• 1
  • 2
2012-04-26, 01:00
Medlem
ChinobylHustlers avatar
Shoo! Skulle behöva hjälp/tips på program där man kan redigera filmer (Musikvideo's i detta läge), och vill i första hand då ha något gratis program. Ju enklare programmet är att jobba i desto bättre är det, då jag aldrig sysslat med video redigering innan Så mata på med alla tips och förslag ni har!

Tack på förhand!
Citera
2012-04-26, 01:01
Medlem
slackergurus avatar
1. Sony vegas NAAAAAAAAAAAASÅÅÅ
2. Final cut
Citera
2012-04-26, 01:02
Medlem
ChinobylHustlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slackerguru
1. Sony vegas NAAAAAAAAAAAASÅÅÅ
2. Final cut

Tack! Är detta simpla program som du tror jag kan förstå mig på?
Citera
2012-04-26, 01:03
Medlem
Du ska hålla dig borta från Final Cut, Sony Vegas, Adobe Premiere osv om du ej har ngn erfarenhet av redigering. Jag råder dig att börja med typ Windows Movie Maker och sedan jobba dig uppåt. Att redigera videos är kul men mycket påfrestande till en början innan man lärt sig!
Citera
2012-04-26, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av St.Canard
Du ska hålla dig borta från Final Cut, Sony Vegas, Adobe Premiere osv om du ej har ngn erfarenhet av redigering. Jag råder dig att börja med typ Windows Movie Maker och sedan jobba dig uppåt. Att redigera videos är kul men mycket påfrestande till en början innan man lärt sig!

edit : Du kommer inte förstå någonting av alla rutor, kommandon och bars om du kör igång med ett avancerat program på en gång.
Citera
2012-04-26, 01:04
Medlem
ChinobylHustlers avatar
Citat:
Det var detta jag misstänkte! Skulle de funka att mecka ihop någon hyffsad fet video med hjälp av movie maker? Tack för råden.
Citera
2012-04-26, 01:09
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Fast Vegas är rätt simpelt alltså. Klart enklare än FC och AP. Men det beror på om man vill lägga ett par timmar på att testa fram och tillbaka för att orientera sig, gör man det så är Vegas skitbra även om man inte är ett proffs. Sen finns det ju självklart en hel uppsjö med bra videos på YouTube man kan dra nytta av. Gratis utbildning i stort sett.
Citera
2012-04-26, 01:12
Medlem
ChinobylHustlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Fast Vegas är rätt simpelt alltså. Klart enklare än FC och AP. Men det beror på om man vill lägga ett par timmar på att testa fram och tillbaka för att orientera sig, gör man det så är Vegas skitbra även om man inte är ett proffs. Sen finns det ju självklart en hel uppsjö med bra videos på YouTube man kan dra nytta av. Gratis utbildning i stort sett.
Får nog ge vegas en chans asså Håller ju på med musik själv, och enligt mig verkar de vara lite liknande uppbyggnad i programmen, tack!
Citera
2012-04-26, 05:42
Medlem
Wittgensteins avatar
Hemelektronik, ljud och bild -> Filmproduktion.

/Mod.
Citera
2012-04-26, 08:22
Medlem
ChinobylHustlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wittgenstein
Hemelektronik, ljud och bild -> Filmproduktion.

/Mod.
Sorry! Var lite osäker på om jag var rätt eller inte.
Citera
2019-02-15, 00:40
Medlem
HobbyHitlers avatar
Bumpar tråden då jag antar att det hänt en del på 7 år.
Redigerade en del i Windows moviemaker för ca 10 år sedan med gott resultat och tänkte skaffa en dator som klarar att redigera HD, eventuellt 4K video (min nuvarande dator suger).
Tänker mig att filma med 2-3 kameror, klippa klistra, lite enklare videoeffekter, kameraljud bakgrundsmusik och ljudeffekter på separata spår för att kunna höja o sänka volymen individuellt (kan inte alla termer).
Vad kan flashback tipsa om för redigeringsprogram?
Citera
2019-02-17, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyHitler
Bumpar tråden då jag antar att det hänt en del på 7 år.
Redigerade en del i Windows moviemaker för ca 10 år sedan med gott resultat och tänkte skaffa en dator som klarar att redigera HD, eventuellt 4K video (min nuvarande dator suger).
Tänker mig att filma med 2-3 kameror, klippa klistra, lite enklare videoeffekter, kameraljud bakgrundsmusik och ljudeffekter på separata spår för att kunna höja o sänka volymen individuellt (kan inte alla termer).
Vad kan flashback tipsa om för redigeringsprogram?

Jag jobbar mest i Premiere vilket iofs inte är gratis.
Ett bra program som har en gratisversion är DaVinci Resolve.

Vill du tex pilla med färger osv är det riktigt kraftfullt ur den synpunkten också.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in