Citat:
Ursprungligen postat av engla-och-ekan
tjenare, jag funderade vart taket ligger när det gäller sms lån? kan man maxa upp ett par miljoner, sen skita i att betala de för att sedan ansöka om personlig konkurs? nu kanske inte alla här känner för att göra något dylikt men om vi säger att personen är arbetslös och därför ej har någon inkomst, går det då? med dom miljonerna kan man ju dra utomlands och skita i allt eller har jag fel?
Rätta mig om jag har fel, men har inte de flesta smslån/ microlån sidorna en spärr att du bara kan låna mer pengar när du betalt tillbaka det förra lånet?
Är det verkligen värt att släppa allt man byggt upp för några miljoner?
Isof bättre att ta ett banklån på några miljoner, kombinera detta med lite smslån.
Fö.
"
Detta innebär att man under en viss tid, konkurstiden, inte får bestämma över sin egen ekonomi. När man går i personlig konkurs så utser tingsrätten en konkursförvaltare som ser till så att personens skulder betalas med personens tillgångar. Därmed innebär det inte att man blir skuldfri bara för att man försätts i konkurs. De skulder som finns kvar efter en konkurs kan man bli krävd på senare. Skulderna kvarstår alltså."