2008-09-05, 22:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av The Heirophant
Sjlvklart. Men de heter INTE Citodon, de heter som du sa Citodon Forte
Finns ju ven billiga Treo p Apoteket men de r ju inte samma som Treo Comp

(visserligen frgade han ju om Citadon, men....)

Ser man p...en nnu vrre besserwisser/ordmrkare n jag...
Citera
2009-08-15, 21:24
Medlem
alroberts avatar
jag fick det av tandlkaren nr jag drog ut en tand,

20st tabletter fick jag, skummat igenom trden lite. r det nt farligt detta? vad hnder exakt? blir man dosig bara eller r det nt flumm inblandat?

vill grna ha svar
Citera
2009-08-15, 23:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av alrobert
jag fick det av tandlkaren nr jag drog ut en tand,

20st tabletter fick jag, skummat igenom trden lite. r det nt farligt detta? vad hnder exakt? blir man dosig bara eller r det nt flumm inblandat?

vill grna ha svar

Om du r helt opiatnaiv, kan du prova att ta 5-6 st och f ett sknt rus. Men om du ftt dem mot smrta och verkligen har ont r det vl dumt att ta upp alla p en gng. Vad gr du om pltsligt str dr med tom kartong och du har riktigt jkla svinont?

Farligt r det om man ter stora doser varje dag utan att gra en CWE. Det r paracetamol i Citodon ocks, och det r inte snllt mot levern!
Citera
2009-08-15, 23:34
Medlem
alroberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanillia
Om du r helt opiatnaiv, kan du prova att ta 5-6 st och f ett sknt rus. Men om du ftt dem mot smrta och verkligen har ont r det vl dumt att ta upp alla p en gng. Vad gr du om pltsligt str dr med tom kartong och du har riktigt jkla svinont?

Farligt r det om man ter stora doser varje dag utan att gra en CWE. Det r paracetamol i Citodon ocks, och det r inte snllt mot levern!

men ass smrtan har gtt ver s jag behver inga fler tabletter

men jag ska ta 5st sger vi det kan inte vara nt farligt va? jag vill grna veta skert fr inte s kul om det gr t skogen haha

och jag ska ju bara ta denna gngen s d kan det nog inte vara nn fara va?
Citera
2009-08-15, 23:43
Bannlyst
Citat:
men ass smrtan har gtt ver s jag behver inga fler tabletter

men jag ska ta 5st sger vi det kan inte vara nt farligt va? jag vill grna veta skert fr inte s kul om det gr t skogen haha

och jag ska ju bara ta denna gngen s d kan det nog inte vara nn fara va?

Ja, om du har inte har ont lngre s kr p! 5-6 stycken kommer inte frtra din lever, om du inte redan har ngon leverskada.

Jg lovar till 99,9% att det kommer g bra! (Vill inte vara s kaxig att jag sger 100)
Citera
2009-08-15, 23:45
Medlem
alroberts avatar
Citat:
Ja, om du har inte har ont lngre s kr p! 5-6 stycken kommer inte frtra din lever, om du inte redan har ngon leverskada.

Jg lovar till 99,9% att det kommer g bra! (Vill inte vara s kaxig att jag sger 100)

man tackar fr allt d ska se hur det gr

dom r nere iallafall terkommer vll och sger om jag fr nt rus

tandlkaren sa att jag bara fick ta hgst 4 om dagen haha
Senast redigerad av alrobert 2009-08-15 kl. 23:53.
Citera
2009-08-15, 23:53
Bannlyst
Citat:
man tackar fr allt d ska se hur det gr

dom r nere iallafall terkommer vll och sger om jag fr nt rus

tandlkaren sa att jag bara fick ta hgst 4 om dagen haha

Ha s kul d! Och rapportera grna!
Citera
2009-08-15, 23:57
Medlem
alroberts avatar
Citat:
Ha s kul d! Och rapportera grna!

tack! jag ska rapportera! just nu har det inte blivit nn skillnad men det tarvll ngra minuter, har aldrig gjort nt snt hr innan
Citera
2009-08-16, 00:32
Medlem
alroberts avatar
Knner mig bara pytte lite segare n nr jag tog det haha eller mste jag vnta nnu lngre??
Citera
2010-04-15, 21:03
Bannlyst
r det bara jag som tycker att ett extrakt p 300-500mg slr p fortare n att knapra dem,
bortsett frn paracetamolet?
Dessutom gillar jag att ta ett par brs till, vilket inte r att rekommendera med 5-6gram paracetamoll.
Citera
2010-04-15, 21:18
Medlem
TheSpacePopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bumanwa
r det bara jag som tycker att ett extrakt p 300-500mg slr p fortare n att knapra dem,
bortsett frn paracetamolet?
Dessutom gillar jag att ta ett par brs till, vilket inte r att rekommendera med 5-6gram paracetamoll.

r det en vtska istllet fr tabletter s gr det absolut fortare, sklart. Annars mste ju magsyran g loss p tabletterna innan man fr ngon effekt. Fast vanliga citodontabletter tas nd upp relativt fort trots allt.

Jag hade nog inte druckit ngon alkohol alls tillsammans med s mycket paracetamol. Inte fr att jag tror att man dr direkt eller s, men det knns bara dumt nr man vet att det r dligt fr levern.
Fast annars s kan ett par tre starkl sitta rtt gtt till opioider. Fast det slr ju inte rka, som hjer effekten ganska bra men som nd inte r riskabelt att blanda med som med alkohol och benso.
Citera
2010-04-17, 04:52
Bannlyst
"Jag hade nog inte druckit ngon alkohol alls tillsammans med s mycket paracetamol. Inte fr att jag tror att man dr direkt eller s, men det knns bara dumt nr man vet att det r dligt fr levern. "

Mm.. Drav extraktet menar jag, fr att slippa paracetamolet om jag vill mixa kodein/brs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in