2024-11-03, 22:23
Medlem
Allt är nytt för mig. Intressant.
Citera
2024-11-04, 08:28
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Han dömdes också rätt nyligen för att ha försökt mörda en vårdare på rättpsyk.

Det lär inte förbättra hans chanser att få friförmåner.
Citera
2024-11-04, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Det lär inte förbättra hans chanser att få friförmåner.

Jag tror detta är helt uteslutande oavsett och det vet han om. Han är enligt läkarna en 10 av 10 och kommer aldrig komma ut så länge han kan röra sig. Han är troligtvis en av de farligaste vi har i Sverige.
Citera
2024-11-04, 11:00
Medlem
Någon som har närmare kunskap om GM? Är han uppväxt i Uppsala och isåfall var i staden? Var han gick I skolan m.m.
Citera
2024-11-04, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KrimHist
Någon som har närmare kunskap om GM? Är han uppväxt i Uppsala och isåfall var i staden? Var han gick I skolan m.m.

Den information är den som finns i dokumentären, kan även finnas andra artiklar men jag tror att dokumentären sammanfattar allt.
Han är uppväxt i Uppsala, var vet man inte. Han gick gymnasiet på Lundellska,troligtvis samhäll, men hoppade av. Exakt vad som hände sen vet man inte men när morden skedde ska han ha arbetat extra i 4 år på sjukhemmet och studerat på Komvux.
Citera
2024-11-04, 13:27
Finns det någon annan podd än den på UNT?
Citera
2024-11-07, 12:42
Medlem
Citat:
Den information är den som finns i dokumentären, kan även finnas andra artiklar men jag tror att dokumentären sammanfattar allt.
Han är uppväxt i Uppsala, var vet man inte. Han gick gymnasiet på Lundellska,troligtvis samhäll, men hoppade av. Exakt vad som hände sen vet man inte men när morden skedde ska han ha arbetat extra i 4 år på sjukhemmet och studerat på Komvux.

Tack för info. Jag får luska lite mer i detta.

Ett annat fall : 2002 så åtalades en manlig nära anhörig i 20-års åldern för mord på en kvinna i 40-års åldern på samma sjukhem. Jag tror att det var sonen som "barmhärtighetsdödade" sin mamma. Känner igen den här historien men har den en egen tråd här? Då hade sjukhemmet bytt namn till Kronoparksgården.
Citera
2024-11-07, 12:48
Medlem
Citat:
Tack för info. Jag får luska lite mer i detta.

Ett annat fall : 2002 så åtalades en manlig nära anhörig i 20-års åldern för mord på en kvinna i 40-års åldern på samma sjukhem. Jag tror att det var sonen som "barmhärtighetsdödade" sin mamma. Känner igen den här historien men har den en egen tråd här? Då hade sjukhemmet bytt namn till Kronoparksgården.

Det tvivlar jag på, såna fall brukar inte dra upp så mycket intresse.
Citera
2024-11-07, 20:08
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Han är uppväxt på V*rpvägen (a) 4 i Uppsala. Han bodde där fram till att han häktades i november 1999, och sedan dess har han som känt varit "omhändertagen".
Senast redigerad av Ettsjutretton 2024-11-07 kl. 20:13.
Citera
2024-11-07, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ettsjutretton
Han är uppväxt på V*rpvägen (a) 4 i Uppsala, och var fortfarande skriven där när han åtalades i januari 2000.

Tack för info Ettsjutretton! Den adressen ligger i den del av Uppsala jag har sämst koll på. Tänkte kolla runt bland bekanta annars men känner ingen som är uppväxt där.
Citera
2024-11-08, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ettsjutretton
Han är uppväxt på V*rpvägen (a) 4 i Uppsala. Han bodde där fram till att han häktades i november 1999, och sedan dess har han som känt varit "omhändertagen".

Men han var skriven någon annanstans ihop med sina föräldrar senare? Nu står han som utan adress folkbokföringen men med särskild adress till sjukhuset i Växjö. Men jag är säker på att han var skriven på en adress ihop med sina föräldrar senaste jag kollade. Men det kan ha varit flera år sedan.
Citera
2024-11-08, 08:39
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Men han var skriven någon annanstans ihop med sina föräldrar senare? Nu står han som utan adress folkbokföringen men med särskild adress till sjukhuset i Växjö. Men jag är säker på att han var skriven på en adress ihop med sina föräldrar senaste jag kollade. Men det kan ha varit flera år sedan.
Föräldrarna flyttade från villan en tid efter domen, så det är möjligt att han kan ha varit skriven på deras nya adress.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in