2024-06-13, 15:26
Medlem
Sitter just o läser om fallet i nordisk kriminalkrönika 2005, info om GM idag!?
Citera
2024-07-25, 23:58
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Torde vara La*s *oger Ka*lsson (r), född i Falu Kristine församling 1968-06-24 (RK var född i Dalarna enligt gammal kvällstidningsartikel, och "snart 33 år" enligt ett referat från tingsrättsförhandlingarna som inleddes i början av juni 2001). Han återfinns i Sveriges befolkning 2000 (men ej i tidigare utgåvor), då folkbokförd i fastigheten Vallgraven 37:22 i Göteborg.
Citera
2024-07-26, 17:32
Medlem
Detta fallet är kanske ett av få där psykiatrikerna har rätt alltså att personen är frisk och ofarlig för sin omgivning.

Kanske inte rättvist att komma ut så snabbt ändå men han är ju studiebegåvad och utan missbruk ofarlig
Citera
2024-10-31, 13:05
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ettsjutretton
Torde vara La*s *oger Ka*lsson (r), född i Falu Kristine församling 1968-06-24 (RK var född i Dalarna enligt gammal kvällstidningsartikel, och "snart 33 år" enligt ett referat från tingsrättsförhandlingarna som inleddes i början av juni 2001). Han återfinns i Sveriges befolkning 2000 (men ej i tidigare utgåvor), då folkbokförd i fastigheten Vallgraven 37:22 i Göteborg.

Yep, it is him.

Blev ihop och lever med en There*e Parknä*. Lyckligt gifta med barn och lever bägge under skyddad identitet. Hon jobbar på sjukhus.
Citera
2024-10-31, 13:49
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Yep, it is him.

Blev ihop och lever med en There*e Parknä*. Lyckligt gifta med barn och lever bägge under skyddad identitet. Hon jobbar på sjukhus.
Stort tack för denna intressanta information. Jag undrar vad som föranleder de skyddade uppgifterna? Jag har fått för mig att man måste ansöka om detta årligen, och vid dessa tillfällen påvisa skäl för fortsatt skyddad identitet. Finns det risk för hämnd från anhöriga till R K:s offer, snart 24 år senare?
Senast redigerad av Ettsjutretton 2024-10-31 kl. 13:52.
Citera
2024-11-05, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Challenger1996
Sitter just o läser om fallet i nordisk kriminalkrönika 2005, info om GM idag!?

jag minns när det hände, helt sinnesjukt, nu har det gått så många år och han inte blivit dömd för något igen så antar jag att han verkar vara friskt, även om jag tycker han borde fått livstid för dessa brott
Citera
2024-11-05, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Detta fallet är kanske ett av få där psykiatrikerna har rätt alltså att personen är frisk och ofarlig för sin omgivning.

Kanske inte rättvist att komma ut så snabbt ändå men han är ju studiebegåvad och utan missbruk ofarlig

det känns faktiskt så, nu har han varit ute i över 20 år utan skada någon, men svinet borde fått livstid
det är ett rent lotteri hur det går i en domstol
Citera
2024-11-05, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ettsjutretton
Stort tack för denna intressanta information. Jag undrar vad som föranleder de skyddade uppgifterna? Jag har fått för mig att man måste ansöka om detta årligen, och vid dessa tillfällen påvisa skäl för fortsatt skyddad identitet. Finns det risk för hämnd från anhöriga till R K:s offer, snart 24 år senare?

konstigt de får skyddade uppgifter, dels då det är 24 år sedan och dels då det ändå har gått att luska ut var han finns i landet och vem han bor med
Citera
2024-11-05, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
konstigt de får skyddade uppgifter, dels då det är 24 år sedan och dels då det ändå har gått att luska ut var han finns i landet och vem han bor med

verkar som han ännu bor strax utanför göteborg...
Citera
2024-11-05, 09:09
Medlem
Är det någon som kan få fram tidningsurklippen från 2001?
Citera
2024-11-05, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
det känns faktiskt så, nu har han varit ute i över 20 år utan skada någon, men svinet borde fått livstid
det är ett rent lotteri hur det går i en domstol
Nästan alltid går väl Förvaltningsrätten på vad läkarnas bedömning.

Han hade en psykos vilket är helt normalt när någon använder amfetamin och är vaken 5 dygn i sträck.
Citera
2024-11-05, 21:32
Medlem
Idag hade Roger högst troligt dömts till livstid för samma brott. (Vilket han borde gjort redan då med tanke på det utdragna förloppet.)

Jag tänker då på livstidsdomen som Doudou Ahoka fick för dubbelmordet i Ljungsbro, där psykosen ansågs vara självförvållad genom att han själv hade tagit droger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in