2018-05-27, 15:24
Medlem
Ola Söderholm är de arbetande klassernas ofrivillige hjälte – en obönhörlig klasskämpe som med enkelhet och elegans sablar ner den liberala hegemonins mest centrala lögner. Ola Söderholm har vid upprepade tillfällen visat att den gramscianska pennan är vassare än det smithianska svärdet, och att poddradioprogrammen är vår tids väggtidningar.

Dock ska sägas att han är ganska tråkig på twitter.
Citera
2018-07-15, 13:22
Medlem
bokskog54s avatar
Någon som kan förklara denna tweet? Liv har väl inte varit gravid nyligen? Har han skaffat barn med någon annan?

@OlaSoderholm

Min bästa heliga ilska som nybliven småbarnsförälder riktas mot de som på t ex tbane- och tågstationer inte har barnvagn/extremt mycket packning/är funktionshindrade men ändå "för skojs skull" använder hissen.
Citera
2018-07-15, 13:29
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokskog54
Någon som kan förklara denna tweet? Liv har väl inte varit gravid nyligen? Har han skaffat barn med någon annan?

@OlaSoderholm

Min bästa heliga ilska som nybliven småbarnsförälder riktas mot de som på t ex tbane- och tågstationer inte har barnvagn/extremt mycket packning/är funktionshindrade men ändå "för skojs skull" använder hissen.

De fick väl barn runt årsskiftet?
Citera
2018-07-15, 14:36
Medlem
luddesbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokskog54

@OlaSoderholm

Så pajasen är hisschef nu också.
Citera
2019-04-14, 20:41
Medlem
autokrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaffejotack
Ola Söderholm är de arbetande klassernas ofrivillige hjälte – en obönhörlig klasskämpe som med enkelhet och elegans sablar ner den liberala hegemonins mest centrala lögner. Ola Söderholm har vid upprepade tillfällen visat att den gramscianska pennan är vassare än det smithianska svärdet, och att poddradioprogrammen är vår tids väggtidningar.

Håller med.

Har aldrig tidigare upplevt någon så intellektuell, så djup, så klarsynt och välformulerad men ändå så opretentiös på samma gång. Att han är långt till vänster är väl något som de flesta borde kunna se bortom, han är uu ett geni på så många sätt!

Dock så har han alldeles för allvarliga och seriösa poänger för att fungera som komiker för mig. Där gillar jag Unge bättre som är mer naturligt rolig och har en rejäl skopa galenskap. Humor ska inte vara för allvarligt utan bara ligga på gränsen.

Söderholm kan nog vara den vettigaste rösten jag hört på många år, för att inte säga någonsin.
Han är verkligen på en perfekt nivå!
Senast redigerad av autokrat 2019-04-14 kl. 20:51.
Citera
2019-11-04, 07:19
Medlem
Försökt lyssna på hans pod stormens utveckling ett par ggr men tycker Ola är så tråkig! Han är heller inte kul på Twitter. Han verkar besatt av den amerikanska ”coola ironiska vänstern” typ poddar som Red Scare eller Chapo Trap House.
Citera
2020-02-20, 13:58
Medlem
Hinterstoissers avatar
Lyssnade på veckans avsnitt (eller första halvan, Liv är för tråkig för att lyssna på). Jag har alltid uppfattat Ola som en person som "lever på på planeten jorden", gråsosse typ. Men här kommer han ut som massinvandringsvurmare som tror att det kanske behövs "lite åtstramningar" och "integrationspolitik" för att lösa allt, en total dåre det vill säga. Han verkar se det som en paus för att kunna öppna upp på vid gavel igen om några år. Sen att hans flickvän Liv Strömqvist säger " jag tycker inte om att prata om invandring pga. osoft att ställa grupp mot grupp" visar bara vilken intellektuell lättviktare hon är. En hel generation uppfostrad till att vara och tänka som barn, utan vetskapen om att handlingar får konsekvenser och att man inte både kan ha och äta kakan. Hoppas de själva och deras gemensamma barn blir ordentligt kulturberikat, blir kul att höra om det är "osoft med att ställa grupp mot grupp " då.

länk:
https://play.acast.com/s/stormensutveckling
Citera
2021-01-10, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LittleBabyNothing
Försökt lyssna på hans pod stormens utveckling ett par ggr men tycker Ola är så tråkig! Han är heller inte kul på Twitter. Han verkar besatt av den amerikanska ”coola ironiska vänstern” typ poddar som Red Scare eller Chapo Trap House.

Alla Ola och Livs "takes" i Stormens Utveckling är bara grejer de översatt från Red Scare och nu försöker framställa som egna, lite vågade åsikter. Såg den här grejen idag som var lite rolig: https://twitter.com/ElsaKugelberg/st...205624832?s=20
Citera
2021-01-17, 00:11
Medlem
Har inga kommentarer om hans takes eller nåt. Jag vill bara säga att han måste klippa sig nu. Hårfästet har sviktat bra länge men har nu nått en punkt där det inget annat är försvarbart än att han rakar av sig allt https://www.aftonbladet.se/kultur/a/...dentligt-forst
Citera
2021-04-19, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marg0t
Alla Ola och Livs "takes" i Stormens Utveckling är bara grejer de översatt från Red Scare och nu försöker framställa som egna, lite vågade åsikter. Såg den här grejen idag som var lite rolig: https://twitter.com/ElsaKugelberg/st...205624832?s=20

Men exakt vad är översatt från Red Scare? Även Red Scare itererar över sådant som talats om länge inom vänstern.
Citera
2022-10-18, 07:54
Medlem
Folkkommissaries avatar
Han gjorde rätt bra ifrån sig i Alla mot Alla, någon sorts gameshow med Filip och Fredrik. Tur för honom att han klarade astrologi-frågan, annars hade han fått sina fiskar varma där hemma. frugan hans är ju intresserad av horoskop.
Citera
2023-12-17, 23:07
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaffejotack

Han är faktiskt mycket manlig.
Detta säger jag inte ironiskt. Och de som inte förstår kommer inte förstå.

Men Ola är nog en av de mest manliga offentliga persone vi har. Han är chosefri. vägrar spela pajas. Jävla stenansikte. Utan att för den skull försöka vara tuff och låtsas vara nån han inte är. Har du sett hans ögon? Helt tom blick. Blicken hos någon som inte förstår poängen med att ha det lite mysigt hemma, eller ett gulligt djur. Ett djurs blick. Men samtidigt en äkta blick. Inte bedräglig, avläsande. Inte manierad. Inte nån som spelar charader. Han är den han är, han har principer, och han vägrar spela pajas. Det är manligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in