2005-02-21, 12:46
Medlem
Tänkte kolla vad det finns för kul att köpa i England.

Såg i tidigare inlägg att det fanns hostmedicin och värktabletter med kodein i England men om jag förstårr det rätt så är kodein narkotikaklassat i Sverige = Big nono att ta med hem.

Finns det något annat att köpa? Tradolan? Hur är det med att ta med sig sånt hem?

Edit: Omformulering av inlägget.
Citera
2005-02-21, 16:36
Medlem
Porrpojkes avatar
Köp med dig ett gäng svampar hem...alltid populärt
Citera
2005-02-21, 19:22
Bannlyst
England är väl ett kultiverat land - inget kodein, tramadol?
Citera
2005-02-21, 20:18
Medlem
England har ungefär samma policy som Danmark. Det finns receptfria tabletter i England som heter Solpidem Max och som innehåller 500 mg paracetamol och 14 mg kodein, dvs hälften så mycket kodein som i Citodon. Det finns även andra värktabletter med kodein receptfritt, men de är ännu svagare.

Kedjan Boots sålde tidigare en hostmedicin som innehöll kodein och som var receptfri, jag kommer inte ihåg vad den heter men den är egentligen inte värd att slösa pengar på såvida man inte använder den till sitt riktiga ändamål, dvs för att kurera hosta.

Tramadol är knappast receptfritt i England.

Att köpa med sig några askar Solpidem Max hem lär knappast göra att man blir misstänkt för narkotikabrott. Det handlar om så små mängder kodein att det är löjligt.
Citera
2005-02-22, 05:22
Medlem
Jean-Luc Pickards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marilyn
England har ungefär samma policy som Danmark. Det finns receptfria tabletter i England som heter Solpidem Max och som innehåller 500 mg paracetamol och 14 mg kodein, dvs hälften så mycket kodein som i Citodon. Det finns även andra värktabletter med kodein receptfritt, men de är ännu svagare.

Kedjan Boots sålde tidigare en hostmedicin som innehöll kodein och som var receptfri, jag kommer inte ihåg vad den heter men den är egentligen inte värd att slösa pengar på såvida man inte använder den till sitt riktiga ändamål, dvs för att kurera hosta.

Tramadol är knappast receptfritt i England.

Att köpa med sig några askar Solpidem Max hem lär knappast göra att man blir misstänkt för narkotikabrott. Det handlar om så små mängder kodein att det är löjligt.

Måste inflika med att kodein i kombination med minst en annan verksam ingrediens i ett läkemedel inte räknas som narkotikaklassat i Sverige, läs på läkemedelsverkets hemsida....
Citera
2005-02-22, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jean-Luc Pickard
Måste inflika med att kodein i kombination med minst en annan verksam ingrediens i ett läkemedel inte räknas som narkotikaklassat i Sverige, läs på läkemedelsverkets hemsida....

Jag hade för mig att det var så, men vågade inte skriva det i förra inlägget eftersom jag inte var säker. Däremot kanske det inte är så lyckat att köpa med sig typ 40 paket hem, jag tror inte tullen tror att det är för att man är så förtjust i paracetamol som man vill ha med sig det hem. Enklare då att åka till Danmark och köpa Kodimagnyl om man nu är intresserad av svagare kodeinpreparat, då slipper man iaf gränskontrollen... I mitt tycke är det slöseri att köpa så svaga saker om man är ute efter enbart kodeinet, som smärtmedicin kan det dock vara bra att ha hemma (jag brukar alltid köpa ett par paket Solpidem Max när jag är i England).
Citera
2005-02-22, 10:42
Bannlyst
Solpidem Max smakar rävröv...nåt helt enastående illa skulle jag vilja säga...
Citera
2005-02-22, 22:57
Medlem
Unbalanceds avatar
Får ta en tur till Danskarna någondag och köpa med sig 50-60 paket Kodimagnyl och filtrera bort all skit och få en duglig mängd Kodein !
Citera
2005-02-22, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unbalanced
Får ta en tur till Danskarna någondag och köpa med sig 50-60 paket Kodimagnyl och filtrera bort all skit och få en duglig mängd Kodein !

Synd bara att danskarna bor så långt från civiliserade trakter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in