• 1
  • 2
2012-04-26, 05:37
Medlem
Tjena!

På senare tid så har jag blivit förbannat känslig för kaffe, redbull eller vad som helst som innehåller koffein. Det räcker med en klunk av tidigare nämnt så blir jag ruskigt dålig i magen, mår illa och hjärtklappning. Ska inte kroppen bli mer resistant för koffein ju mer man dricker? förut kunde jag dricka flera energidrycker eller kaffe i mängder utan att känna obehag.

Är detta farligt på något sätt? någon som upplever samma sak?
Citera
2012-04-26, 06:13
Medlem
Koffein är helt enkelt en substans med väldigt stort biverkningsspektra jämfört med dess positiva effekter. kaffe är dessutom i allmänhet en ganska svårsmält dryck; innehåller en massa skumma kemiska föreningar, det är surt och dessutom varmt. Jag upplever dock ibland samma sak som du, illamående och hjärtklappning, är ganska säker på att det beror på koffeinets ångest-/orosframkallande egenskaper. Med lite mjölk i kaffe blir det mer lättsmält.
Citera
2012-04-26, 06:16
Medlem
pouandreass avatar
Hade samma problem eftersom jag käkade massa med träninrgspiller. Koffeinet triggade alltid det sista för att ge mig ett långt toa besök. Slutade med tabletterna, driver kaffe som aldrig för
Citera
2012-04-26, 06:24
Medlem
Ska aldrig mer i hela mitt liv dricka något innehållandes koffein. Blev helt enkelt sugen på kaffe, drack en kopp kaffe á 3 dl och är fortfarande dålig som fan. Nojjar lite också eftersom jag har hjärtklappning ibland och är illamående.
Citera
2012-04-26, 06:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toppisar
Tjena!

På senare tid så har jag blivit förbannat känslig för kaffe, redbull eller vad som helst som innehåller koffein. Det räcker med en klunk av tidigare nämnt så blir jag ruskigt dålig i magen, mår illa och hjärtklappning. Ska inte kroppen bli mer resistant för koffein ju mer man dricker? förut kunde jag dricka flera energidrycker eller kaffe i mängder utan att känna obehag.

Är detta farligt på något sätt? någon som upplever samma sak?

Tro det eller ej men kan vara allergi mot koffein, Jag har själv haft exakt samma plötsliga känslighet för koffein som du och detta kom bara en dag. Och då har jag använt PWOs och mycket Koffein piller före min träning utan några problem i år innan.

Men nu räcker det med runt 100 mg för att bli riktigt stimmad.
Och om du har underliggande panikångest på G så triggas detta sjukt mycket av koffein.
Citera
2012-04-26, 06:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alexii
Tro det eller ej men kan vara allergi mot koffein, Jag har själv haft exakt samma plötsliga känslighet för koffein som du och detta kom bara en dag. Och då har jag använt PWOs och mycket Koffein piller före min träning utan några problem i år innan.

Men nu räcker det med runt 100 mg för att bli riktigt stimmad.
Och om du har underliggande panikångest på G så triggas detta sjukt mycket av koffein.

Jag har inte någon panikångest, kanske isåfall på grund av koffeinet och hur jag mår just nu. Jag håller dessutom på att vända tillbaka på dygnet. Kanske skall avbryta den idén och gå och lägga mig istället när jag mår så här dåligt. Finns det något sätt att stoppa koffeinet genom att äta nått speciellt eller så?
Citera
2012-04-26, 06:47
Medlem
Ok.

Drick en jävla massa vatten för att driva ut skiten. Jag förstår dig man kan må så jävla dåligt när det blir så här. Sen kan du ju försöka ta några dagar utan kaffe,redbull och ja allt med koffein.
Citera
2012-04-26, 06:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alexii
Ok.

Drick en jävla massa vatten för att driva ut skiten. Jag förstår dig man kan må så jävla dåligt när det blir så här. Sen kan du ju försöka ta några dagar utan kaffe,redbull och ja allt med koffein.

Jag ska ALDRIG mer dricka något innehållande koffein, inte en jävla droppe. Fan inte värt det.
Citera
2012-04-26, 07:02
Medlem
Samma här, jag kundre dricka kaffe förr men idag blir det långa toabesök efter och att jag får hjärtklappning jag låter bli!

Vet inte vad det beror på och jag har inte gjort någon nämre utredning, jag väljer att inte dricka kaffe helt enkelt!
Citera
2012-04-26, 07:04
Medlem
Finans.killens avatar
Så flasbackpanelen är enad;
Hasch är nyttigare än kaffe.
Citera
2012-04-26, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roces
Samma här, jag kundre dricka kaffe förr men idag blir det långa toabesök efter och att jag får hjärtklappning jag låter bli!

Vet inte vad det beror på och jag har inte gjort någon nämre utredning, jag väljer att inte dricka kaffe helt enkelt!

Det ska jag med göra i framtiden. Kan dock meddela glatt att det har börjat lugna sig nu. Jag är bara lite trött då jag håller på att vända tillbaka på dygnet som jag nämnde tidigare.

Citat:
Ursprungligen postat av Finans.killen

bättre rus än kaffe iallafall.
Citera
2012-04-26, 08:12
Medlem
Starobrnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finans.killen
Japp, experterna är ense.
TS, det finns (nästan helt) koffeinfritt kaffe, smakar rätt ok. Har samma problem sedan några år med att kroppen inte gillar koffein.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in