• 4
  • 5
2015-03-02, 16:51
Medlem
porrmaffians avatar
Att ost skulle förlora i smak när den ligger i 4 grader i kylen har jag aldrig märkt. Jag har alltid förvarat både öppnade ostpaket väl inlagda i tät plastpåse liksom oöppnade vakumpackade ostar i kylen och jag har aldrig märkt någon försämring av osten. Å andra sidan - vad är alternativet? Man kan ju inte förvara ost i rumstemperatur. Alt är att förvara dom i svalen för de som har separat kyl och sval men det har jag inte testat.
Citera
2015-03-02, 17:16
Medlem
JoeDevolas avatar
Finare ostar och ostar med sämre hållbarhet slår jag in i smörgåspapper innan den åker in i plastpåsen. Annars är det bara plast som gäller.
Citera
2015-03-04, 16:53
Medlem
recyclameras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeDevola
Finare ostar och ostar med sämre hållbarhet slår jag in i smörgåspapper innan den åker in i plastpåsen. Annars är det bara plast som gäller.

hejsan hejsan..
finare ostar i kylen?
vi var på marknaden förra veckan och köpte några men dom lägger man källaren.
möjligtvis i skafferi.
Senast redigerad av recyclamera 2015-03-04 kl. 16:56.
Citera
2015-03-04, 17:47
Medlem
JoeDevolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av recyclamera
hejsan hejsan..
finare ostar i kylen?
vi var på marknaden förra veckan och köpte några men dom lägger man källaren.
möjligtvis i skafferi.

Jag bor på vischan så det är väldigt sällsynt att jag har några franska rariteter hemma som behöver mogna källarsvalt. Med finare ostar menade jag t ex parmesan och kvibille gräddädel, de funkar såvitt jag vet utmärkt att förvara i kylen. Källare äger jag inte och skafferiet håller max 2 grader lägre temperatur än köket.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in