2012-04-27, 07:53
Medlem
Quarrels avatar
KVP: Flicka misstänks ha kidnappats
Citat:
I slutet av förra året berättade hon för skolpersonalen att hon blev slagen hemma och polisen kallades till skolan.
Vad handlar detta om? Är hon bortförd av en förälder från den andre? Eller har föräldrarna beslutat att hon ska gifta sig med sin farbror? Är det någon som vet mer? Vem är flickan?

TIllägg: Skånskan: 14-årig flicka har försvunnit
Citat:
Polisanmälan gjordes på onsdagen och ärendet rubriceras som människorov.
Senast redigerad av Quarrel 2012-04-27 kl. 07:56.
Citera
2012-04-27, 07:59
Medlem
Niramons avatar
vet inte men luktar bortgifte
Citera
2012-04-27, 08:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Niramon
vet inte men luktar bortgifte

Kan man lugnt säga...

Citat:
Enligt anmälan befarar de att flickan förts ut ur landet mot sin vilja.

Citat:
Under utredningen framkom uppgifter om att även mamman utsatt henne för misshandel.

Edit,
Fyfan, samma skit over and over again. Stackars flicka! Säkert anpassad till vårt samhälle då hon medelst våld/kidnappning troligen tvingades ner till för att tvångsgiftas med en 1:a kusin som sedan släpas med tillbaka Sverige för omeddelbart PUT och flickan kan fetglömma några som helst rättigheter. /spekulation
Senast redigerad av MalmoeMan1979 2012-04-27 kl. 08:14.
Citera
2012-04-27, 11:30
Medlem
Vila i Frid flicka lilla, om du mot förmodan vågar försöka slå dig fri. Annars hoppas jag skitlivet som dränghustru därnere inte blir alltför vidrigt
Citera
2012-04-27, 12:39
Bannlyst
Ingen Malmöit eller med omnejd som har småsyskon i 14-års åldern, så vi kan få fram lite mer info kring vem (ej namn...) det rör sig om och vad faaan som egentligen har hänt!?

Det knyter sig i magen varenda gång man hör om fall som dessa.
Senast redigerad av MalmoeMan1979 2012-04-27 kl. 12:42.
Citera
2012-04-27, 19:57
Medlem
Sentrys avatar
Man får hoppas att både media och myndigheter ser till att ta tag i fallet och inte nedprioritera det.

Det vore ett stort svek mot både flickan och hela Sverige som idé/nation/värderingsbas.

Detta är inte acceptabelt. Speciellt när samhället redan fått indikationer innan (inte för att de kan förhindra allt, men nu inför faktum så gälller det agera).

Jag vet inte om tjejen är svensk medborgare (lär väl ha PUT iaf), men jag anser att hon ska hem hit till Sverige.
Har hon bott här, gått i svensk skola och vänt sig till svenska myndigheter med sina problem så är det fan en hederssak. Myndigheterna får agera därefter, gärna vilt påhejade av ett mindre mediedrev.
Citera
2012-04-27, 21:34
Medlem
Trinnits avatar
Skolan har anmält men inte föräldrarna? Känns inte som att det är något snack om saken isåfall, flickan är väl i något mellanösternland och blir bortgift.
Citera
2012-04-28, 01:05
Medlem
carass avatar
Kanske dags att samhället - polis och socialtjänst - ingriper snabbt istället för att naivt vänta in och titta på tills det är för sent att rädda utsatta flickor som inte råkar ha svensk etnicitet
Citera
2012-04-28, 16:09
Bannlyst
.
Varför skulle det vara människorov om föräldrarna bestämmer att hon skall vara i ett annat land, ett tag? Har de inte rätt att bestämma var deras barn skall vara?

Hon kanske höll på att snatta, knarka och hänga med någon farlig och äldre pojkvän, och familjen tyckte det vore bra för henne att komma bort ett tag och skickat henne till släktingar i något annat land.

Ev. brott enligt svensk lag inträffar väl om hon tvingas till giftemål med allt det innebär.
Det är nog mycket svårt att bevisa från Sverige.

Min föräldrar (en svensk, en från ett annat land) skickade mig utomlands på en skola, mot min vilja när jag var 12. Är detta människorov? Vad är skillnaden mellan att dessa invandrare skickar barnet utomlands mot sin vilja? Hur kan man bevisa ett brott?
Citera
2012-04-30, 13:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ptitsa
.
Varför skulle det vara människorov om föräldrarna bestämmer att hon skall vara i ett annat land, ett tag? Har de inte rätt att bestämma var deras barn skall vara?

Hon kanske höll på att snatta, knarka och hänga med någon farlig och äldre pojkvän, och familjen tyckte det vore bra för henne att komma bort ett tag och skickat henne till släktingar i något annat land.

Ev. brott enligt svensk lag inträffar väl om hon tvingas till giftemål med allt det innebär.
Det är nog mycket svårt att bevisa från Sverige.

Min föräldrar (en svensk, en från ett annat land) skickade mig utomlands på en skola, mot min vilja när jag var 12. Är detta människorov? Vad är skillnaden mellan att dessa invandrare skickar barnet utomlands mot sin vilja? Hur kan man bevisa ett brott?

Bumpar denna, kan någon med juridikkunskaper svara på frågeställningarna ovan? Låter skumt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in