• 1
  • 2
2012-04-26, 03:03
Medlem
Citat:
Stanken var så hemsk att polisen tvingades bära gasmasker.
Totalt upptäcktes 190 inlåsta katter på gården.
Nu åtalas en 62-årig kvinna och hennes son för djurplågeri.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14735315.ab

Någon som vet någonting mer? Kan ju inte vara friska människor, crazy cat lady har just tagits till en ny nivå
Citera
2012-04-26, 03:06
Medlem
Nlesjems avatar
Givetvis är de inte friska.
Citera
2012-04-26, 06:18
Medlem
Att en ensam kvinna kan få för sig att 200 katter i en fullständigt nerskitad villa är en bra idé kan jag köpa - psykiskt störd kattkvinna är en vanlig stereotyp. Men att hennes son inte reagerade? Känns nästan som att berättelsen behöver bli ännu mer bisarr för att bli "logisk". Pälsuppfödning?
Citera
2012-04-26, 10:18
Medlem
sanctissimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cray
Någon som vet någonting mer?

lite mer...

Länsstyrelsen 282-7729-10
anmälan 2010-05-26
beslut 2010-07-01

http://minfil.se/88me

SÖDERTÖRNS TINGSRÄTT - B 15886-11
dagbok
stämning

http://minfil.se/98me
Citera
2012-04-26, 10:31
Medlem
AkademiskOchSDares avatar
Skriker Compulsorary hoarding disorder. Vanligtvis samlar folk på föremål dock och inte på djur.
Citera
2012-04-26, 10:51
Bannlyst
Roligt att hamna jämte dem på bussen. Räcker med att man har en katt hemma som blir förtjust i att sova på ens kläder. Sen luktar man katt i en månad efter det, trots att man tvättar kläderna. Tänk er 200 katter då. Fy fan va äckligt.
Citera
2012-04-28, 06:10
Medlem
sanctissimuss avatar
Förhör med Agneta 57-67 och Andreas 68-73:

http://minfil.se/i9me
Citera
2012-05-22, 09:07
Medlem
sanctissimuss avatar
Mondag 11 juni är det förhandling
Citera
2012-05-22, 11:57
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OMGClayAiken
Roligt att hamna jämte dem på bussen. Räcker med att man har en katt hemma som blir förtjust i att sova på ens kläder. Sen luktar man katt i en månad efter det, trots att man tvättar kläderna. Tänk er 200 katter då. Fy fan va äckligt.
Ursäkta, men vad har du för katt? Är du säker på att det är en tamkatt och inte en tiger?
Eller är du kanske hund, eftersom du känner att det osar katt?

Om du är säker på att du är människa, och att din katt är en "vanlig" katt, du bör du nog uppsöka veterinär. Katten kanske har nån åkomma som gör att den luktar ovanligt mycket.
Citera
2012-05-22, 12:03
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanctissimus
Förhör med Agneta 57-67 och Andreas 68-73:

http://minfil.se/i9me
Vilken slipad käring, svar på allt och helt utan skam.
En sån människa borde få smaka på samma medicin.
Känner mig säker på att hon, trots djurförbud, kommer att samla katter igen.

Och vilket skämt till myndighet, de hade kunnat förhindra att detta gick så långt.
Citera
2012-05-22, 12:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Ursäkta, men vad har du för katt? Är du säker på att det är en tamkatt och inte en tiger?
Eller är du kanske hund, eftersom du känner att det osar katt?

Om du är säker på att du är människa, och att din katt är en "vanlig" katt, du bör du nog uppsöka veterinär. Katten kanske har nån åkomma som gör att den luktar ovanligt mycket.
Jag har en norsk skogskatt/persier. Långhårig en, på sommaren fäller de som mest. Hon luktade inte för att jag duschade henne (låter rätt hemskt), så hon luktade alltid gott när hon lufsade omkring. Men hon var väldigt kär i att ligga på mina ben när jag låg i sängen och höll på och greja med min dator, och när jag sedan reste mig upp så hade jag långa spår av hår på byxorna.

Så om en katt är sådan, tänk dig 190 katter. Jag misstänker, utan att ha läst vidare mycket i tråden, att dessa katter var de vanligaste bondkatterna man kunde hitta. Och de har en tendens till att lukta jävligt illa om man inte sköter om dem.
Citera
2012-05-22, 12:26
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OMGClayAiken
Jag har en norsk skogskatt/persier. Långhårig en, på sommaren fäller de som mest. Hon luktade inte för att jag duschade henne (låter rätt hemskt), så hon luktade alltid gott när hon lufsade omkring. Men hon var väldigt kär i att ligga på mina ben när jag låg i sängen och höll på och greja med min dator, och när jag sedan reste mig upp så hade jag långa spår av hår på byxorna.

Så om en katt är sådan, tänk dig 190 katter. Jag misstänker, utan att ha läst vidare mycket i tråden, att dessa katter var de vanligaste bondkatterna man kunde hitta. Och de har en tendens till att lukta jävligt illa om man inte sköter om dem.
Då ber jag om ursäkt, trodde att din kisse luktade illa.
Jag har två bondkatter, men tycker inte att de luktar nåt.

Hur som helst så röstar jag nu för att kvinnan nu ska få smaka på sin egen medicin, alt. användas till djurfoder, hel eller i delar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in