Citat:
Ursprungligen postat av xpl0de
låter helt klart som bipolär, hur ofta förekommer skoven mellan depressioner och upprymdhet?
Det varierar ganska mycket faktiskt. I yngre dagar så brukade det hålla i sig i veckor. Nu för tiden kan mitt beteende variera timvis. Kan rakt ut säga att det har blivit jobbigare ju äldre jag har blivit.
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkar-Kocken
När jag läste ditt inlägg så fick jag en "wow.. det är ju förfan jag" för jag känner igen 95% av allt du skriver, jag är allt det och mycket mer till..
Jag har haft svåra psykiska problem i 11 år, men det började redan för 15-18 år sedan, och det blir värre för varje år, jag har trott att jag har varenda diagnos som finns, dock har läkarna sagt att jag har beroendeproblematik med bla bla (svår,krånglig?) psykisk diagnos, men jag har ingen riktig diagnos ännu.
Min farmor var bipolär och jag börjar nog inse att jag kanske också har det, jag har hört det av många och även proffesionella som också tycker det.
Nu ska jag till min nya läkare imorgon igen, och ska trycka på det med att jag måste göra en utredning.
Min vardag är kaos, nu har jag hamnat i ett svårt opioid missbruk tack vare detta, det har liksom varit min räddning.. men även min dagliga misär nu =/ det är ... så jobbigt, jag orkar snart inte mer..
Jag hoppas det löser sig för dig, om du vill så kan vi prata.. stämma av varandra lite och kanske få lite mer insikt? samt vara stöd!
Hör av dig om du vill.
Mvh kk
Har du lust att utveckla lite av den fetstilta texten? Alltid intressant att höra hur andra människor reagerar när vi ändå delar många symptom som det är.
Att komma in i ett missbruk känner jag igen, väldigt mycket dessutom. Själv hamnade jag "bara" i alkoholträsket och lite lättare tabletter (tramadol). Nu är jag insnöad i ett spelmissbruk istället. Alltid måste det vara någonting.
Skickar iväg ett PM till dig lite senare när jag är hemkommen, alltid kul och lärorikt att bolla tankar. Önskar dig lycka till hos läkaren!