2012-04-26, 13:09
Medlem
L0lAjs avatar
Har en WD 1TB elements desktop som är kopplad via USB till min dator som körs på win 7. Har fungerat galant i flera månader men nu har den börjat strula. Vid varje omstart eller uppstart så hittar jag inte hårddisken i datorn, den är helt enkelt inte inkopplad när den är det! Kopplar jag ur usb/ström-kabeln till hårddisken och sedan in igen så fungerar den, tills nästa uppstart/omstart.
Citera
2012-04-26, 13:30
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Är denna dator uppdaterad till öronen med fräscha drivers och uppdateringar ifrån Windows?
Citera
2012-04-28, 00:44
Medlem
L0lAjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Är denna dator uppdaterad till öronen med fräscha drivers och uppdateringar ifrån Windows?

Faktiskt inte, jag vill helst undvika att uppdatera eftersom min SSD börjar få slut på utrymme.
Citera
2012-04-28, 06:38
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L0lAj
Faktiskt inte, jag vill helst undvika att uppdatera eftersom min SSD börjar få slut på utrymme.

Mja, fräscha uppdateringar till hårdvaran samt till Windows tar inte så stor plats. Vi pratar inte om storlek GiB utan MiB. Värt att provar i alla fall, tycker jag.

Kan även vara värt att flasha Bios om nu modellversionen är gammal.
Citera
2012-04-28, 10:11
Medlem
3 saker du kan testa

Om det är USBenheter kan du prova med att stäng av datorn -> dra ur kontakten från vägguttaget -> tryck på datorns startknapp -> Stoppa i sladden igen och starta upp datorn -> kontrollera om du ser dina enheter.

Det du gjorde nyss var att tömma allt lagrat minne i elektoniken även stängde du alla root-hubbar till usb-enheterna. När du startar upp datorn så letar windows reda på alla anslutna enheter igen.

när den är inkopplad prova ändra enhetsbetäckningen till en bokstav längre bak i alfabetet

koppla in den på ett usb uttag som sitter direkt på moderkortet (normalt baksidan)

mvh
t
Citera
2012-05-17, 01:20
Medlem
L0lAjs avatar
Tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto