• 1
  • 2
2012-04-27, 08:31
Medlem
någon som vet mer om detta?

02.52 larmades polisen om händelsen. Det var en privatperson som ringde in och berättade att man hade anträffat en allvarligt skadad person i en lägenhet i Säffle.

Aftonbladet
Citera
2012-04-27, 10:24
Medlem
Tydligen på Vintergatan i Säffle
Hus nummer 7?
Citera
2012-04-27, 10:38
Medlem
Vintergatan= flyktingförläggning
Citera
2012-04-27, 10:43
Medlem
730221s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niclas71
Vintergatan= flyktingförläggning
Är det inte dessutom mycket pundare i det området?
Citera
2012-04-27, 10:45
Medlem
Har allt skett i samma trappuppgång på vintergatan?
Citera
2012-04-27, 11:06
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Jag har tillbringat drygt ett halvår i Säffle för ett par år sen och jag blev riktigt förbryllad över staden.
Själva Säffle tyckte jag allt var små mysigt med den centrala gatan och bron och så vidare.
MEN, Säffle fullkomligt kryllade av alkisar, pundare, allmänt skumma typer och cruisande bondraggare precis överallt dygnet runt.
Citera
2012-04-27, 11:29
Medlem
drlinkps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NuLugnarDuNerDig
Jag har tillbringat drygt ett halvår i Säffle för ett par år sen och jag blev riktigt förbryllad över staden.
Själva Säffle tyckte jag allt var små mysigt med den centrala gatan och bron och så vidare.
MEN, Säffle fullkomligt kryllade av alkisar, pundare, allmänt skumma typer och cruisande bondraggare precis överallt dygnet runt.

Nu ska vi kanske inte överdriva alldeles så mycket... Säffle är trevligt, och precis som i många andra småstäder finns det volvoraggare. De cruisar inte runt hela tiden utan nästan uteslutande sena kvällar, precis som när ungdomar i riktiga städer festar på klubbar. Kryllade av alkisar och pundare? Knappast.

På Vintergatan hittar du 90% av alla skumma typer och det är det enda stället man kan råka illa ut om man inte verkligen ber om det, men eftersom Vintergatan ligger en liten bit ifrån stadskärnan behöver man aldrig gå genom det området om man inte vill.

Kul att polisen lyckades gripa någon, annars väldigt få poliser i trakterna kring byn...
Citera
2012-04-27, 11:49
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drlinkp
Nu ska vi kanske inte överdriva alldeles så mycket... Säffle är trevligt, och precis som i många andra småstäder finns det volvoraggare. De cruisar inte runt hela tiden utan nästan uteslutande sena kvällar, precis som när ungdomar i riktiga städer festar på klubbar. Kryllade av alkisar och pundare? Knappast.

På Vintergatan hittar du 90% av alla skumma typer och det är det enda stället man kan råka illa ut om man inte verkligen ber om det, men eftersom Vintergatan ligger en liten bit ifrån stadskärnan behöver man aldrig gå genom det området om man inte vill.

Kul att polisen lyckades gripa någon, annars väldigt få poliser i trakterna kring byn...
Jo det fanns alkisar och allmänt skumma människor överallt.
Intrycket jag fick av staden ialla fall var att det var mycket sånt pack där.
Du får ursäkta om jag kritiserar din stad, men nej säffle var ingenting för mig.
Citera
2012-04-27, 12:01
Medlem
Citat:
Du får ursäkta om jag kritiserar din stad, men nej säffle var ingenting för mig.

Han har nog rätt, det låter som en typisk småstad bara. 10% av befolkningen är alkisar ungefär så klart du såg många såna på gatorna, ta en tur runt nordstan eller sergels torg så får du se fler även i storstäder =)
Citera
2012-04-27, 12:21
Medlem
drlinkps avatar
Citat:

Du kanske fick det intrycket för att du rörde dig ute på dagarna, och med Säffles (Vintergatan exkluderat) låga arbetslöshet sprang det inte omkring en massa soc-bidragstagare som kunde späda ut de få alkisarna som inte hade någon annanstans att vara.

Står fast vid att Säffle är en förhållandevis lugn och trevlig amåstad, men inte något ställe där en typisk stockholmare skulle trivas. Är själv från Göteborg men har tillbringat en del tid i Säffle, Göteborg är som "gottmooos" säger klart värre än Säffle, även sett till dess storlek.
Citera
2012-04-27, 15:46
Medlem
TwinPeaks77s avatar
Enligt rykten så är det än en gång D*ck som varit i farten, alltså samma kille som är gm i denna tråd.
https://www.flashback.org/t1857078
Citera
2012-04-27, 15:48
Medlem
TwinPeaks77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TwinPeaks77
Enligt rykten så är det än en gång D*ck som varit i farten, alltså samma kille som är gm i denna tråd.
https://www.flashback.org/t1857078
FEL länk! Här kommer rätt länk https://www.flashback.org/t1834479
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här