• 1
  • 2
2012-04-28, 23:26
Medlem
bytards avatar
Hej är det bara jag som tycker att det är obehagligt att ligga på vänster sida när man sover så att man känner hjärtat slå. Jag kan typ bara ligga på rygg och höger sida när jag sover.
Citera
2012-04-28, 23:27
Medlem
bithards avatar
Jaha? ligg inte på vänster sida då? problem solved. sluta gnäll
Citera
2012-04-28, 23:28
Medlem
bytards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bithard
Jaha? ligg inte på vänster sida då? problem solved. sluta gnäll

ja jo jag skrev ju sen att jag ligger på rygg och på höger sida så detta problem inte uppstår nå mer.
Citera
2012-04-28, 23:28
Medlem
Leifsons avatar
Aldrig hört talas om det ens, hör hjärtat slå? Aldrig ens tänkt på, och kommer nog inte tänka på det inatt heller.

Du får helt enkelt vänja dig vid ljudet, eller skippa vänstersidan.
Citera
2012-04-28, 23:30
Medlem
Vikingsdotters avatar
Jag började få kraftiga bröstsmärtor av att sova på vänstersidan så jag sov på högersidan i ett år och nu går det bra med vilket som igen
Citera
2012-04-28, 23:37
Medlem
jag har också väldigt svårt att somna på vänster sida för att jag känner hjärtat dunka.
så först hålla om tjejen, som sover på vänsterplatsen, bli lite trött, och sen vända över för att somna på högersidan.
Citera
2012-04-28, 23:40
Medlem
bytards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
jag har också väldigt svårt att somna på vänster sida för att jag känner hjärtat dunka.
så först hålla om tjejen, som sover på vänsterplatsen, bli lite trött, och sen vända över för att somna på högersidan.

Testa att byta plats med tjejen så kanske det löser sig?
Citera
2012-04-28, 23:45
Medlem
Keffastes avatar
Jag hör hjärtat slå om jag ligger på både vänster och höger sida. När jag ligger på vänster sida "känner" jag hjärtat slå, om du förstår. När jag ligger med huvudet på kudden så att örat täpper till så hör jag hjärtat. Jag tycker det är harmoniskt på något sätt, brukar räkna eller tajma det med någon melodi så man somnar snabbare lättare.
Citera
2012-04-28, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bytard
Testa att byta plats med tjejen så kanske det löser sig?

nja, jag behöver först ligga på 'fel' sida för att bli tillräckligt trött. skulle jag lägga mig på rätt sida direkt så skulle jag vara tvungen att byta position efter ett tag och då alltså hamna 'fel'.

'it's complicated.'
Citera
2012-04-28, 23:55
Medlem
Kliniks avatar
Nope https://www.flashback.org/t1304972
Citera
2012-04-29, 00:35
Medlem
Jag känner PRECIS likadant. Trodde jag var ensam om detta! Ibland kan jag överhuvudtaget inte somna pga att jag känner hjärtat slå.
Citera
2012-04-29, 00:36
Medlem
sedans avatar
Min mor, som är totalt övertygad om att tuggummi blir till en klump i magen och att man får kramp ifall man badar efter att ha ätit, resonerar på exakt samma sätt.

"Man trycker ihop hjärtat", brukar hon säga.

Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in