2012-04-25, 19:29
Medlem
JesperLs avatar
Jag har precis köpt en gaming dator för första gången och har precis försökt mig på fps på dator för typ första gången på många år. Köpte en logitech g400 idag men har en "teknikfråga" gällande användandet av mus....

Jo jag undrar hur fan folk lyckas hålla musen på musmattan hela tiden utan att behöva lyfta på den? Just nu är det så att om jag vill vända mig om ett helt varv på Battlefield 3 så vrider jag en kvarts varv sen behöver jag lyfta musen tillbaka till ett läge så jag kan vrida mer... hoppas nån fattar...

Är det så för alla eller handlar det om teknik?=)
Citera
2012-04-25, 19:38
Medlem
Lieutenants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JesperL
Jag har precis köpt en gaming dator för första gången och har precis försökt mig på fps på dator för typ första gången på många år. Köpte en logitech g400 idag men har en "teknikfråga" gällande användandet av mus....

Jo jag undrar hur fan folk lyckas hålla musen på musmattan hela tiden utan att behöva lyfta på den? Just nu är det så att om jag vill vända mig om ett helt varv på Battlefield 3 så vrider jag en kvarts varv sen behöver jag lyfta musen tillbaka till ett läge så jag kan vrida mer... hoppas nån fattar...

Är det så för alla eller handlar det om teknik?=)

Köp en större musmatta eller höj sensitivity?

Nu spelar jag inte FPS på dator längre utan lirar mest konsol men jag har en sån här med ett annat motiv.

http://www.kjell.com/losningar/gamin...use-pad-p92031
Citera
2012-04-26, 02:06
Medlem
Bonnatorps avatar
Du ska definitivt höja sensitivityn.
Kör själv med en musmatta på 450x400mm men har upptäckt att det är totalt onödigt då jag avskyr låg sens och använder inte ens en tredjedel av den.
Tror jag kommer tre eller fyra varv runt om jag kör musen över hela mattan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in