Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-04-28, 18:11
  #1
Medlem
Unbalanceds avatar
Godkväll

Jag kikar på Fedora 16 och en sak som jag återkommer till rätt ofta är att programmen i add/remove software är utdaterade.
jag går då till tillverkarens hemsida men hittar egentligen ingenting vad jag kan se, till ubuntu tex finns det att updatera repository.

Men hur, var gör jag det till Fedora,
Ta til exempel
http://deluge-torrent.org/ version 1.3.3 finns i fedora medans 1.3.5 är den nyare versionen.
Citera
2012-04-28, 19:37
  #2
Medlem
apflickans avatar
Vill du alltid ha de nyaste versionerna så är det Arch Linux som gäller.

Hur som helst, finns inte den nyaste versionen av Deluge i repos så får du kompilera och installera själv.
Citera
2012-05-09, 23:53
  #3
Medlem
zharkovs avatar
Du har "Uppgradera paketlistor" i menyn i nämnda program och så har du programmet "programmuppdatering" men det hjälper ju inte eftersom fedora själva inte lagt senaste deluge (t ex) i listan.

Annars finns det ett program som heter alien för att göra om deb filer för ubuntu till rpm paket. Du behöver inte ens installera det utan kan köra det direkt från en mapp.

Nu använde jag det för att installera ett program som ej fanns till fedora och inte för att få en senare version av något som jag redan hade. Alien körs från terminalfönstret men help-kommandot lär dig snabbt hur man ska göra.

Enda lilla problemet var att ikonen kom på fel ställe i startmenyn.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback