.
Ps. Programmet jag använde för jailbreak heter redsn0w_win_0.9.10b6.

Väldigt tacksam för hjälp och råd
Finnns inget jailbreak för iPhone 3GS 5.1 vad jag vet...
Citera
2012-04-30, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntzPantz
Finnns inget jailbreak för iPhone 3GS 5.1 vad jag vet...
Jag har ju jailbreak. Kolla länken.
Citera
2012-04-30, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emphas
Jag har ju jailbreak. Kolla länken.
Märkte det nu, har aldrig hittat något när jag kollat innan. Så jag har suttit här och haft en värdelös iPhone ett tag.

OnT: Alla baseband går inte att låsa upp. Kolla vilket baseband din iPhone har och googla.
Citera
2012-04-30, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntzPantz
Märkte det nu, har aldrig hittat något när jag kollat innan. Så jag har suttit här och haft en värdelös iPhone ett tag.

OnT: Alla baseband går inte att låsa upp. Kolla vilket baseband din iPhone har och googla.
Hur ser jag vilket baseband jag har?
Citera
2012-05-22, 17:00
Medlem
Spurdos avatar
har nog samma problem, jag köpte en begagnad 3GS som också var låst till telenor, jailbrake'ade den och av någon anledning så startade jag om mobilen, sedan när jag startade den igen så var den låst och tog inte i mot mitt SD kort från 3.

frågan är: kan jag lämna in den till närmaste telenor-workshop så dom kan låsa upp den för 300:- även fast jag inte har kvitto?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in