• 1
  • 2
2012-04-26, 16:57
Medlem
Valiumpillrets avatar
Hej hopp!

Jag ber om hjlp att hitta ngon affr i Stockholm som har tjockare bacon (allts bacon fast lite tjockare skivor n den vanliga affrsbaconet). Jag har inte hunnit leta runt s mycket men de vanliga butikerna jag varit i som coop, ica, willys, hemkp har bara den vanliga tunna.

Ju nrmare innerstan desto bttre.
Tack p frhand!
Citera
2012-04-26, 17:16
Medlem
kastanjekrigets avatar
http://ekoaffaren.se/
Mumma
Citera
2012-04-26, 17:42
Medlem
christerys avatar
Tror detta r denna jag brukar kpa. Inte supertjocka men lite bttre.
Citera
2012-04-26, 17:56
Medlem
dankars avatar
Enklast r vl att bara kpa sidflsk och sen skr du precis s tjocka skivor du nskar. Sidflsk br du kunna hitta i de flesta matbutiker.
Citera
2012-04-26, 17:59
Medlem
Tulip har 1kg frpackningar som r tjockare n vanliga, finns skert i mindre frpackningar ocks
Citera
2012-04-26, 18:16
Medlem
UngeHerrMasks avatar
Som tidigare sagts. Kp sidflsk. Skivat sidflsk.
Citera
2012-04-26, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valiumpillret
Hej hopp!

Jag ber om hjlp att hitta ngon affr i Stockholm som har tjockare bacon (allts bacon fast lite tjockare skivor n den vanliga affrsbaconet). Jag har inte hunnit leta runt s mycket men de vanliga butikerna jag varit i som coop, ica, willys, hemkp har bara den vanliga tunna.

Ju nrmare innerstan desto bttre.
Tack p frhand!

Kp bara sidflsk och bestm tjockleken sjlv!
Men rtt ktt fr man ju cancer av s skit i den dr grisskiten!! hoppas du inte kr p LCHF som r rena rama vldtckten fr jorden!
Citera
2012-04-27, 00:40
Medlem
Valiumpillrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kff
Kp bara sidflsk och bestm tjockleken sjlv!
Men rtt ktt fr man ju cancer av s skit i den dr grisskiten!! hoppas du inte kr p LCHF som r rena rama vldtckten fr jorden!

Nej nej nej! http://farm4.static.flickr.com/3620/...79afe99523.jpg
Sidflsk r inte alls detsamma som bacon, och jag tycker inte det passar som substitut.
Iallafall inte de f gnger jag kpt det... men kanske det finns ngot mrke eller butik som har ett sidflsk mer t det hllet jag nskar. Men det tvivlar jag p.

Haha, LCHF.. o gud nej det gr jag inte. Modern min har visst brjat p detta och jag tycker mer eller mindre att alla typer av dieter eller kostprogram r strunt. t med moderation och lite av allt, s lser det sig.

Ska genomska div varuhallar och butiker imorgon och hoppas p det bsta. Sedan blir det svrt fr om jag kan ju inte leta p stllen om jag inte knner till dom .

Jgarbacon: Skall hlla gonen ppna, kan inte minnas att jag sett det frut - kanske ganska ovanlig?
Ekoaffren: Blir att gra ett besk!
Tackar!
Citera
2012-04-27, 20:49
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valiumpillret
<klipp>Jgarbacon: Skall hlla gonen ppna, kan inte minnas att jag sett det frut - kanske ganska ovanlig?<klipp>

Eller utrotningshotad.

Mitt paket tog slut ganska omgende. Passar bra med bruna bnor som lunch, eller stekt gg och stekta hela kvisttomater till frukost.
Citera
2012-04-28, 23:07
Medlem
JerryCottons avatar
Scan har en nyhet som heter grillbacon. Mycket tjockare skivor n "vanlig bacon".
Citera
2012-04-28, 23:15
Medlem
Barney Calhouns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av markusefter
Tulip har 1kg frpackningar som r tjockare n vanliga, finns skert i mindre frpackningar ocks
Stmmer.
Alla strre frpackningar som jag kpt har tjockare skivor,
tycker mycket bttre om dom n dom genomskinliga i smpaketen,
Fan, man fyller stekpannan och nr det r klart har man en barnportion dr.
Citera
2012-04-28, 23:20
Medlem
elektronikfreaks avatar
Sjlvfallet r inte sidflsk detsamma som bacon. Bacon r RKT sidflsk. Men det borde vl finnas i vilken saluhall som helst att kpa. Ngon som har bacon i bit o som kan skiva. Sedan r det vl upp till dig sjlv hur tjocka skivor du vill ha. Eller - varfr inte kpa en hel bit o skiva sjlv. Det blir skert billigare. Skulle gissa p att kilopriset fr bacon i bit ligger en bra bit under 50 kronor per kg.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in