2012-04-26, 13:53
Medlem
LarsFoxs avatar
Noterade till min förvåning att SVT har börjat sända programmet "Malmöpolisen", där de får följa med polisen i Malmö under en tid och uppmärksamma deras svårigheter i jobbet, bl a i samband med SD-demonstrationer och blattebråk. Jag blev nästan ännu mer förvånad när jag såg att ett helt avsnitt ur Uppdrag: Granskning var ägnat åt hedersmordet i Landskrona för ett par dagar sen. Visserligen ville man beskylla socialen för bristande rutin (eller vad de hade för anledning) men de var ändå tydliga med att det var invandrare och i förlängningen deras kultur som var orsaken till mordet.

Varur denna tvärvändning? Har SVT fått in en sverigedemokratisk mullvad som börjat göra lätta inslag om multikulturen eller har de helt enkelt börjat tänka om? För nånstans kan man inte komma ifrån att de ju ger SD vatten på sin kvarn, och att de har smått upphört med mörkningen av problemen.

Någon som vet?
Citera
2012-04-26, 14:35
Medlem
fboba40s avatar
Vad är det för tvärvändning menar du? SVT har väl aldrig hymlat med hedersmord. Det är ju ett av de mest uppmärksammade fenomenen som kan sättas i samband med invandring.
Att malmöpolisen skildras är fullt naturligt. Folk är intresserade av polisens jobb (jfr andra polisserier i olika kanaler), och malmöpolisen är väl den mest aktuella och omdiskuterade för tillfället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in