• 1
  • 2
2012-04-29, 05:45
Medlem
Har kommit på ett enklt sätt att bli rik på. Tänk på någonting som är populärt och som du antingen kan skaffa fram för en obetydlig summa eller helt gratis. När du har tänkt ut det är det bara att skaffa 2000 st och sälja var och en för 500 vips så har du 1000,000. Man kan sälja det på antingen blocket eller tradera, inge skatt eller avgifter. Kommer ni på nåt hinder eller tycker ni att min idé inte dög får ni också gärna komma med förslag.

Och till er som säger att man INTE blir ekonomisk-oberoende med 1000,000 vill jag säga det är en bra början och man kan alltid starta ett eget företag nånting litet i början vad säger ni?
Citera
2012-04-29, 05:50
Medlem
Utifrån det du skrivit får jag en känsla av att du är ca 14-15 år?
Ge ett exempel på produkter man kan skaffa fram typ gratis och ta 500:- för. Och som dessutom skulle sälja som smör.
Citera
2012-04-29, 06:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plektrum-90
Utifrån det du skrivit får jag en känsla av att du är ca 14-15 år?
Ge ett exempel på produkter man kan skaffa fram typ gratis och ta 500:- för. Och som dessutom skulle sälja som smör.

Ingenting är omöjligt. Fantasin har inga gränser. Nej jag är mycket äldre än 15
Citera
2012-04-29, 06:10
Medlem
phille21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2be1
Ingenting är omöjligt. Fantasin har inga gränser. Nej jag är mycket äldre än 15

Då tycker jag jävligt synd om dig.
Citera
2012-04-29, 06:18
Medlem
Citat:
Har kommit på ett enklt sätt att bli rik på. Tänk på någonting som är populärt och som du antingen kan skaffa fram för en obetydlig summa eller helt gratis. När du har tänkt ut det är det bara att skaffa 2000 st och sälja var och en för 500 vips så har du 1000,000. Man kan sälja det på antingen blocket eller tradera, inge skatt eller avgifter. Kommer ni på nåt hinder eller tycker ni att min idé inte dög får ni också gärna komma med förslag.

Och till er som säger att man INTE blir ekonomisk-oberoende med 1000,000 vill jag säga det är en bra början och man kan alltid starta ett eget företag nånting litet i början vad säger ni?

Är du allvarlig...?
Citera
2012-04-29, 06:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagska
Är du allvarlig...?

Om jag lyckas med det och ni läser om mig på aftonbladet, vad säger ni då?
Citera
2012-04-29, 06:29
Medlem
Hur kom du på detta ? Fan jag är 27 år nu, att man inte tänkte på det här tidigare jag kunde ju ha varit miljonär nu...

Inte för att vara oförskämd, men detta kan vara det mest dummaste och meningslösa inlägg jag läst. Det är liksom inte att man fick en pang idé av det du skrev. Det fattar nog vilken tjomme som helst att du kan köpa något billigt och sälja dyrt för att få en fin profit

Det enda som jag kan komma på direkt är att köpa upp däck som skrotas pga dåligt mönsterdjup och sälja iväg dessa till Östeuropa alternativ Afrika. Köpa till gummi för att lägga på en ny remsa runt däckena för mer gummi och slopa mönstret.
Citera
2012-04-29, 06:31
Medlem
du kan ju plocka trattkantareller såg att kilo priset på torkade trattisar ligger på ca 1300 dock blir det jävligt mycket svampplockande för att få ett kilo torkade haha
jag hoppas att du är full eller nått nu
Senast redigerad av mittfel 2012-04-29 kl. 06:32. Anledning: glömde skriva allt
Citera
2012-04-29, 06:31
Bannlyst
Stå på dig lilleman. Bara fantasin kan sätta gränser.

Har du ett bra koncept som du tror på så ska du satsa på det trots motgångar och hinder. Det här blir en bra början för på Flashback finns det bara negativa individer med större könsorgan än vad du någonsin har drömt om, gärna med ett välbetalt jobb och ett såpass säkert förhållande att det är okej för hans fru att han får ligga med 15 åringar på fritiden utan att det påverkar någonting.

Jag tror på dig min son. Må väl!
Citera
2012-04-29, 06:34
Medlem
Citat:
Om jag lyckas med det och ni läser om mig på aftonbladet, vad säger ni då?
fan kör på det värsta som kan hända är ju att du inte blir miljonär
Citera
2012-04-29, 06:34
Medlem
sucuks avatar
Problemet är att hitta produkten samtidigt som ingen annan lyckas göra det.

Elektronikhandeln blöder idag pga att kunderna på ett ögonblick kan jämföra priserna och därmed slagit sönder allt vad marginaler heter. Exakt samma sak sker med andra kapitalvaror, varför betala 500 för något som kostar 20 kronor i kina?

Jag köper själv det mesta jag behöver online idag, alternativt lokalt om priskillnaden är väldigt låg. Jag är definitivt inte ensam om detta...
Citera
2012-04-29, 06:41
Medlem
Du kan ju tappa björkarna på sav och koka detta till att bli björksirap. Om du tappar 268 liter så får du fram 4 liter färdig sirap, och 1 liter björksirap kan säljas för upp till 800kr litern. Med andra ord 3200 kr för 268 liter sav.

Men då lär du vara skonsam mot björken så den inte dör! En rejäl björk kan ge dig 15-20L per dygn nu under våren till midsommar. Borra ett hål i stammen och plugga in för att tappa, sav kan även drickas rent.

Men detta är nog för avancerat för dig ts, tror du saknar lite av naturkunskapen av hur växtriket fungera.

Då får jag rekommendera den andra dealen jag önskar jag hoppat på när det var hype. EFX band, de som skulle ge dig bättre balans och annat skit. Kostade mellan 350-450 kr/st i Sverige, samtidigt som jag har en säljare från Kina som säljer exakt dessa band. Inga kopior utan direkt från samma fabrik som EFX och då får jag betala 700kr för 400 band..... Där har du en jävla profit.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in