2012-04-29, 11:14
Medlem
Det verkar finnas väldigt många här som jobbar som väktare och inom säkerhetsbranschen så det här kan bli en intressant diskussion.

Det jag undrar över är vilket/vilka vaktbolag som ligger i toppen och vilka ligger i botten när det gäller marknadsandelar i Göteborg? Vilka är exempelvis störst på rondbevakning och vilka är stöst på bevakning inom köpcentrum osv?

De som slåss om marknaden är väl Securitas, Svensk Bevakningstjänst, G4S och Cubsec. Skandia Bevakning har väl konkat?

När man är ute och går så tycker jag att man ser Cubsecs dekaler väldigt ofta. Hur kan de tagit så mycket mark i Göteborg från övriga konkurrenter. Prisdumpar de? Och det kan väl inte vara lönsamt i längden att ta nya kunder men aldrig gå med vinst på affären?
Citera
2012-04-29, 11:29
Medlem
gulaLejonets avatar
Cubsec blir bara större å större. Landade ett riktigt stort kontrakt förra veckan tex...
Citera
2012-04-29, 12:15
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Söker man på auktoriserade bevakningsföretag över Göteborg så får man 26 träffar på Eniro.

Jag syftar på att TS menar detta. Rent kundmässigt och storkunder så är Securitas störst. Se på alla storkunder som exempel. Nordstan, Arkaden, NK-huset till Konstmuseet till Swedish Match, Astra.

Volvo på Torslanda har Securitas haft, men jag tror dom har egna skyddsväktare nu. Jag låter detta vara osagt.
Citera
2012-04-29, 16:14
Medlem
JanneHallonkvists avatar
Skanida är uppköpt av Nokas och Nokas är störst.
Citera
2012-04-29, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JanneHallonkvist
Skanida är uppköpt av Nokas och Nokas är störst.

Vad menar du med att Nokas är störst? Störst inom vad?

Är det här positivt för Skandia eller kan det vara så att många av deras kunder ser det som negativt att man som bolag blir uppköpta?
Citera
2012-04-29, 19:34
Medlem
BaldiNs avatar
Securitas - störst på rond
G4S - Störst på stationärt (volvo hamnen)
Svensk bevalningstj och Nocas - mellanstora på rond
Adici - Har Frölunda torg men verkar minska
Citera
2012-05-01, 00:38
Medlem
drdracula141s avatar
Hur är det med Qsec någon som vet?
Citera
2012-05-01, 09:49
Medlem
Såg att Securitas tappat NK-huset för där inne gick vakter från Addici. Dock verkar det som att Securitas får behålla Nordstan och ordningsvakterna där.
Citera
2012-05-02, 10:51
Medlem
Verkar gå riktigt bra för Svensk Bevakningstjänst i Göteborg:http://www.bevakningstjanst.com/nyhe...ecurity-awards

Tycker inte man ser deras bilar så ofta men de verkar göra lönsamma affärer i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in