2012-04-27, 18:05
Medlem
DiZturb3dChilds avatar
Hej!

Jo det är så att min gamla processor har sjungit sina sista toner, så har bestämt mig för att införskaffa en ny. Nu är det så att jag har ett moderkort med AM3 socket, och hittar inte många processorer online som stöder det, särskilt inte på Komplett.

Nu till min fråga: Har Mitt moderkort som är ett msi GF615M-P33 AM3 socket stöd för Processorn Amd phenom x4 965 BE? Jag har kollat supportsidan på msi, och där finns inte processorn listad, men den står finns på andra listor.

Är det någon som har denna kombo, eller har kunskapen ifall moderkortet stöder denna processor vore jag djupt tacksam för svar.

Är smått paranoid inför köp, tack!
Citera
2012-04-27, 18:08
Medlem
http://www.amd.com/us/products/embed...ocket-am3.aspx

verkar så vid en snabb titt, men kolla noggrannare, lycka till!
Citera
2012-04-27, 20:01
Medlem
DiZturb3dChilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sofist
http://www.amd.com/us/products/embed...ocket-am3.aspx

verkar så vid en snabb titt, men kolla noggrannare, lycka till!

Ja, jag vet inte. Processorn är inte listad på vissa sidor, medan den är det på andra. Har hittat några inlägg där det verkar vara folk som har kört med just denna kombon.. men jag är fortfarande lite osäker då det står olika, vet inte hur jag ska förlita mig på det. Vill helst inte köpa processorn bara för att vara tvungen att skicka tillbaka den direkt.

Någon som säkert vet ifall mitt moderkort stöder processorn i fråga?
Citera
2012-04-27, 21:34
Medlem
tänker tvärtom, är den listad som kompatibel på en sida så är den ju uppenbarligen det, men ingen sida har ju listad den som icke-kompatibel. läs mellan raderna. ergo= den funkar med ditt mobo
Citera
2012-04-27, 22:09
Medlem
Guesswhoiams avatar
Är processorn AM3 & moderkortet AM3 så är det inga problem.
Citera
2012-04-28, 23:16
Medlem
DiZturb3dChilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sofist
tänker tvärtom, är den listad som kompatibel på en sida så är den ju uppenbarligen det, men ingen sida har ju listad den som icke-kompatibel. läs mellan raderna. ergo= den funkar med ditt mobo

Sant, sant. Men min paranoia tog över I guess x)

Citat:
Ursprungligen postat av Guesswhoiam
Är processorn AM3 & moderkortet AM3 så är det inga problem.

Ja processorn är AM3 och Moderkortet har AM3 socket. Gött att veta i framtiden. Tänkte också att, är det rätt socket så borde det ju inte vara några som helst problem, men ville vara helt säker.

Har beställt processorn nu för övrigt, så den dimper nog snart ner! Tack för svaren grabbs!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in