• 1
  • 2
2012-04-26, 16:57
Medlem
Valiumpillrets avatar
Hej hopp!

Jag ber om hjälp att hitta någon affär i Stockholm som har tjockare bacon (alltså bacon fast lite tjockare skivor än den vanliga affärsbaconet). Jag har inte hunnit leta runt så mycket men de vanliga butikerna jag varit i som coop, ica, willys, hemköp har bara den vanliga tunna.

Ju närmare innerstan desto bättre.
Tack på förhand!
Citera
2012-04-26, 17:16
Medlem
kastanjekrigets avatar
http://ekoaffaren.se/
Mumma
Citera
2012-04-26, 17:42
Medlem
christerys avatar
Tror detta är denna jag brukar köpa. Inte supertjocka men lite bättre.
Citera
2012-04-26, 17:56
Medlem
dankars avatar
Enklast är väl att bara köpa sidfläsk och sen skär du precis så tjocka skivor du önskar. Sidfläsk bör du kunna hitta i de flesta matbutiker.
Citera
2012-04-26, 17:59
Medlem
Tulip har 1kg förpackningar som är tjockare än vanliga, finns säkert i mindre förpackningar också
Citera
2012-04-26, 18:16
Medlem
UngeHerrMasks avatar
Som tidigare sagts. Köp sidfläsk. Skivat sidfläsk.
Citera
2012-04-26, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valiumpillret
Hej hopp!

Jag ber om hjälp att hitta någon affär i Stockholm som har tjockare bacon (alltså bacon fast lite tjockare skivor än den vanliga affärsbaconet). Jag har inte hunnit leta runt så mycket men de vanliga butikerna jag varit i som coop, ica, willys, hemköp har bara den vanliga tunna.

Ju närmare innerstan desto bättre.
Tack på förhand!

Köp bara sidfläsk och bestäm tjockleken själv!
Men rött kött får man ju cancer av så skit i den där grisskiten!! hoppas du inte kör på LCHF som är rena rama våldtäckten för jorden!
Citera
2012-04-27, 00:40
Medlem
Valiumpillrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kff
Köp bara sidfläsk och bestäm tjockleken själv!
Men rött kött får man ju cancer av så skit i den där grisskiten!! hoppas du inte kör på LCHF som är rena rama våldtäckten för jorden!

Nej nej nej! http://farm4.static.flickr.com/3620/...79afe99523.jpg
Sidfläsk är inte alls detsamma som bacon, och jag tycker inte det passar som substitut.
Iallafall inte de få gånger jag köpt det... men kanske det finns något märke eller butik som har ett sidfläsk mer åt det hållet jag önskar. Men det tvivlar jag på.

Haha, LCHF.. o gud nej det gör jag inte. Modern min har visst börjat på detta och jag tycker mer eller mindre att alla typer av dieter eller kostprogram är strunt. Ät med moderation och lite av allt, så löser det sig.

Ska genomsöka div varuhallar och butiker imorgon och hoppas på det bästa. Sedan blir det svårt för om jag kan ju inte leta på ställen om jag inte känner till dom .

Jägarbacon: Skall hålla ögonen öppna, kan inte minnas att jag sett det förut - kanske ganska ovanlig?
Ekoaffären: Blir att göra ett besök!
Tackar!
Citera
2012-04-27, 20:49
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valiumpillret
<klipp>Jägarbacon: Skall hålla ögonen öppna, kan inte minnas att jag sett det förut - kanske ganska ovanlig?<klipp>

Eller utrotningshotad.

Mitt paket tog slut ganska omgående. Passar bra med bruna bönor som lunch, eller stekt ägg och stekta hela kvisttomater till frukost.
Citera
2012-04-28, 23:07
Medlem
JerryCottons avatar
Scan har en nyhet som heter grillbacon. Mycket tjockare skivor än "vanlig bacon".
Citera
2012-04-28, 23:15
Medlem
Barney Calhouns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av markusefter
Tulip har 1kg förpackningar som är tjockare än vanliga, finns säkert i mindre förpackningar också
Stämmer.
Alla större förpackningar som jag köpt har tjockare skivor,
tycker mycket bättre om dom än dom genomskinliga i småpaketen,
Fan, man fyller stekpannan och när det är klart har man en barnportion där.
Citera
2012-04-28, 23:20
Medlem
elektronikfreaks avatar
Självfallet är inte sidfläsk detsamma som bacon. Bacon är RÖKT sidfläsk. Men det borde väl finnas i vilken saluhall som helst att köpa. Någon som har bacon i bit o som kan skiva. Sedan är det väl upp till dig själv hur tjocka skivor du vill ha. Eller - varför inte köpa en hel bit o skiva själv. Det blir säkert billigare. Skulle gissa på att kilopriset för bacon i bit ligger en bra bit under 50 kronor per kg.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in