2012-04-29, 15:01
Medlem
CarrieBradshaws avatar
Tänkte ansöka om en kortkredit hos swedbank, inte för att spendera hejvilt utan för att ha ''ifall att''. På ansökan ska man ange nr till arbetsgivare, ringer de dit och kollar? För det känns ganska privat, jag vill inte att de ska ringa min chef och säga att jag ansökt om kreditkort. Jag har inget att dölja, har inkomst, inga lån eller krediter och inga anmärkningar men det känns som sagt privat. Duger det om man anger nummer till lönekontoret? Eller typ HR-avdelningen?
Citera
2012-04-29, 15:21
Medlem
Cuntidoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarrieBradshaw
Tänkte ansöka om en kortkredit hos swedbank, inte för att spendera hejvilt utan för att ha ''ifall att''. På ansökan ska man ange nr till arbetsgivare, ringer de dit och kollar? För det känns ganska privat, jag vill inte att de ska ringa min chef och säga att jag ansökt om kreditkort. Jag har inget att dölja, har inkomst, inga lån eller krediter och inga anmärkningar men det känns som sagt privat. Duger det om man anger nummer till lönekontoret? Eller typ HR-avdelningen?

Dom ringer inte i vilket fall... Så ja, det räcker med nummer till huvudkontoret eller liknande (om dom nu mot förmodan skulle ringa).
Citera
2012-04-29, 15:29
Medlem
antagonistens avatar
Det är väl mest en slags försäkran ifall det skulle uppstå några frågetecken kring din inkomst eller nåt antar jag. Man måste ju uppge telefonnummer till sin arbetsgivare när man ansöker om hyreskontrakt också men de ringer så vitt jag vet aldrig upp arbetsgivaren. Jag brukar också bara ange numret till huvudkontoret, det ska nog mycket till för att de ska ringa upp numret i fråga i vilket fall, skulle det bli några problem är det nog mer troligt att de ringer upp dig i första hand.
Citera
2012-04-29, 15:39
Medlem
DanteAlighieris avatar
Du kan med gott samvete skriva numret till din arbetsgivare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in