Citat:
Ursprungligen postat av ambigue
Ryck upp er?
Haha om lösningen ändå hade varit så enkel så vore det redan gjort.
Bara för att du klarar att rycka upp och och besegra "skiten" så betyder inte det att fungerar att lösa mina problem på det sättet.
Min långsidiga plan är självklart att besegra det jobbiga men en del av min problematik är just att jag inte klarar av att rycka upp mig som många andra kanske kan.
Väldigt svårt att förklara för någon som tror att det bara är att ta tag i sig själv för att lösa skiten.
Nu var det ju inte så jag menade, att det "bara är att" rycka upp sig, menar att är man så jävla trött på det som jag är, så finns det ju inget annat att göra längre? Jag är helt enkelt så förbannat jävla "klar" med att må dåligt, förstår du? Efter så många försök till mer avancerad hjälp så är det för mig så att det nu har öppnats en dörr där lösningen är så obehagligt enkel i jämförelse med de lösningar jag hade förut(alkohol, sex, droger, misshandel).
Som en "aha-upplevelse". Så har man mitt i allting slösat 10 år av sitt liv på att bara klaga över precis allt, skyllt allting på alla andra och bara tyckt synd om sig själv. Hävdat att inte en jävel förstår ens problem och bara varit förbannad. Så är det för mig, med all den skit, så är det förbannat enkelt att bara rycka upp mig. Jag kan andas för första gången i mitt liv, och nu när lösningen ligger rakt framför ansiktet på mig, så ser jag ingen enklare uppgift än att bara ta den och göra något bra av det.
Menar att; i jämförelse med de lösningar jag själv räknat ut och använt mig av tidigare, så är det här busenkelt. Visst, det har tagit en jävla massa år att komma hit, men jag är helt enkelt färdig med dom lösningar jag haft tidigare. Jag orkar helt enkelt inte må dåligt längre. Nu vet jag att det inte är världens fel att jag är den jag är, utan att den största anledningen faktiskt sitter precis framför spegeln i badrummet. Barnsligt enkelt, enligt mig!
Säger såklart inte att processen är lätt, tror bara att den värsta stormen kan vara över nu, och att det blir lättare att leva ett normalt liv om man fokuserar på det verkliga problemet istället för allting annat som är jobbigt.
Poängen är att det ÄR skitenkelt, när man väl bestämmer sig. Det har jag gjort. Så för MIG är det enkelt. Och jag har inte besegrat skiten, men jag har viljan, och med den kommer man jävligt långt. Jag har liksom ingenting annat att välja på längre.
Jag kan ju ändra mig, det vet man ju aldrig. Kan ju lika gärna sitta inspärrad om ett par år jag också, även de starka kan dyka en hundrafjärde gång.
Är det överhuvudtaget förståeligt, det jag skriver eller är jag bara dum i huvudet?