2012-04-29, 13:40
Medlem
Jag fick sertralin för ca 5 veckor sen för deppression vilket ja inte tycker ha verkat alls förutom att jag fått sömnproblem oxå. Jag fick åka ambulans natten mellan fredag o lördag då jag fick en panikångest attack o ville helst baea ta livet av mig o försvinna. När jag kom dit o beskrev allt o att jag helt plötsligt e super glad o tror jag klarar allt men minsta sak som går imot mig så faller ja extremt djupt o blir aggresiv o ledsen o allmäbt inte mig själv. Jag är aldrig mig själv längre . Läkarn tyckte att ja skulle åka hem o be min vanliiga läkare att få dubbel dos sertralin och även mmirtazapin för sömnen. Jag är tveksam på om detta kommer hjälpa på mina humörsvängningar dock :/ bprde jag ta kontakt med öppen psyk eller ska ja gå kvar på vc? Får ju inte ens behålla min läkare där då dom bara har stafettläkare :/ kan jva bipolär? Någon me erfarenhet . ? Jag håller på o knäckas av dessa upp o ner vändningar. Jag har även en liten dotter som inte ska behöva se sin mamma sån här. Ångesten är enorm mest hela tiden när ja inte är "på topp" :/ Hjälp!
Citera
2012-04-29, 13:47
Medlem
DDKs avatar
Om du oroar dig för om du är bipolär är det psykiatrins öppenvård du ska vända dig till. Samma sak med depression och panikångest. Har du tur när du söker på VC träffar du en läkare som har kunskaper i och intresse för psykiatri, men det är ingen självklarhet.

Dessutom är piller bara en del av lösningen på dina problem. Man reagerar olika på mediciner och det kan vara din nuvarande medicin som gör att du mår extra kasst, om du nyligen fått den.

På det igen, således. Sök professionell hjälp på rätt ställe, och betona att du har ansvar för ett litet barn.
Citera
2012-04-29, 13:51
Medlem
Okej. A jag får väl helt enkelt vända mig dit. E så jäkla jobbigt bara. Känns som att ingen någonsin tror på mig. En 22årig ung tjej . De e inte lätt o få hjälp idag verkar de som :/
Citera
2012-04-29, 13:59
Medlem
Jiffys avatar
Som sagt, vänd dig till öppenvården. Se till att få något stämningsstabiliserande i stället för Sertralinen om dessa inte fungerar bra för dig. För mig fungerande dessa inte överhuvudtaget. Mådde faktiskt bara sämre av dem tills dess att en läkare rekommenderade mig att sluta med dem och bara äta medicin för att jämna ut svängningarna.

Hoppas att det löser sig. Det låter som att du behöver en ordentlig utredning och "riktig" hjälp.
Citera
2012-04-29, 14:14
Medlem
Zoms avatar
Psykologi och psykiatri → Psykiska problem

/mod
Citera
2012-04-30, 14:40
Medlem
Var hos läkaren idag som skrev ut medicin för sömnen o så ska jag höja min vanliga medicin och så remeterade hon mig till öppen psyk för utredning om ja är bipolär för hon misstänkte oxå de får väl se hur de går .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in