• 1
  • 2
2012-04-26, 21:28
Medlem
antagonistens avatar
För det första kan man vara fast anställd utan att arbeta heltid och för det andra kan banken inte se vilken anställningsform du har. Det är något som inte stämmer här...Dels låter det väldigt osannolikt att du som Transcomanställd snittar runt 25-27K netto per månad och det är oerhört förvånande att du inte skulle få ett lån på futtiga 30K med den årsinkomsten med tanke på att du inte har några betalningsanmärkningar. 20-30K brukar ju vara den minsta summa som lånas ut hos "normala" banker.

Hur motiverade din bank (som jag förmodar hanterar din inkommande lön) sitt beslut att neka dig lånet?
Citera
2012-04-27, 02:04
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antagonisten
Det är något som inte stämmer här...

Jo, här ligger en hund begraven.
Citera
2012-04-27, 06:19
Medlem
kkasems avatar
Jag har fått fylla i anställningsform vid ansökningarna. Och den lönen hade jag 2010-2011. Jag var då INTE transcom anställd, utan började på Transcom i juli 2011, dock så fick jag fortfarande en ganska stor lön från mitt förra arbete. Varför? Jo för att det är min far som äger företaget. Och varför jag inte lånar pengar från honom istället är för att vi har 0 kontakt idag.

Så nej, det ligger ingen hund begraven, varför skulle jag ljuga om något sånt när jag sitter här och frågar om hjälp/råd? Går inte riktigt ihop där.
Citera
2012-04-27, 19:24
Medlem
antagonistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kkasem
Jag har fått fylla i anställningsform vid ansökningarna.
Skriv att du är fast anställd då? De lär ju varken lägga ner tid eller resurser på att ringa runt och kontrollera anställningsform, på sin höjd kollar de väl din deklarerade inkomst för 2011, ev. betalningsanmärkningar samt huruvida du får regelbunden lön in på ditt konto eller ej. Återigen, vad angav de för orsak när de nekade dig lånet? Fick du inget svar är det inte svårare än att du lyfter på luren, ringer upp banken och ber att få tala med personen som hanterade din ansökan.

Vad hade du för inkomst under 2011? Det är ganska välkänt att Transcom är ett "blufföretag" som lurar in unga och naiva människor som får slava för skitlön. Nu vet jag inte hur din inkomst ser ut men jag skulle i alla fall bli tveksam om någon ansökte om ett lån och fyllde i att hen var timanställd på Transcom.
Citera
2012-04-28, 11:29
Medlem
kkasems avatar
Hmm, ska försöka med att fylla i fast anställd en sista gång, vilm inte ha för många uc upplysningar. ja transcom är riktigt skit företag med slavlön. Dock så jobbar jag som ett djur, övertid, helger, rödadagar osv och brukar vara ledig 2- dagar på en månad. får väl ut cirka 14-15k. På uc;n ar dom kollat inkomstår 2009-2010. Anledningen jag fått är att jag "inte finns utrymme för ett lån med min ekonomi." Konstigt då jag får in 15k och har utgifter på 2-3K med räkningar, mat, osv inräknat. (Delar lägenhet.) Nåväl, tack så mycket för svaren, för göra ett nytt försök annars skita i det. har dock en till fråga. kollat dom HUR länge jag har varit fastanställd osv, när det bara gäller 30k?

(Edit, massa jävla stavfel, men det borde gå att läsa iaf skriver från mobilen.)
Senast redigerad av kkasem 2012-04-28 kl. 11:32.
Citera
2012-05-01, 15:52
Medlem
Knegares avatar
Det är inte ett lån du blivit erbjuden utan ett rån!
F.ö håller jag med personen längre upp i tråden som tyckte du skulle köpa en 740, det dräller ju av gamla volvo 240/740, saab 9000 som går att köpa för en spottstyver. Sedan ställer du av din Nissan tills du sparat till reparationen.
Citera
2012-05-01, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kkasem
454 000 i årsinkomst förra året, inga betalningsanmärkningar, och endast 1 kreditupplysning. Just nu 2 då jag körde via lendo och min privata bank.

En arbetskamrat körde via Lendo en gång, fick som "belöning" 10 olika kreditupplysningar...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in