Citat:
Ursprungligen postat av Piwone
Brukar det inte va samma fläkt till processor o grafikkort i bärbara?
Brukar inte finnas så mycket valmöjligheter på en bärbar så du får nog nöja dig med standardfläkten som hör till din dator kolla ebay tex
och ett + vore om du skrev vad du har för dator? lite enklare att hjälpa då!
och sen att den inte kyler tillräckligt kan ju bero på att det bara dammat igen brukar packas bra nog mycket damm i kylflänsarna på en bärbar o även pga att damm/hår som fläkten lagt av så pröva att öppna upp o rengöra noggrant
Tänkte bara på vad grafikkortet hette

självklart behöver du datormodellen med. Det är en HP Pavilion dv6 Notebook PC. Har faktiskt ingen bra koll alls på hur det ser ut inuti laptopar men kan absolut stämma att de delar. Hela vänstersidan har slutat kyla så bara där det blir varmt, men när man spelar kan man nästan koka ägg där så något måste jag göra.
Jag har försökt att öppna upp den tidigare (hände nästan samma sak fläkten började skorra otroligt mycket och kylde dåligt), men då hålen e så jävla små hade jag ingen skruvmejsel hemma som passade så bankade och blåste i fläkthålet så kylde den bättre än någonsin i ca 1 månad sen la den av helt nu. Håller på å fråga runt bland alla grannar och polare efter en skruvmejsel så jag kan öppna skiten. Den e snart 2 år gammal och har aldrig öppnats så visst är det damm i den.
Sorry för livshistorian men nu tror jag inte några detaljer blev utelämnade iallafall