• 1
  • 2
2012-04-26, 01:11
Medlem
yTerms avatar
http://www.laser-terapi.se/

Har hittat en sida som påstår att behandlingen med laser
ska hjälpa dig sluta röka, smärtfritt och enkelt.

Nån som provat detta och kan berätta mer om det
verkligen fungerar?
Citera
2012-04-26, 01:53
Medlem
Dansk111s avatar
[Relief ® är marknadsledande inom området rökavvänjning i Europa. Laserterapi är en beprövad metod för att hjälpa rökare och snusare att sluta med nikotin. Många som bestämt sig för att sluta röka eller snusa kan vittna om att efter bara ett kort uppehåll så sätter abstinensen in med huvudvärk, svettningar, irritation, sömnlöshet och koncentrationssvårigheter bland annat. Just abstinensen är en av de främsta orsakerna till återfall och att man börjar snusa eller röka igen. Det är här vår metod är verksam. Genom att med laser stimulera vissa delar av kroppen ökar vi endorfinproduktionen vilket gör att nikotinreceptorerna bli mättade och abstinensen minimerad. Det gör de första kritiska veckorna efter rök- eller snusstoppet lättare

Har inte testat denna men det låter som en bluff i mina öron
Citera
2012-04-26, 02:05
Medlem
Varför skulle detta vara ett bättre alternativ än typ nicorette?
Citera
2012-04-26, 02:28
Medlem
yTerms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gliidare
Varför skulle detta vara ett bättre alternativ än typ nicorette?

Smärtfritt, snabbt, enkelt, slippa abstinens och kanske 10 ggr bättre
än att bara proppa i sig mer nikotin så man aldrig blir fri beroendet.
Sen om det fungerar är ju en annan fråga..
Citera
2012-04-26, 10:05
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Solklar bluff. Om nu den ökade endorfinproduktionen skulle göra att "nikotinreceptorerna bli mättade" så borde det räcka att knipa sig lite här och där.

Köp nikotinplåster så är du rökfri på några veckor.
Citera
2012-04-26, 10:28
Medlem
OndaParabolens avatar
Hahahaha!
Jovars, peta in lasern i örat och stråla igenom till andra sidan så är problemet löst!
Nackdel? möjliga hjärnskador ev. koma.

OnT: Låter helt idiotiskt. Orkar tyvärr inte gå in på länken och läsa upp, men är det menat att man ska göra det en gång och sen klart eller gå och göra upprepade gånger tills man blivit av med suget?

"Genom att med laser stimulera vissa delar av kroppen ökar vi endorfinproduktionen vilket gör att nikotinreceptorerna bli mättade och abstinensen minimerad" - Om det är flera behandlingar, bör man inte få enorma abstinens besvär efter de klart förhöjda endorfinnivåerna?

Laser, framtidens knark?
Citera
2012-04-26, 10:49
Medlem
Abstinensen är knappast det svåra med att sluta röka, den försvinner efter kort tid. Klarar man inte av att härda ut den tiden så måste man vara en svag människa.
Citera
2012-04-26, 18:52
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phailure
Abstinensen är knappast det svåra med att sluta röka, den försvinner efter kort tid. Klarar man inte av att härda ut den tiden så måste man vara en svag människa.
Precis, det är det psykiska beroendet som är problemet.
I början är man ju även mer motiverad.
Citera
2014-10-15, 19:04
Medlem
scarfaceswes avatar
ser att ickerökare uttalar sig om hur lätt det är att sluta.
Citera
2015-05-19, 10:39
Medlem
Vincent_Vegass avatar
Träffade en kund till mig som berättade att han och en kollega gjort detta. Han själv (35-årsåldern) har slutat både röka och snusa utan bekymmer (han stod t o m bredvid oss när vi rökte och kände inget sug). Hans kollega (som inte var med just då) hade rökt i 40 år och var förbluffad över att han inte kände sug längre. Har läst flera artiklar också om folk som beskriver detta på exakt samma sätt. Så antingen funkar det faktiskt eller så är det en väldigt framgångsrik nationell bluff.

Om man känner röksug inom ett år från behandlingen så får man en behandling till gratis (vilket låter som att dom litar på sina metod).

SJuka är att det kostar 2400 (ink sötsugs-minskning) och det faller under friskvård. Jgg får 1500 från min arbetsgivare så jag betalar själv bara 900.-. D v s cig och snus i 20 dagar knappt (för min egen del)...

Jag är själv snusare och rökare och kommer göra behandlingen denna veckan. Återkommer gärna med rapport om någon är intresserad.

/V_V
Citera
2015-05-28, 18:05
Medlem
Vincent_Vegass avatar
Aight! Är nu på dag 7 helt nikotinfri. Kör med Onico för att behålla känslan av att ha ngt under läppen. Kan inte säga att jag har ngt nikotinsug. Placebo eller inte, det verkar funka iaf. Man får också uppmuntrande sms varje dag så det hjälper säkert ytterligare.

Jag kan inte annat än rekommendera!

/V_V
Citera
2015-08-06, 10:18
Medlem
Vincent_Vegass avatar
TJena

100% nikotinfri sedan 11 veckor på torsdag. Så jag är vittne om att laserbehandlingen funkar.

/V_V
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in